پیشنهاد می شود از حالت شب استفاده نمایید. بدین منظور بر روی دکمه بالا کلیک کنید

دانلود با لینک مستقیم

بک لینک شبکه ای pbn چیست و چگونه آن را راه اندازی بکنیم؟

بک لینک شبکه ای pbn چیست و چگونه آن را راه اندازی بکنیم؟

0
(0)

احتمالا شما هم امروزه زیاد با کلمات PBN در گروه و بحث‌های مربوط به سئو رو به رو می‌شوید. PBN یک روش پیچیده لینک سازی خارجی است که اگر اصولی و دقیق پیاده سازی شود، می‌تواند باعث رتبه گرفتن کلمات بسیار سخت شود.

معمولا اگر به هر سایتی که خدمات سئو را ارائه می‌دهند سر بزنید، می‌بینید که بک لینک PBN یکی از خدمات همین سایتها و شرکتهاست. ولی کمتر جایی است که درباره طریقه راه اندازی و تشکیل یک شبکه PBN صحبت کرده باشد.

در ادامه این پست قرار است تا به شما بگوییم که چطور می‌توانید یک شبکه PBN را برای خودتان راه اندازی کنید.

بک لینک PBN چیست؟

PBN مخفف شده کلمات Private Blog Network یا Private Backlink Network است که معنی شبکه خصوصی وبلاگ (بک لینک) را می‌دهد. یعنی اینکه یک متخصص سئو از تعداد زیادی سایت و وبلاگ معتبر برای لینکسازی خارجی استفاده می‌کند تا در کلمه کلیدی مدنظر رتبه بگیرند.

https://tehranlearn.com/what-is-pbn/

همانطور که از معنوی لغوی PBN هم مشخص است، تمامی این سایتها جزو شبکه مخفی متخصص سئو هستند. یعنی اینکه گوگل به هیچ وجه نباید بفهمد که سایتهای PBN، برای فلانی است.

یکی از نکاتی که می‌تواند در طبیعی سازی این لینک‌ها کمک کند این است که به هیچ وجه نباید به همدیگر لینک بزنید. این کار باعث می‌شود تا گوگل یک ارتباطی در میان این سایتها پیدا کند که می‌تواند در آینده برای شما مشکل ساز شود.

البته این مورد فقط یکی از نکاتی بود که باید در ساخت PBN به آن دقت کنید. در ادامه به موارد بیشتری می‌پردازیم.

گوگل با PBN مقابله می‌کند؟

صد در صد! Pbn یکی از روشهای لینکسازی خارجی است و گوگل نه تنها با PBN، بلکه با کل روش‌های لینکسازی خارجی که به صورت مصنوعی انجام می‌شود مخالفت می‌کند. گوگل از شما می‌خواهد که کلیه لینکهای خارجی سایت شما، صورت طبیعی ساخته شده باشد و شما هیچ نقشی در ساخت آن نداشته باشید.

برای همین است که راه اندازی یک شبکه PBN و همچنین بک لینک PBN، نیازمند یک متخصص است که با کلیه قوانین و قواعد این کار آشنا باشد. چون کوچک‌ترین اشتباه در لینکسازی خارجی و مخصوصا PBN می‌تواند شما را به ته چاه بفرستد.

 

چرا PBN موثر است؟

همانطور که چندین بار هم گفتیم، PBN یکی از روش‌های لینکسازی خارجی است و لینکهای خارجی (بک لینک) یکی از فاکتورهای رتبه بندی هستند. درواقع الگوریتم و رباتهای گوگل با بررسی کیفیت و اعتبار لینکهای خارجی، سعی می‌کنند تا کیفیت و اعتبار سایت شما را بررسی کنید.

برای مثال اگر شما از یک سایتی که اعتبار بالایی دارد لینک بگیرید، گوگل به این دید نگاه می‌کند که شاید سایت شما خوب فعالیت کرده که لینکش در فلان سایت قرار دارد. دقیقا همینجاست که ارزش بک لینک می‌تواند خودش را نشان دهد.

البته یکی دیگر از روش‌هایی که می‌تواند بر روی رتبه شما تاثیر بگذارد، بحث ریفرینگ دامین است؛ یعنی اینکه سایت شما از چند دامنه مختلف، لینک دریافت کرده. امروزه گوگل بیشتر به بحث ریفرینگ دامین اهمیت می‌دهد تا تعداد بک لینک.

مثلا اگر شما از 2 سایت 1 لینک گرفته باشید بیشتر برای گوگل ارزشمند است تا اینکه از یک سایت 10 لینک گرفته باشید.

این دو مورد بحث‌هایی هستند که می‌تواند در PBN به آن برسید. همانطور که گفتیم، PBN از تعداد زیادی سایت و وبلاگ تشکیل شده که اگر اصولی انجام می‌شود، هم از لحاظ لینکسازی خارجی و هم از لحاظ ریفرینگ دامین می‌توانید به نمره خوبی برسید.

شروع راه اندازی شبکه PBN

تا اینجا ما با مفهوم و ارزش شبکه‌های PBN آشنا شدیم. حالا بیایید برویم به سراغ داستان اصلی یعنی مراحل ساخت شبکه PBN.

شاید از خیلی شماها فکر کنید که چند تا وبلاگ و سایت طراحی می‌کنید و شروع می‌کنید به تولید محتوا و تمام! این دقیقا اشتباه افراد آماتور است که فکر می‌کنند با راه اندازی چند وبلاگ و سایت، می‌توانند یک شبکه PBN برای خودشان بسازند.

در ادامه متوجه می‌شوید که ساخت PBN از چیزی که فکر می‌کنید سخت‌تر است:

1. خرید دامنه

در مرحله اول شما باید تعداد زیادی دامنه برای خودتان خریداری کنید؛ سعی کنید دامنه با پسوند یکسان نباشند. یعنی اینکه همه آنها را با پسوند .ir نخرید. اگر 3 تا دامنه .ir خریدید، یکی را هم .com بخرید و دو تا را .tk و ….

البته PBN تشکیل شده از وبلاگ و سایت است؛ یعنی اینکه شما برای راه اندازی یک شبکه PBN نیاز دارید تا چندین وبلاگ هم در سرویس‌های وبلاگدهی مختلف داشته باشید.

سعی کنید که در هر سرویس وبلاگدهی ایرانی، حداقل یک وبلاگ داشته باشید. برای اینکه کار به صورت طبیعی‌تر پیش برود، در چند سرویس وبلاگدهی خارجی هم وبلاگ بسازید.

 

2. خرید هاست

بحث ساخت وبلاگ که نیازی به هاست ندارد. ولی برای راه اندازی سایت برای شبکه PBN، شما قطعا نیاز به فضای میزبانی دارید. انتخاب هاست تاثیر بسیار زیادی در طبیعی بودن لینک‌های PBN دارد.

شما به هیچ وجه نباید تمامی هاست‌های خودتان را از یک هاستینگ خریداری کنید. به هیچ وجه! برای طبیعی جلوه دادن، شما باید از سرویس‌های هاستینگ مختلف استفاده کنید. سعی کنید برای هر دامنه، یک هاستینگ مختلف را انتخاب کنید.

3. راه اندازی سایتها

راه اندازی سایت مرحله‌ای است که همه شما با آن آشنا هستید و لازم نیست تا توضیح اضافه بدهم. فقط یکسری نکاتی وجود دارد باید بدانید.

برای اینکه فعالیت شما طبیعی‌تر نشان داده شود، سعی کنید تا از قالب‌های مختلف استفاده کنید. برای مثال اگر یک قالبی را برای وبلاگ یا سایت X انتخاب کردید، نباید آن را برای بقیه وبلاگ و سایتها انتخاب کنید. (حتی یکی!)

همچنین اسم نویسندگان این سایتها هم باید با یکدیگر فرق داشته باشد؛ البته یادتان باشد که به هیچ وجه از این سایت و وبلاگها، به همدیگر لینک ندهید.

4. تولید محتوا و لینکسازی

برای اینکه فعالیت شما به صورت طبیعی باشد، باید به صورت مستمر و مداوم، در این سایتها و وبلاگها تولید محتوا کنید. یادتان باشد که به هیچ وجه از محتوا کپی استفاده نکنید. فرض کنید که اصلا سایت واقعی خودتان است و با این دید برای این سایت و وبلاگها تولید محتوا کنید.

محتواها را در ساعتهای مختلف و روزهای مختلف پابلیش کنید؛ یادتان باشد که نباید محتوا همه سایتها و وبلاگها در حول محور یک موضوع باشد. سعی کنید در موضوع‌های مختلف فعالیت کنید تا همه چیز طبیعی جلوه داده شود.

بعد از گذشت چند ماه (حداقل 3 ماه) شما یک شبکه PBN دارید که می‌توانید از آن برای سایت هدف استفاده کنید.

       دانلود
به این برنامه امتیاز دهید

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیازها: 0

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می‌دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *