پیشنهاد می شود از حالت شب استفاده نمایید. بدین منظور بر روی دکمه بالا کلیک کنید

دانلود با لینک مستقیم

کالر آیدی چیست ؟

کالر آیدی چیست ؟

1.5
(2)

در برقراری ارتباط تلفنی با مشتریان، هویت تماس گیرندگان اهمیت بسیار زیادی دارد. برای آن که بتوانیم ارتباط تلفنی موثرتری با مشتریان و تماس گیرنده ها برقرار کنیم، دانستن هویت آن ها می تواند بسیار موثر باشد. راهکاری که در صنعت مخابرات برای این مشکل اندیشیده شده، استفاده از کالر آیدی است.

امروزه ما در تماس هایی که در طول روز برقرار می کنیم به فراوانی از این قابلیت بهره می بریم. با این حال بسیاری از افراد نمی دانند که کالر آیدی چیست یا آن که دقیقا چه طور کار می کند. در تعریفی ساده، می توان کالر آیدی Caller ID را نوعی از سرویس های مخابراتی و تلفنی دانست که کمک می کند تا شماره تلفن تماس گیرنده ها بر روی نمایشگر دستگاه تلفنی که با آن تماس گرفته شده به نمایش در بیاید. این سرویس تلفنی هم بر روی تلفن های آنالوگ و سنتی و هم بر روی تلفن های دیجیتال کار می کند و می توان آن را فعال کرد.

سرویس کالر آیدی باعث می شود تا بتوان شماره تلفن و حتی در برخی مواقع نام تماس گیرنده را بر روی نمایشگر تلفن و یا نمایشگرهای متصل به خط تلفن مشاهده کرد. این قابلیت می تواند در تماس های روزمره بسیار کاربردی باشد. مخصوصا برای آن دسته از مشاغلی که ثبت سفارش به صورت تلفنی در آن ها پرکاربرد و مهم است.

کالر آیدی ها چگونه کار می کنند؟

یکی از مسائل جالب در رابطه با کالر آیدی ها، نحوه کار آن هاست؛ این که آن ها با چه ساز و کاری می توانند شماره تماس و حتی نام تماس گیرنده را مشخص کرده و به نمایش بگذارند؟ به طور کلی در کشورهای مختلف کالر آیدی ها با یکی از دو روش اصلی FSK و DTMF کار می کنند.

روش FSK که از عبارت Frequency Shift Keying گرفته شده، روشی است بر اساس تعدیل فرکانس عمل می کند. در روش FSK داده های دیجیتالی با تغییر کردن بسامد گسسته سیگنال حامل منتقل می شوند. در این روش یک جفت فرکانس مجزا از هم برای انتقال داده های باینری (0 و 1) به کار می روند. به وسیله این روش، کالر آیدی می تواند با استفاده از داده های باینری شماره تماس گیرنده را به تلفن مقصد یا سیستم مرتبط با آن منتقل کرده و این شماره را در آن جا به نمایش در بیاورد.

روش FSK در انتقال اطلاعات روی خطوط آنالوگ و در مودم ها بسیار استفاده می شود. در کالر آیدی ای که با روش FSK کار می کند، با ارسال بیت 0 از سوی فرستنده موج 2200 هرتزی و با ارسال بیت 1، موج 1200 هرتزی ایجاد می شود. با در کنار هم قرار گرفتن سلسله ای از این فرکانس ها و داده ها، مشخصات تماس گیرنده و در اصل، شماره تماس آن به تلفن مقصد یا سیستم متصل به آن منتقل می شود. شاید برایتان جالب باشد که بدانید اغلب خطوط مخابراتی در ایران، آنالوگ هستند و به همین دلیل روش FSK در خطوط مخابراتی کشور ما بیشتر به کار می رود.

روش دیگری که کالر آیدی ها با آن کار می کنند روش DTMF است. کلمه DTMF سرواژه عبارت Dual Tone Multi Frequency است. اساس کار این روش مبنی بر سیگنال دکمه های شماره تلفن است. در واقع تمامی دکمه های شماره دستگاه های تلفن، سیگنال مشخصی دارند. با فشار دادن این دکمه ها آن سیگنال به مراکز مخابراتی فرستاده می شوند.

کالر آیدی هایی که بر اساس روش DTMF عمل می کنند، هنگامی که تماس گیرنده در حال شماره گرفتن باشد، سیگنال های تولید شده توسط تلفن مبدا را شناسایی کرده و با استفاده از مجموع سیگنال ها، شماره تماس گیرنده را به تلفن مقصد منتقل می کنند. در نتیجه می توان شماره تماس گیرنده را مشاهده کرد. این روش در ایران کاربرد کمتری دارد.

ریپورتاژ ایزی پی سی

کالر آیدی برای چه کسانی کاربرد دارد؟

حال که به بررسی و معرفی اساس کار کالر آیدی ها پرداختیم، باید به این سوال پاسخ داد که کالر آیدی برای چه کسانی کاربرد دارد؟

به طور کلی در هر ارتباط تلفنی، داشتن اطلاعات تماس طرف مقابل و تشخیص هویت او از اهمیت بالایی برخوردار است. اما این اهمیت در برخی موارد بیشتر است. مشاغلی که با تماس تلفنی با مشتریان خود در ارتباط هستند، نیاز به آگاهی از هویت مشتری را بیشتر حس می کنند.

به عنوان مثال اگر شما صاحب یک رستوران باشید که غذاها را با پیک برای مشتریان خود ارسال می کند، به کالر آیدی نیاز خواهید داشت. زیرا با استفاده از آن سیستم ثبت سفارشان و پیگیری آن ها بسیار بهتر کار خواهد کرد. همین مسئله در رابطه با تاکسی سرویس هایی که به صورت تلفنی با مشتریان خود در ارتباط هستند وجود دارد. مشاغلی مانند کافی شاپ ها و رستوران ها، مطب پزشکان، خشکشویی ها، آرایشگاه ها، سرویس های تاکسی و… جز مشاغلی هستند که به یک سرویس کالر آیدی حرفه ای و همه جانبه نیاز دارند.

ریپورتاژ

چگونه می توان یک کالر آیدی حرفه ای مناسب پیدا کرد؟

برای آن که بتوان خریدی مقرون به صرفه داشت و محصولی مناسب خرید، باید به سراغ معتبرترین برندها در زمینه تولید کالر آیدی برویم. در میان اجناس موجود در بازار، کالر آیدی تی لاین را می توان به عنوان یکی از بهترین کالر آیدی ها در ایران دانست.

برند تی لاین، یک برند ایرانی در زمینه تولید و عرضه کالر آیدی است. یکی از مهم ترین مزیت های تی لاین این است که کالر آیدی های بسیار متنوع و فراوان این برند، باعث شده تا تی لاین کامل ترین عرضه کننده کالر آیدی در ایران باشد. این شرکت که از سال 1393 شروع به کار کرده، با نوآوری در تولید کالر آیدی توانست به سرعت به پیشتاز این عرصه تبدیل بشود.

کالر آیدی تی لاین، یک کالای ایرانی بسیار با کیفیت است که موفق به ثبت گواهی ثبت اختراع برای سری HID (Human Interface Device) به صورت رسمی شده است. در میان محصولات سری های مختلف کالر آیدی تی لاین، مواردی دیده می شوند که در نوع خود منحصر به فرد هستند. این محصولات با وجود کیفیت بسیار بالا و تکنولوژی پیشرفته، با قیمت های بسیار مقرون به صرفه عرضه می شوند.

  • کالر آیدی سری TK 200 جز اولین کالر آیدی ها با پورت HID و دارای قابلیت plug&play (نصب خودکار) هستند.
  • کالر آیدی سری TK 300 می توانند بدون سیم و با بلوتوث به کامپیوتر متصل شوند. کالر آیدی های بی سیم برای کسانی که از سیتم عامل اندروید استفاده می کنند یا محدودیت پورت USB دارند بسیار مناسب می باشد.
  • کالر آیدی سری TK 400  جز جدیدترین سری های کالر آیدی تی لاین است که علاوه بر امکانات کالر آیدی قابلیت ضبط صدا نیز دارد .
  • سری TK 500 با پورت LAN کار می کند و برای کسانی که می خواهند از اطلاعات کالر آیدی در شبکه استفاده کنند بسیار مناسب می باشد.

اگر جز مشاغلی هستید که نیاز به یک سیستم کالر آیدی کارآمد با قیمت مناسب دارند، کالر آیدی تی لاین گزینه ای کاربردی برای شما خواهد بود.

       دانلود
به این برنامه امتیاز دهید

میانگین امتیاز 1.5 / 5. تعداد امتیازها: 2

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می‌دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *