پیشنهاد می شود از حالت شب استفاده نمایید. بدین منظور بر روی دکمه بالا کلیک کنید

دانلود با لینک مستقیم

معرفی 4 سایت برتر برای طراحی لوگوی رایگان

معرفی 4 سایت برتر برای طراحی لوگوی رایگان

0
(0)

در دنیای تجارت و اقتصاد امروز تمامی کسب و کارها در تلاش هستند که گوی سبقت را از دیگر رقبای خود بربایند. برای موفقیت در حوزه کسب و کار و تجارت راه و روش‌های مختلفی وجود دارد که می‌تواند شما را به سمت موفقیت سوق دهد. در این میان معرفی یک برند و لوگو می‌تواند مسیر پیشرفت و موفقیت کسب و کار شما را سرعت بخشد، زیرا بیشترین تاثیر را در ذهن مخاطب برجای می‌گذارد. بر اساس تحقیقات انجام شده طرح‌ها و شکل‌های شماتیک نگاه افراد را بر خود جذب کرده و به طور موثرتری در ضمیر ناخودآگاه انسان نقش می‌بندد. به همین علت طراحی لوگو به عنوان یکی از گام‌های اولیه برای موفقیت کسب و کارها شناخته می‌شود.

اگر شما هم برای شرکت و شغل جدید خود به دنبال طراحی یک لوگوی مناسب و ایده آل هستید می‌توانید این مطلب را تا انتها مطالعه کنید تا اطلاعات جامعی در این باره به دست آورید.

لوگو چیست؟

پیش از اینکه توضیحاتی در مورد طراحی لوگو در اختیار شما قرار دهیم بهتر است با عبارت لوگو آشنا شوید. لوگو نمادی است که بعد از شنیدن اسم شرکت یا یک برند به ذهن مخاطب خطور کرده و نقش می‌بندد. به عبارتی می‌توان گفت لوگو نماد تصویری برند و محصول شما به شمار می‌آید. این طرح گرافیکی برای تیم‌‌ها، صنایع کوچک و بزرگ، استارتاپ‌ها، شرکت‌ها و غیره مورد استفاده است.

در طراحی لوگو از متودهای مختلفی استفاده می‌شود؛ بعضی از آن‌ها نوشته‌های خوانا یا ناخوانایی هستند که مرتبط به نوع کسب و کار طراحی شده‌اند. برخی دیگر از این طرح‌های شماتیک نیز ترکیبی از چند نوشته، تصویر و نوع کسب و کار هستند. شما می‌توانید با توجه به نظر و علاقه خود، لوگویی مناسب انتخاب کنید، در این مورد می‌توانید از نظر و ایده گرافیستان و طراحان لوگو نیز استفاده کنید تا لوگویی منحصر به فرد و تاثیرگذار داشته باشید.

اهمیت طراحی لوگو

نمونه سایت لوگوساز

در قسمت قبل در مورد لوگو اطلاعات مفیدی در اختیار شما قرار گرفت، حال وقت آن رسیده است در مورد اهمیت طراحی لوگو اطلاعات مفیدی در اختیارتان قرار دهیم. لوگو می‌تواند در جنبه‌های مختلفی باعث پیشرفت و ترقی کسب و کار شما باشد. در این بخش به تعدادی از این نقاط مثبت اشاره می‌کنیم.

دیده شدن برند

اولین تاثیر مثبت داشتن لوگو را می‌توان دیده شدن و شناخته شدن در بازار دانست. به عبارتی این طرح گرافیکی سکوی پرتابی است که از آن طریق می‌توانید خود را به مشتریان معرفی کنید. لوگو مهمترین عاملی است که به کمک آن می‌توان برند و لوگوی خود را به مشتریان حاضر در نقاط دور و نزدیک معرفی کرد.

در معرض دید واقع شدن

طراحی لوگو باعث می‌شود مشتریان نام برند و محصول شما را به خاطر سپرده و در زمان‌هایی که در انتخاب بین چند برند قرار دارند، با توجه به پیشینه‌ای که از شما در ذهن دارند محصول و خدمات ارائه شده برند شما را برگزینند. به عبارتی می‌توان گفت با وجود لوگو، برند شما در میان سایر برندها از ارجحیت بالایی برخوردار است.

جلب شدن مشتریان

اگر طراحی لوگوی خود را خاص و جذاب انتخاب کنید توجه مشتریان بیشتر به آن جلب می‌شود. این مورد باعث آشنا شدن بیشتر مشتریان با برند و لوگوی شما شده و میزان درآمد و کسب و کار شما را نیز افزایش می‌دهد.

نشان از خاص بودن

داشتن لوگو این معنی و مفهوم را به طور غیر مستقیم به مشتری می‌رساند که شما در حیطه فعالیت خود خاص بوده و آماده‌اید از سایر رقبا پیشی بگیرید. برای رسیدن به این هدف تنها کافی است یک لوگوی جذاب و تاثیرگذار انتخاب کنید تا شاهد نتایج مثبت آن باشید.

نشان از حرفه‌ای بودن

آیا تا به حال کسب و کار موفق یا شرکت به نامی را دیده‌اید که لوگو نداشته باشد؟ تمامی شرکت‌های موفق و برندهای جهانی برای خود لوگوی اختصاصی و ویژه‌ای دارند که به وسیله آن شناخته می‌شوند. به عبارتی دیگر می‌توان گفت داشتن برند نشان از حرفه‌ای بودن شما در حوزه کسب و کارتان است.

کسب اعتماد مشتریان

اگر یک بیزینس اصولی پایه گذاری شود لوگو به عنوان یکی از ملزومات استارت آن به شمار می‌آید. طراحی لوگو و داشتن طرحی ماندگار باعث می‌شود که مشتری راحت‌تر به شما اعتماد کند، زیرا لوگو نشان دهنده همیشگی بودن یک کسب و کار است.

بهبود جذابیت بصری برند

علاوه بر سایر مزایا و اهمیت‌هایی که برای داشتن لوگو ذکر شد بهتر است بدانید طراحی لوگو می‌تواند باعث جذابیت بصری نیز شود. لوگو شرکت اپل را به یادآورید که به دلیل خلاقیت و نوآوری در طراحی اکنون به یکی از موثرترین و خوشایندترین لوگوها در میان اقشار مختلف جامعه تبدیل شده و طرفداران زیادی دارد.

سایت‌های برتر طراحی لوگو

اتود کشیدن لوگو

به احتمال زیاد بعد از دانستن اهمیت داشتن لوگو در یک بیزینس شما هم به دنبال سایت‌هایی مناسب برای طراحی و سایت لوگو هستید. به این منظور در ادامه چند مورد از معروف‌ترین سایت‌ها برای طراحی انواع لوگو را به شما معرفی می‌کنیم. شما می‌توانید با توجه به شرایط و علاقه خود یکی از این سایت‌ها را برای طراحی و خلق لوگو ویژه خود برگزینید.

1.     لگستر

اگر به دنبال سایتی رایگان برای ساخت لوگو هستید لگستر یکی از بهترین انتخاب‌ها برای شما است. شما در این سایت می‌توانید اکانت کاربری بسازید و لوگو دلخواه خود را طراحی کرده و در یک فایل زیپ دریافت کنید. در این فایل زیپ لوگوی طراحی شده شما به شش نوع مختلف: پس زمینه شفاف، معکوس و غیره وجود دارد که می‌توانید با توجه به نظر خود از هریک از آن‌ها استفاده کنید. البته لوگوهای طراحی شده در این سایت شفافیت و کیفیت پایینی دارند، با پرداخت هزینه‌ کمی می‌توانید از نمونه‌های باکیفیت و بهتر استفاده کنید.

2.     اوبرلو

یکی از سایت‌هایی که می‌توانید به کمک آن لوگو اختصاصی خود را طراحی کنید، اوبرلو نام دارد. متود این سایت برای طراحی لوگو استفاده از نام مجموعه و تبدیل آن به لوگو است. شما می‌توانید در این سایت خلاقیت و نوآوری به خرج دهید و طرحی خاص و زیبا بسازید. نکته قابل توجه درباره سایت اوبرلو این است که تمامی ابزارهای پیشرفته موجود به صورت رایگان در اختیار شما قرار می‌گیرد. همچنین شما قادر هستید لوگوی خود را به صورت رایگان با کیفیتی بالا دانلود کرده و استفاده کنید.

3.     دیزاین مانتیک

یکی دیگر از سایت‌های عالی و به نام برای طراحی لوگو دیزاین مانتیک نام دارد. شما می‌توانید با وارد شدن در این سایت از هزاران طرحی که وجود دارد برای ساخت لوگوی اختصاصی خود استفاده کنید. با وارد کردن نام مجموعه و کسب و کارتان می‌توانید طراحی‌ها و دیگر تنظیمات مربوطه را تغییر دهید تا طرح مطابق دلخواه شما باشد. این سایت یک سایت پولی برای طراحی لوگو شناخته می‌شود، بنابراین بیشتر افراد برای ایده گرفتن رایگان از آن استفاده می‌کنند. البته می‌توانید با پرداخت هزینه به صورت مستقیم از طرح‌های موجود در این سایت استفاده کنید.

4.     تیلور برندز

یکی دیگر از سایت‌های ساخت لوگو تیلور برندز نام دارد که مطابق با هوش مصنوعی لوگوی موردنظر شما را خلق می‌کند. برای استفاده از این سایت شما به دانش و اطلاعات گرافیکی زیادی احتیاج ندارید، تنها کافی است جنبه‌های مختلف کسب و کار خود را بشناسید. بعد از طراحی و ارائه آن شما می‌توانید تغییرات لازم را بر روی آن اعمال کنید تا طرحی مطابق با سلیقه خود داشته باشید. این سایت علاوه بر لوگو، کارت ویزیت، تصویر مناسب صفحات مجازی و غیره را در اختیار شما قرار می‌دهد.

لوگو رایگان یا پولی؟

طراحی لوگو

با توجه به مطالبی که برای شما ذکر شد احتمالا برای شما هم این سوال پیش آمده سات که طراحی لوگو خود را به سایت‌های رایگان بسپارید با به صورت سفارشی تهیه کنید؟ برای پاسخ به این سوال باید هدف خود از داشتن لوگو را مرور کنید. اگر هدف و تصمیم شما برجسته شدن در میان سایر رقبا است و همچنین می‌خواهید نماد شما در ذهن‌ها حک شود، بدون شک لوگو سفارشی و اختصاصی برای شما مناسب خواهد بود. البته برای تصمیم گیری در این مورد باید بودجه خود را در نظر داشته باشید، زیرا از این طریق می‌توانید طراح لوگو مجرب یا مجموعه گرافیکی مناسب خود را انتخاب کنید.

لوگوهای سفارشی باعث خاص بودن و دیده شدن شما می‌شود؛ اما با این وجود شما می‌توانید از سایت‌های رایگان برای ایده گیری و داشتن لوگوی اولیه کمک بگیرید.

سخن پایانی

در این مقاله با اهمیت داشتن لوگو آشنا شدید و همچنین اطلاعاتی مفیدی در مورد 4 سایت برتر طراحی لوگو در اختیار شما قرار گرفت. اگر شما به دنبال سایت ایرانی و گرافیستان داخلی هستید که مطابق با فرهنگ و رسوم کشور لوگوی شما را طراحی کنند می‌توانید به سایت‌های ارائه دهنده خدمات طراحی گرافیک مراجعه کنید.

       دانلود
به این برنامه امتیاز دهید

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیازها: 0

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می‌دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *