پیشنهاد می شود از حالت شب استفاده نمایید. بدین منظور بر روی دکمه بالا کلیک کنید

دانلود با لینک مستقیم

افزایش فروش سایت به چه پارامتر هایی وابسته است؟

افزایش فروش سایت به چه پارامتر هایی وابسته است؟

0
(0)

در این محتوا می خواهیم به شما بگوییم که چه پارامترهایی در افزایش فروش سایت تاثیرگذار هستند.

امروزه با مجازی شدن کسب اکثر کسب وکارها، فعالیت در دنیای مجازی بخصوص سایت ها بسیار زیاد شده است.  به همین منظور تمامی افراد به دنبال افزایش بازدید از سایت خود می باشند. این افزایش بازدید به دنبال خود افزایش فروش را نیز دربر دارد که منجر به کسب درآمد بیشتر می شود.  بازاریابی یکی از راه های جذب مخاطب به سمت خود و به دنبال آن افزایش فروش است، اما این تنها راه نیست.

ما در این متن می خواهیم چند مورد از پارامترهای مهم برای افزایش فروش سایت را به شما بگوییم. درنتیجه با اجرای این موارد ترافیک سایت خود را بالا برده و به دنبال آن به فروش و درآمد بیشتری می رسید.

عوامل جانبی و مهم در افزایش فروش اینترنتی

قبل از این که پارامترهای موثر برای افزایش فروش سایت را اجرا کنید، باید یکسری از موارد جانبی را نیز در نظر بگیرید. ازجمله عوامل مهم رفتار صاحبان فروشگاه ها و سایت ها با مشتری می باشد. این که چگونه به سوالات مشتریان پاسخ داده می شود، کالای خریداری شده چقدر کیفیت دارد و در چه بازه زمانی به دست مشتری می رسد، از عواملی هستند که برای افزایش فروش و شهرت هر کسب وکار بسیار مهم می باشند.

مورد بعدی این است که پیش از انجام پارامترهای افزایش فروش، اهداف خود را به طورکلی یادداشت کنید تا بدانید برای چه هدفی می خواهید سایت خود را ارتقا دهید. به عنوان مثال فروشتان می خواهید از طریق سایت باشد یا شبکه ی اجتماعی؟ در مدت زمان مدنظر چه حجم از فروش مورد انتظارتان است؟ درآمد و فروش رقیبان شما چقدر است؟  آیا سایت شما پذیرای حجم زیاد مخاطب می باشد یا خیر؟ آیا توانایی پاسخ به فروش بالا را دارید و….

همه موارد از جمله مواردی هستند که پیش از افزایش ترافیک سایت و فروش باید آن ها را مورد بررسی قرارداد و زمینه های لازم برایشان را فراهم ساخت.

پارامتر های موهم برای افزایش فروش سایت

 بهینه سازی سایت

بهینه سازی سایت یا همان سئو سایت ازجمله مهم ترین راه ها برای افزایش فروش اینترنتی می باشد .درصورتی که سایت شما کلمات کلیدی خوبی داشته باشد و در موتورهای جستجو جزو رتبه های اول باشد، بازدید از سایت شما زیاد شده و به دنبال آن خرید نیز افزایش می یابد.  برای این منظور نیاز است که از مفاهیم اولیه سئو آگاهی داشته باشید. اگر اطلاعی در این زمینه ندارید می توانید از خدمات سایت سئودمو استفاده کنید.

توصیه ما به شما این است اگر تابه حال خود خدمات سئو انجام نداده اید یا دانشی در این زمینه ندارید، حتما از مشاوره افراد متخصص استفاده کنید.

مورد بعدی این است که محتواهای تان حتما مختص به خودتان باشد به سایت های دیگر کپی نکنید. محتوای شما باید دارای کیفیت بالایی باشد تا بتواند مخاطب را به خود جذب کند.  علاوه براین در مقایسه با سایت های رقیب حرفی برای گفتن داشته باشید.

 داشتن یک سایت با طراحی زیبا و خوب

اگر یک سایت طراحی خوبی نداشته باشد و مخاطب نتواند با آن راحت خرید کند یا به قسمت های مختلف سایت و کالاها دسترسی داشته باشد، عملاً دیگر برای خرید به سمت آن سایت نمی رود. حتی اگر سایت موردنظر دارای کالاهای بسیار خوب و قیمت بسیار مناسبی باشد.  پس طراحی وب سایت یکی از عوامل بسیار تاثیرگذار برای فروش اینترنتی می باشد. زیرا مخاطبین در لحظه اول با نمای ظاهری سایت شما مواجه می شوند، پس باید تمام تلاش خود را بکنید تا در نگاه اول نظر مخاطب را به خود جذب کنید.

کرد اگر تابه حال در این زمینه فعالیتی نداشته اید یا دانشی در این زمینه ندارید، حتما از افراد که دارای فعالیت در زمینه طراحی وب سایت هستند کمک بگیرید. دراین صورت بدون نیاز به صرف وقت برای یادگیری این دانش،  می توانید یک سایت بسیار زیبا تحویل بگیرید.

 

برای داشتن استراتژی افزایش فروش سایت حتما این مقاله را مطالعه نمایید.

 داشتن یک سایت با طراحی زیبا و خوب

کسب اعتماد مشتری

از دیگر پارامترهایی که باعث می شود که مخاطب به سمت یک سایت و فروشگاه اینترنتی جذب شود، اعتماد نسبت به آن سایت است. این که در سایت خود حتما نماد اعتماد، آدرس و شماره تماس و …  درج کنیم. علاوه براین در سایت خود و برای هر محصول یک قسمتی به عنوان نظرسنجی رضایت مشتری داشته باشید. این کار باعث می شود افرادی که جدید به سایت شما مراجعه می کنند با خواندن پیام های افراد دیگر اعتمادشان به سایت شما و کالای موردنظر جذب شود.

پیشنهادات هیجان انگیز

از دیگر راه های جذب مخاطب برای خرید از سایت، اعمال تخفیف یا دادن هدیه می باشد. همه افراد تخفیف و گرفتن هدیه را دوست دارند. شما می توانید در صفحه اول سایت خود عنوانی با نام هدیه و یا کد تخصیص و …. درج کنید. دراین صورت مخاطب تشویق می شود تا از تخفیف اعمالی استفاده کند یا شانس خود را برای برنده شدن آن هدیه امتحان کند.  در نتیجه ترافیک سایت شما و به دنبال آن خرید محصول افزایش پیدا می کند.

فرآیند ثبت  سفارش

یکی از مسائلی که برای خرید اینترنتی بسیار اهمیت دارد، فرآیند سفارش و راه های پرداخت هزینه می باشد. در بعضی از سایت ها این فرایند بسیار پیچیده و طولانی و زمان بر است که خود باعث می شود مخاطب از خرید سایت فوق صرف نظر کند. تا جایی که می توانید این فرایند را کاهش دهید تا مخاطب در یک زمانی بسیار کوتاه بتواند پردازش کرده و سفارش خود را ثبت کند.

همچنین راه های پرداخت را افزایش دهید. ازجمله این راه ها می توان به

  • پرداخت اعتباری
  • پرداخت به طور آنلاین از درگاه های بانکی مختلف
  • پرداخت بین المللی از کارت های اعتباری
  • انتقال وجه به صورت کارت به کارت یا به صورت حساب
  • در صورت امکان پرداخت نقدی در محل

اشاره داشت .

فرآیند ثبت  سفارش

جمع بندی

راهکارهای بسیار زیادی برای افزایش ترافیک و به دنبال آن فروش سایت وجود دارد. ما در این متن سعی داشتیم تا چند مورد از مهم ترین پارامتر های تاثیر گذار در افزایش فروش سایت را به شما عزیزان بگوییم . بدون شک راه های بسیار دیگری نیز برای این منظور وجود دارد. برای اطلاعات بیشتر میتوانید از مطالب درج شده در سایت سئو دمو استفاده کنید.

 

منبع : آموزش فروش در آکادمی دیجیتال مارکتینگ مهدی عراقی

       دانلود
به این برنامه امتیاز دهید

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیازها: 0

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می‌دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *