پیشنهاد می شود از حالت شب استفاده نمایید. بدین منظور بر روی دکمه بالا کلیک کنید

دانلود با لینک مستقیم

آل این وان بهتر است یا لپ تاپ؟ بهترین راهنمایی برای خرید AIO

آل این وان بهتر است یا لپ تاپ؟ بهترین راهنمایی برای خرید AIO

0
(0)

انتخاب آل این وان (All in one) و لپتاپ همیشه می‌تواند چالش‌برانگیز باشد، بخصوص برای افرادی که به دنبال دستگاهی با عملکرد بالا، قابلیت‌های متنوع، کاربردی و طراحی شکیل هستند.

برای این سؤال که ” آل این وان بخریم یا لپ ‌تاپ؟” نمی‌توان پاسخ دقیقی داد که مناسب هر فردی باشد و کاملاً به نیاز شخصی و سلیقه آن فرد بستگی دارد که کدام یک را انتخاب کند. به طور مثال اگر به دنبال دستگاهی هستید که به‌راحتی قابل‌حمل باشد و بتوانید بدون نیاز به برق، کارهای خود را انجام دهید، بهتر است که لپ تاپ تهیه کنید؛ اما اگر نیازی به جابه‌جایی ندارید و بزرگ بودن ابعاد نمایشگر برای شما اهمیت زیادی دارد آل این وان می‌تواند گزینه مناسب‌تری باشد.

در ادامه این مقاله به طور کامل آل این وان را با لپ تاپ مقایسه می‌کنیم و شما را راهنمایی می‌کنیم تا بهترین انتخاب ممکن را که مطابق نیازهای شماست داشته باشید، پس تا انتها همراه ایزی پی سی باشید.

ویژگی آل این وان لپ‌تاپ
قدرت سخت‌افزار مناسب برای کارهای گرافیکی مناسب بازی‌ها و پردازش‌های سنگین + کارهای روزمره
قابلیت ارتقا محدود

ارتقای رم و هارد وجود دارد

محدود

ارتقای رم و هارد وجود دارد

قابلیت حمل قابل حمل نیست، برای محیط‌های ثابت طراحی شده قابل حمل، برای جابه‌جایی آسان طراحی شده
اندازه صفحه‌نمایش صفحه‌نمایش‌های بزرگ‌تر (۲۱ تا ۲۷ اینچ)، مناسب برای کارهای گرافیکی صفحه‌نمایش‌های کوچک‌تر (۱۳ تا ۱۷ اینچ)، فضای کاری محدودتر
عمر باتری باتری ندارد و نیاز به برق مداوم دارای باتری و امکان کار بدون برق برای چند ساعت (بستگی به نوع باتری)
طراحی زیبا برای محیط‌های اداری و منزل طراحی برای حمل و استفاده در مکان‌های مختلف، جمع و جور
کاربری مناسب  کارهای روزمره + مناسب شرکت ها و ادارات و طراحانی که نیاز به صفحه نمایش بزرگ دارند. مناسب دانشجویان، مشاغل اینترنتی و در برخی موارد مناسب طراحان (باتوجه به نوع سخت افزار)

سخت‌افزار آل این وان بهتر است یا لپ ‌تاپ؟

یکی از مهم‌ترین نکاتی که هر فرد در هنگام خرید کامپیوتر به آن توجه می‌کند سخت‌افزار است؛ اما نمی‌توان به طور دقیق گفت که سخت آل این وان قدرت بیشتری دارد یا لپ تاپ چرا که هر دو در مدل‌های مختلف تولید شده و قابلیت‌ها یا کاربری‌های متفاوتی دارند.

پردازنده‌های استفاده شده در آل این وان‌ها و لپ‌تاپ‌ها مدل‌های مختلفی هستند؛ مانند نسل 11 الی 14 و تماما نیاز های شما مشخص می‌کند که کدام یک را باید خریداری کنید. دیگر قطعات سخت‌افزار استفاده شده در ال این وان یا لپ تاپ نیز، مانند پردازشگر مدل‌های مختلفی دارند که هر یک برای کاربری خاصی مناسب هستند. به طور مثل اگر دستگاهی نیاز دارید که در کنار قدرت پردازش قوی نمایشگر عریض و حتی لمسی داشته باشد آل این وان برای شما بهترین گزینه است; اما اگر به دنبال سخت‌افزاری پر قدرت هستید که به‌راحتی بازی‌های گرافیکی را اجرا کند دسته لپ‌تاپ‌های گیمینگ می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

به طور کل نمیتوان گفت کدام یک سخت‌افزار بهتری دارند و به کاربری شما بستگی دارد که کدام یک را تهیه کنید. اگر به دنبال پردازش‌های سنگین مانند بازی های گرافیکی هستید لپتاپ می‌تواند گزینه بهتری برای شما باشد.

 مقایسه قابلیت ارتقا سخت‌افزاری آل این وان و لپ تاپ

یکی از ویژگی‌های ال این وان (All in one) که باید به آن اشاره کرد و جزئی از برتری آن نسبت به لپ تاپ است، قابلیت ارتقا است. اگر قصد خرید دستگاهی را دارید که در آینده آن را ارتقا دهید، باید به این نکته خیلی دقت کنید که لپ تاپ  یا ال این وان به دلیل طراحی فشرده و ظریفی که دارند در همه بخش ها قابلیت ارتقا نداشته و نمیتوان از سخت افزار به روزتری در آن ها استفاده کرد.
پردازشگر، کارت گرافیک، از جمله این موارد هستند که نمیتوان آن ها را ارتقا داد و باید در هنگام خرید به آن توجه کرد.

توانایی ارتقا هارد (Hard) و رم (Ram) در لپتاپ یا آل این وان امکان‌پذیر است بااین‌حال آل این وان‌ها محدودیت کمتری برای ارتقای سخت‌افزار دارند که از دیگر دلایل محبوبیت آن است.

اگر تصیمی به خرید آل این وان گرفته اید، پیشنهاد می‌کنیم بهترین آل این وان های بازار ایران را مطالعه کنید تا از بین بهترین‌ها، انتخاب مناسبی داشته باشید.

 

 مقایسه قابلیت حمل لپ ‌تاپ و آل این وان

لپ‌تاپ‌ها برای حمل آسان طراحی شده‌اند و به همین دلیل، هرساله با پیشرفت علم و تکنولوژی سبک‌تر شده و قابلیت شارژدهی باتری آن‌ها بهتر می‌شود. اگر کامپیوتری نیاز دارید که برای جابه‌جایی راحت باشد لپ تاپ یکی از گزینه‌های مناسب برای شماست؛ اما اگر وزن و حمل راحت برای شما اهمیت ندارد و بیشتر به دنبال عملکرد در کنار اندازه نمایشگر بزرگ هستید باید ال این وان را انتخاب کنید.

 بررسی سایز مانیتور لپ تاپ و کامپیوتر همه کاره

در هنگام خرید آل این وان یا لپ تاپ باید به این نکته توجه کنید که به چه اندازه از صفحه نمایشگر نیاز دارید؟

All in one  به دلیل این که برای استفاده در یک محیط ثابت طراحی شده است، ابعاد بزرگتری نسبت به لپتاپ داشته و برای استفاده های گرافیکی مانند فتوشاپ یا استفاده از نرم افزارهای مشابه دیگر مناسب‌تر است. ابعاد آل این وان‌ها 21 الی 27 اینج بوده و وضوح تصویر فوق العاده دارد، در حالی که لپ تاپ‎های تولید شده تاکنون سایزی بین 13 الی 17 اینچ داشته که نسبت به آل این وان بسیار کوچک است. لازم به ذکر است که کیفیت نمایشگر در هر دو دستگاه انواع مختلفی دارد و نمی‌توان بر اساس کیفیت صفحه نمایش به سوال آل این وان بهتر است یا لپ تاپ پاسخ داد.

مقایسه مصرف انرژی در آل این وان و لپ تاپ

لپ ‌تاپ بر خلاف آل این وان با باتری مخصوص خودش می‌تواند تا چند ساعت بدون نیاز به برق نیز، کار کند و این ویژگی باعث شده که قطعات آن کاملاً بهینه بوده و مصرف انرژی کمتری نسبت به آل این وان یا کامپیوترهای رومیزی داشته باشد. بااین‌حال برای انجام پردازش‌های سنگین بهتر است که به برق متصل باشد تا از حالت save power mode (در این حالت قدرت پردازشی و عملکرد کلیه سخت‌افزارهای لپ تاپ کاهش پیدا می‌کند تا انرژی کمتری مصرف شود و از خالی‌شدن زودهنگام باتری جلوگیری کند) استفاده نشود.

به طور مثال در هنگام اجرای بازی با لپ تاپ،   FPS (فریم بر ثانیه) بازی در هنگامی که لپ تاپ در حال شارژ است بیشتر زمانی است که دارد از باتری استفاده می‌کند و طبیعتاً این عمل برای هرگونه پردازشی اتفاق می‌افتاد تا مصرف انرژی باتری کاهش پیدا کند. اگر در مکان‌هایی که برق نیست نیاز به کار با کامپیوتر ندارید، در پاسخ به آل این وان بهتر است یا لپ‌تاپ؟ باید گفت آل این وان. باتری لپ تاپ بعد از مدتی استفاده فرسوده شده و دیگر توانایی شارژدهی مثل روز اول را ندارد و باید دائم به برق متصل باشد.

 مقایسه طراحی لپ تاپ و کامپیوتر چندکاره (All in one)

همان‌طور که قبلاً هم اشاره کردیم لپ ‌تاپ‌ها برای حمل‌کردن یا استفاده در محیط‌های مختلف طراحی شده‌اند. از نظر طراحی نمی‌توان گفت لپ تاپ بهتر است یا آل این وان و این سلیقه و نوع فعالیت شماست که پاسخ این سؤال را مشخص می‌کند. آل این وان‌ها برای استفاده در مکان های ثابت مثل خانه، شرکت و اداره طراحی شده‌اند که با دارابودن نمایشگر بزرگ و وزن سنگین‌تر نسبت به لپتاپ، برای حمل در مکان‌های مختلف مناسب نیستند. آل این وان به واسطه دارابودن طراحی زیبا، برای محیط‌های کاری، اداری و حتی استفاده شخصی در منزل بسیار مناسب است و می‌تواند یک جایگزین فوق‌العاده زیبا برای کامپیوترهای رومیزی باشد.

 بررسی کاربری لپ تاپ و آل این وان

کاربری لپ‌ تاپ و آل این وان شبیه به یکدیگر است و این نیازهای شما هستند که مشخص می‌کنند که آل این وان بهتر است یا لپ تاپ؟ اگر به دنبال کامپیوتری برای کارهای امور روزانه خود هستید (مانند وب‌گردی، تماشای فیلم یا بازی، امور دانشجویی، ادیت تصاویر و..) لپ تاپ می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

اما اگر به صفحه‌نمایش بزرگ و حتی لمسی نیاز دارید آل این وان گزینه مناسب‌تری است. قابلیت اتصال قلم هوشمند و صفحه‌نمایش لمسی در برخی مدل‌ها باعث شده تا آل این وان به یکی از بهترین گزینه‌ها برای طراحان و گرافیکی باشد چرا که با دارابودن فضای کاری بزرگ‌تر نسبت به لپ ‌تاپ بسیار کارآمدتر است.

آل این وان بخریم یا لپ تاپ؟

به گفته‌ی وبسایت تک کنترل برای خرید آل این وان می‌توانید از وب‌سایت‌های معتبری مانند دیجی‌کالا یا فروشگاه مینی‌کامپیوتر خرید خود را انجام دهید. این دو فروشگاه با دارابودن محصولات متنوع در انواع برندهای مختلف می‌تواند برای هر نوع سلیقه‌ای مناسب باشد.

این وبسایت(minicomputer.ir)، انواع مختلف مینی‌کامپیوتر، آل این وان، تین کلاینت و زیرو کلاینت در برندهای مختلف را دارد که برای خرید به شما پیشنهاد می‌شود. وب‌سایت دیجی‌کالا نیز برای خرید انواع مختلف لپ ‌تاپ انتخاب مناسبی است.

انتخاب‌ها و نیازهای ما می‌تواند مشخص کند که لپ تاپ بخریم یا آل این وان و نمی‌توان به طور کامل و دقیق گفت که کدام بهتر است. در این محتوا تلاش کردیم آل این وان و لپ‌ تاپ را در ابعاد و زوایای مختلف با یکدیگر مقایسه کنیم تا دیگر در هنگام خرید دچار سؤال ال این وان بهتر است یا لپ‌تاپ نشوید و به‌راحتی انتخاب کنید. پیشنهاد می‌کنیم ابتدا نیازهای خود را برسی کنید. به عنوان مثال نوع شغل و حرفه ای که دارید، محل کار شما، میزان ساعتی که کامپیوتر و فضای اینترنت سروکار دارید چقدر است و سپس اقدام به تصمیم گیری کنید که all in one  بخرید یا لپ تاپ؟

       دانلود
به این برنامه امتیاز دهید

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیازها: 0

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می‌دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *