پیشنهاد می شود از حالت شب استفاده نمایید. بدین منظور بر روی دکمه بالا کلیک کنید

دانلود با لینک مستقیم

دانلود Internet Explorer v8.0 – نرم افزار مرورگر اینترنت اکسپلورر

دانلود Internet Explorer v8.0 – نرم افزار مرورگر اینترنت اکسپلورر

3.4
(7)

نگارش جدید مرورگر اینترنت اکسپلورر 8 ارائه شده توسط مایکروسافت، مختص استفاده در سایر ویندوزهای XP و ویندوز سرور 2003 و 2008 و ویندوز ویستا هر دو نسخه 32 و 64 بیت می باشد.
IE مخفف کلمه Internet Explorer معروف ترین مرورگر دنیا ساخت شرکت بسیار قدرتمند مایکروسافت است.  مرورگری که بسیاری هنوز معتقدند. هنوز هم پرطرفدارترین مرورگر دنیا به شمار می رود. IE از زمانی که نسخه های قدیم ویندوز عرضه می شد برروی سیستم عامل ها نصب بود و همین عامل باعث شده بود استفاده از آن بسیار رایج باشد.

البته هنوز هم این مرورگر همراه با سیستم عامل ویندوز عرضه می شود. IE تا چند سال پیش بهترین و محبوب ترین به شمار می رفت اما زمانی که شرکت موزیلا مرورگر معروف خود یعنی Mozilla Firefox را عرضه نمود. به تدریج از محبوبیت IE کاسته شد تا جایی که حتی IE نسخه 7 هم نتوانست جلوی ازبین رفتن این محبوبیت را بگیرد و با ارائه Mozilla Firefox 3.0 باعث شد دیگر به طور کامل IE به زیر کشیده شود و این مرورگر شرکت موزیلا بود که توانست با آماری خیره کننده رکورد دانلود در یک روز را بشکند و خود را بلندای سکوی مرورگر ها ببیند.

از آن پس مایکروسافت تصمیم گرفت با ارائه نسخه جدیدی از مرورگر IE که بعدها به IE8 معروف شد هم شهرت از دست رفته خود را بازگیرد و هم این که بتواند با سرعت و کارآیی بالاتری نسبت به رقبای دیگر خود و علی الخصوص Mozilla Firefox دوباره جای خود را میان کاربران در اینترنت پیدا کند. از زمانی که مایکروسافت اقدام به طراحی نسخه جدید مرورگر خود شده بسیاری از کاربران منتظر ارائه نسخه نهایی آن بوده اند، هرچند این نسخه از زمانی که حتی به صورت آزمایشی هم روی سرور های مایکروسافت قرار گرفت بسیاری برای دریافت آن اقدام نمودند تا ببینند آیا این مرورگر در خود تغییراتی ایجاد نموده یا خیر؟

اما نکته ای که مسلم شده و بسیاری به آن اطمینان دارند این است که IE8 بسیار سریعتر از نسخه های قبلی بوده و با بهینه شدن بسیاری موارد سرعت بارگذاری صفحات تا حدود زیادی افزایش یافته تا آن جایی که IE8 را بسیار نزدیک به موزیلا فایرفاکس نموده است. این نسخه همانند نسخه 7 از قابلیت Tab Browsing بهره می برد با این تفاوت که تب ها هم بهینه شده تا کاربر ساده تر از آن چه که فکرش را کند در محیط اینترنت گشت و گذار نماید. شاید یکی از مهم ترین علت هایی که سران مایکروسافت و بخش طراحی این مرورگر را وادا داشت که نسخه جدید را ارائه کنند امنیت نسبتا پائین در نسخه های قبلی بوده است،

مایکروسافت از همان زمانی که توسعه و به روز رسانی IE را آغاز کرد در مورد امنیت قول های زیادی به کاربران داد و عنوان نمود که در این مورد، سعی خواهد شد نهایت امنیت برای کاربران فراهم شود. البته با ارائه دو نسخه آزمایشی و نسخه RC  ویرایش اول هم مایکروسافت تا حد زیادی به قول خود در زمینه امنیت عمل کرد.

IE8 در چندین بخش دیگر هم به روز رسانی شده که خالی از لطف نیست جملاتی کوتاه در مورد آن ها ذکر کنیم:

 

  • یکی از قابلیت های جدیدی که به این نسخه از IE اضافه شده است قابلیت جست و جوی واقعی است. حتما در نسخه 7 در سمت راست نواری را دیده اید که به سادگی با آن می توانستید کلمات مورد نظر را در میان جست و جو گرهای Search نمائید. حالا در IE8 زمانی که حرف را حروفی را تایپ شود ادامه حروف به صورت هوشمند ظاهر شده تا کاربر ساده تر بتواند جست و جو را انجام دهد.
  • قابلیت بعدی که برای بسیاری اهمیت زیادی دارد گشت و گذار در دنیای وب سایت ها به صورت خصوصی است. حتما پیش آمده در اینترنت گشت و گذار کرده و سپس برای این که کسی از کارهای شما باخبر نشود مجبور شده اید تمامی کوکی ها، کش ها و History ها را پاک نمائید. در IE8 با استفاده از قابلیت InPrivate کاربر به سادگی می تواند در وب کارهای خود را انجام دهد بدون این که کوچکترین ردپایی از خود به جای بگذارد. این قابلیت در کافی نت ها و یا مکان های عمومی بیشتر نمود پیدا می کند.
  • امکان بعدی در کنار دو دکمه Refresh و Stop در کنار آدرس بار دکمه دیگری قرار گرفته است که به Compatibility View نام دارد و به کاربر کمک می کند تا ساده تر به بازدید سایت های مورد علاقه خود بپردازد. کار این دکمه در حقیقت این است که بعضی اوقات سایت هایی هستند.که با تمامی مرورگر ها سازگاری ندارند. برای مثال وب سایتی با مرورگر نسخه 8 سازگار نشده است. این قابلیت کمک می کند تا تمامی آن چه که در سایت مورد نظر است برای کاربر به نمایش در آمده و تمامی امکانات از قبیل متن ها ، تصاویر و … به همان صورت که طراحی شده اند نشان داده شوند . یعنی به نوعی استاندارد سازی شود. در بیشتر موارد این استاندارد با سایت ها همخوانی دارد و گاهی این مورد ممکن پیش آید.
  • یکی از مواردی که شاید به سرعت عمل کاربران کمک زیادی کند همین امکان جدید است. در IE8 امکانی گنجانده شده تا کاربر با راست کلیک بر روی هرجایی از وب که می خواهد برای مثال یه ایمیل به خواسته خود سریع تر دست یابد. وقتی روی متن ، ایمیل و …  راست کلیک می شود منویی گشوده شده و کاربر به سادگی می تواند مقصود و هدف خود را در میان گزینه ها پیدا نماید.
  • قابلیت دیگر جای گرفته در IE8 مبحث امنیت در ایمیل ها و صفحات شبیه به آن ها است. یکی از مواردی که در نسخه های قبلی از IE ضربه بیشتری به کاربران می زد. همین مورد بود که در نسخه جدید مروگر مایکروسافت تقریبا به صورت کامل حل شده است. البته این مورد تنها در مورد ایمیل ها خلاصه نمی شود بلکه تقریبا در تمای فرم ها، صفحاتی که معمولا پروتکل آن ها متفاوت است نظیر‌Https و … صدق می کند.
  • و یکی از جالب ترین قابلیت ها این مورد است که به صورت لحظه به لحظه سایت هایی که در این قابلیت تعریف شده اند را به صورت خبری مشاهده کرد.  این قابلیت که Web Slices نام گرفته است به صورت پیش فرض سایت هایی نظیر Digg و فیس بوک را در خود جای داده است.

در نهایت هم از نظر زیبایی تا حدودی چهره IE تغییر کرده است. برای مثال تب ها هوشمند شده و اگر برای مثال دو صفحه از یک سایت همزمان باز باشد این دو تب به یک رنگ مجزا می گردد.
حتما صفحه ای که به منظور عدم اتصال به اینترنت یا عدم باز شدن یک سایت نمایش داده می شود را دیده اید. در IE8  این صفحه جایش را به صفحه ای دیگر داده که به What do you want to do next مشهور است.  در این صفحه امکاناتی نظیر آخرین سایت هایی که بازدید شده اند و یا سایت هایی که به صورت خصوصی در InPrivate قرار گرفته اند قابل دسترس هستند.

قابلیت های کلیدی نرم افزار Internet Explorer:

  • افزایش کارآیی به صورت محسوس
  • دارای نرم افزار ضد جاسوس داخلی، جهت افزایش ضریب امنیتی برنامه در اینترنت
  • افزایش سرعت بارگذاری صفحات وب
  • سرعت بالا در بارگذاری اسکریپ های تحت وب
  • افزایش سرعت عملکرد کاربران به دلیل وجود امکاناتی برای دسترسی به بسیاری از منوها
  • افزایش امنیت در IE8
  • قابلیت خصوصی سازی عملکرد کاربر در وب با وجود InPrivate
  • سازگارشدن تمام سایت ها با استاندارد ها برای نمایش کامل سایت ها
  • قابلیت سریع خوانی با قابلیت Web Slices
  • امنیت  بالا در فرم ها ، ایمیل ها و …
  • جست و جوگر و آدرس بار هوشمند
  • قابلیت مجزا ساختن تب هایی که از یک سایت بارگذاری شده اند.
  • قابلیت بسیار کارآمد برای طراحان و دوستداران کدنویسی تحت وب Developer Tools
  • صفحه ای با نام What do you want to do next  جایگزین صفحه Can Not View This Page
  • سازگار با نسخه های ویندوز XP سرویس پک 2 به بالا، ویندوز ویستا و ویندوز آینده یعنی ویندوز 7
  • بهبود در پشتیبانی كدهای CSS و تصاویر شفاف transparent با پسوند PNG
  • و…

       دانلود
به این برنامه امتیاز دهید

میانگین امتیاز 3.4 / 5. تعداد امتیازها: 7

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می‌دهید

سیستم مورد نیاز

windows

مشخصات
شرکت سازنده: microsoft.com

نام انگلیسی: Internet Explorer

نام فارسی: اینترنت اکسپلورر

نسخه برنامه: v8.0

حجم برنامه: 32MB