پیشنهاد می شود از حالت شب استفاده نمایید. بدین منظور بر روی دکمه بالا کلیک کنید

دانلود با لینک مستقیم

ظروف یکبار مصرف شفاف غذا

ظروف یکبار مصرف شفاف غذا

0
(0)

امروزه در هر کجا که باشید قطعا ظروف یکبار مصرف را بارها دیده‌اید. از دید بشر این ظروف پیشرفت بزرگی در زمینه صرفه‌جویی در زمان است. انواع مختلفی از این محصولات در بازار موجود بوده که یک نمونه آن ظروف یکبار مصرف شفاف هستند که در این مطلب از بلاگ پیک نیک برندینگ به بررسی مزایا و معایب آن می‌پردازیم.

ظروف یکبار مصرف شفاف محصولی جذاب و خارق‌العاده

امروزه با توجه به زیاد شدن مجالس مختلف، استفاده از ظروف یکبار مصرف بسیار پرطرفدار شده است. این ظروف به دلیل سبک و کم هزینه بودن و همچنین تنوع زیاد طرح و رنگ بسیار پرکاربرد هستند. ظروف شفاف پلاستیکی جز اولین ظروف یکبار مصرفی هستند که تولید شده‌اند و مورد توجه زیادی قرار گرفتند.

‌ این محصول به صورت شفاف و مات در بازار موجود بوده که نوع شفاف آن پرفروش‌تر است. ظروف شفاف شامل انواع بشقاب، کاسه، قاشق، چنگال، لیوان، کارد و ظرف غذا هستند.‌ این محصول در رنگ‌های مختلف از جمله قرمز، نارنجی، بدون رنگ و … تولید می‌شود که به دلیل شفافیت آن، مواد غذایی داخل آن به راحتی دیده می‌شوند.

ظروف یکبار مصرف شفاف غذا به صورت مجلسی و لوکس هم تولید می‌شوند که از کریستال با استحکام ولی با مقاومت پایین در برابر شکستگی و ضربه ساخته شده و احتمال ترک‌خوردگی آن‌ها زیاد است.‌

روش تولید ظروف یکبار مصرف شفاف غذا

ظروف یکبار مصرف شفاف غذا بیشتر از مواد پلاستیکی و پلیمری ساخته می‌شوند و کاربرد بسیار زیادی دارند‌.‌ این مواد به روش‌های مختلف و تحت دمای خاصی قالب‌گیری شده و در طرح‌های مختلف تولید می‌شوند.‌ برای ساخت این ظروف از روش‌هایی نظیر اکستروژن، قالب‌گیری تزریقی، قالب‌گیری ضربه و اکستروژن ضربه استفاده می‌شود‌.

بررسی مواد اولیه ظروف یکبار مصرف شفاف غذا و انواع آن

امروزه به دلیل استقبال زیاد افراد از ظروف یکبار مصرف در جشن‌ها، مهمانی‌ها، پخش کردن نذری، ادارات، رستوران‌ها و بیمارستان‌ها و … تولید این محصول هم بیشتر شده است. استفاده از این ظروف بسیار راحت و آسان بوده و ارزان قیمت است.‌

برای ساخت ظروف یکبار مصرف از نوع شفاف از پلی استایرن پلیمری، پلی پروپیلن و پلی اتیلن استفاده می‌شود.

ظروف یکبار مصرفی که از پروپلین ساخته می‌شوند برای غذاهای داغ مناسب هستند و در صورت استفاده از خوراکی داغ داخل آن‌ها، خطری برای سلامتی ایجاد نمی‌کنند و با غذاها واکنش شیمیایی ندارند. امروزه استفاده از مواد پلی اتیلن و پلی استایرن برای ساخت ظروف یکبار مصرف، به دلیل ضررهایی که برای سلامتی دارند کم‌تر شده است.

فواید استفاده از ظروف یکبار مصرف شفاف غذا

همانطور که می‌دانید ظرف یکبار مصرف باعث راحتی کار بشر شده است و در زمان و هزینه صرفه‌جویی افراد صرفه‌جویی می‌کند.‌ امروزه مصرف این ظروف بسیار گسترده شده  و همه افراد تا کنون حداقل یک بار از آن‌ها استفاده کرده‌اند.

این ظروف شفاف از جنس پلیمر هستند و پلیمرها از موادی به نام مونومر ساخته می‌شوند که بسیار مضر و سمی هستند. اما اگر تولید و ساخت ظروف پلاستیکی طبق استانداردهای روز جهان انجام شود برای بدن ضرر نداشته و مونومر آزاد نمی‌کند. کیفیت ساخت این ظروف و نوع پلاستیک به کار رفته شده در آن اهمیت بسیار زیادی دارد.

کارخانه‌های تولیدکننده این ظروف می‌بایست مجوز و پروانه لازم برای ساخت ظروف پلاستیکی را داشته باشند.‌ شناخت بهترین پلیمر توسط افراد عادی امکان‌پذیر نیست به همین دلیل کارخانه‌های تولیدکننده باید ظروف با کیفیت را تفکیک و مشخص کنند.

مقاومت به مواد الکلی یکی از مهم‌ترین مزایای ظروف پلاستیکی شفاف غذا است و همچنین قابلیت طرح‌پذیری و شفافیت این ظروف از دیگر مزایای آن محسوب می‌شود‌.‌ هنگام تولید آن انرژی کم‌تری مصرف می‌شود و قابلیت شکل‌پذیری بالای این کالا اهمیت زیادی دارد.

با استفاده از این محصولات سرعت انجام دادن کارها هم افزایش پیدا می‌کند و هزینه کم‌تری صرف می‌شود‌ به عنوان مثال در یک مهمانی شلوغ و پرجمعیت آماده کردن و شستن ظروف کار سخت و وقت‌گیری است، با استفاده از ظروف یکبار مصرف به راحتی می‌توان از مهمانی‌ها لذت برد.

تنوع طرح و رنگ این ظروف بسیار زیاد است و می‌توان آن را با دکور منزل و آشپزخانه ست کرد.  همچنین در مواقعی که در طبیعت  به دور از منزل و  امکانات هستید به آسانی می‌توانید از این محصولات استفاده کنید. این ظروف به دلیل سبک بودن و وزن کمی که دارند بهترین گزینه برای کوهنوردی، طبیعت‌گردی و پیک نیک هستند.

معایب ظروف یکبار مصرف شفاف غذا

ظروف یکبار مصرف شفاف غذا علاوه بر مزایای زیادی که دارند دارای معایبی نیز هستند که به شرح زیر است:

  • یکی از این معایب مشکلات در بازیافت این ظروف و مسائل زیست محیطی است.‌ تولید زباله با حجم بالا و تجزیه‌ناپذیر بودن یکی از معضلات بزرگ این ظروف است.
  • سوزاندن این محصولات باعث آزاد شدن گازهای سمی در هوا می‌شود که به اکوسیستم‌های طبیعی آسیب می‌رساند.
  • ترکیبات این ظروف دارای خواص شیمیایی مختلفی است که با مواد غذایی واکنش می‌دهند و خطرناک می‌شوند.
  • ابتلا به انواع  سرطان و بیماری‌های گوارشی با مصرف این ظروف ایجاد می‌شود.
  • این محصول در برابر سرما یا گرما مواد مضری  آزاد می‌کند که وارد مواد غذایی شده و باعث آسیب به بدن می‌شود‌‌.
  • همچنین این ظروف برای استفاده در مایکروویو مناسب نیستند به دلیل اینکه در مقابل گرما سمی به نام دیوکسین تولید می‌کنند.
  • ظروفی که ماده تشکیل‌دهنده آن پلی استایرن است در دمای بالای ۱۶۰ درجه سانتی‌گراد گاز خطرناکی آزاد می‌کند که کم‌ترین عارضه آن سر درد است.‌
  • استفاده از مواد نامرغوب و بی‌کیفیت در تولید این محصولات نیز باعث ایجاد آلودگی و بیماری می‌شود‌. علاوه بر این ظروف بی‌کیفیت کارایی لازم را ندارند به عنوان مثال قاشق بی‌کیفیت در دهان می‌شکند، بشقاب نامرغوب روغن پس می‌دهد یا لیوان یکبار مصرف نوشیدنی‌ها را به خوبی نگه نمی‌دارد و نشت می‌کند.‌

کلام نهایی

ظروف یکبار مصرف شفاف غذا از مواد شیمیایی ساخته می‌شوند و مراحل تولید هر کدام بسته به موادی که در ساخت آن به کار رفته، متفاوت است. برای ساخت این محصولات از انواع پلیمرها نظیر پلی اتیلن، پروپیلن و پلی استایرن استفاده می‌شود که مرغوب بودن این مواد باعث افزایش کیفیت محصولات تولید شده می‌شود‌.

 

منبع: فروشگاه ظروف یکبار مصرف پیکنیک برند

       دانلود
به این برنامه امتیاز دهید

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیازها: 0

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می‌دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *