پیشنهاد می شود از حالت شب استفاده نمایید. بدین منظور بر روی دکمه بالا کلیک کنید

دانلود با لینک مستقیم

قیمت بانه و اجناس شهر بانه و تاثیر نوسانات نرخ ارز بر روی آن!

قیمت بانه و اجناس شهر بانه و تاثیر نوسانات نرخ ارز بر روی آن!

0
(0)

نرخ خرید از بازار بانه کاهش یافته است! هر موقع که شما قصد  خرید یک کالا را داشته باشید، فاکتور های متعددی برای انتخابی که خواهید داشت در نظر می گیرد. این فاکتور ها شامل عوامل متعددی است که کیفیت کالا، جنس، کشور تولید کننده و قیمت بر روی آن تاثیر گذار است. حال اگر نسبت به این فاکتور دقت نمایید، می بینید که اصلی ترین تاثیر را قیمت جنس تعیین می نماید. به عنوان دیگر در اکثر حالات شما بودجه از پیش تعیین شده ای را در نظر گرفته اید و به دنبال انتخاب بهترین کیفیت با آن قیمت هستید.

هر جنسی که به بازار وارد می شود، هر بار که خرید و فروش می شود اندکی به قیمت آن افزوده می گردد. در مقابل مالیات و گمرک نیز بر روی این قیمت ها موثر بوده و مقداری دیگر به قیمت کالا افزوده می گردد. حال اگر شما بتوانید کالا را از فروشندگانی بخرید که گمرکی نداشته باشد و نیز دست کمتری چرخیده باشد، قطعا توانسته اید این کالا را با مناسب ترین قیمت ممکن خریداری نمایید.

شهر بانه که در استان کردستان قرار دارد، یکی از شهر هایی است که به دلیل مرزی بودن آن به راحتی کالا های خارجی را وارد می نمایند. مزیتی که این شهر به علت مرزی بودن دارد، شرایطی همانند شهر های آزاد دیگر دارد و گمرکی بر کالا های خارجی که وارد می نمایند، افزوده نمی گردند. همان طور که مشخص است به علت ورود کالا از مرز بانه، فروشندگان این کالا ها جزو اولین خریداران این کالا هستند. این نکته به معنی آن است که کالا دست کمتری گشته است و سود های کمتری بر روی قیمت آن قرار گرفته است. حال با در نظر گرفتن شرایط گفته شده این نکته قابل درک است که با خرید کالا در بازارهای بانه و مخصوصا خرید کالا های برقی در این بازار شما می توانید این کالا ها را با قیمتی مناسب تر و با کیفیتی بهتر تهیه نمایید.

اکثریت مردم این نکته را در مورد بازار های بانه و قیمت های آن می دانند اما تصور غلطی نیز در این بین وجود دارد. این تصور غلط در این مورد است که همگان می پندارند برای خرید از بازار های بانه حتما باید به این شهر سفر کرد و به صورت حضوری از این بازار ها خرید نمود. این تصور اشتباه است، زیرا امروزه فروشگاه های اینترنتی مثل بانه سیتی یا banehcity.com به وجود آمده اند، که اجناس را با همان قیمت و در مدل های متفاوت در اختیار خریداران قرار می دهد. عدم اطلاع از این نکته باعث شده است که اکثر به علت سختی سفر را بانه و جا به جا کردن کالا های خریداری شده به شهر خود دیگر قید این نوع خرید را بزنند و از فروشگاه های شهر خود که همان کالا را با قیمتی گران تر ارائه می دهد خریداری نماید. فروشگاه های اینترنتی شهر بانه همان تنوع و قیمتی را که در بازار های این شهر وجود دارد را برای مشتریان ارائه داده و کالا را با ضمانت برای خریداران ارسال می نماید. مثلا برای خرید تلویزیون می توانید به banehcity.com مراجعه کنید.

تاثیر قیمت دلار بر روی قیمت اجناس بازار شهر بانه

قیمت دلار عاملی است که از سیاست های کشور ما تا روزمره مردم را تحت شعاع خود قرار می دهد. با در نظرشرایط اقتصادی چند سال اخیر ایران می بینید که در آن قیمت دلار روز به روز بیشتر شده و این عامل باعث می شود که توانایی خرید کالا های خارجی روز به روز سخت تر شود. بازار هایی هم چون بازار بانه عمدتا از کالاهایی تشکیل شده است که وارد شده اند و به بیان دیگر این کالا ها توسط ارز خریده شده اند. با توجه به این نکته می توانید ببینید که قیمت دلار تاثیر چند برابری بر روی این بازار ها نسبت به دیگر بازار های کشور می گذارد.

امروزه این نواسانات قیمت ارز سبب گردیده است که بازار های شهر بانه با رکوردی بی سابقه رو به رو گردد و معیشت مردم این شهر را تحت تاثیر قرار دهد. فروشندگان دیگر این توان مالی را ندارند که فروشگاه خود را از مدل های مختلف کالایی که به فروش می رسانند پر کنند و از سویی دیگر خریداران نیز دیگر توانایی خرید این دست کالا های خارجی را که قیمت آن ها سر به فلک کشیده را ندارند.

با بالا رفتن قیمت دلار و تحت شعاع قرار گرفتن معیشت کل مردم ایران علاوه بر کم شدن قدرت خرید مردم، می توان این نکته را در نظر گرفت که دیگر سفر کردن به بانه و خرید کالا های خارجی که با قیمت روز دلار به فروش می رسند نیاز به پشتوانه مالی قوی دارد که متاسفانه هر کسی از عهده آن بر نمی آید.

عوامل ذکر شده دست به دست هم داده تا میزان خریدی که از بازار های شهر بانه صورت می گیرد، افت شدیدی پیدا کند. این افت و کم شدن فروش سبب گردیده این بازار با افت چشم گیری رو به رو شده و اکثر کسانی که سال ها از فروش کالا های وارداتی در این بازار درآمد داشته اند، این شغل را رها کرده و به فکر کسب کار تازه ای باشند.

البته باید این نکته را در نظر گرفت که هنوز بازار های شهر بانه، کالا های وارداتی را به قیمتی بسیار کمتر از دیگر بازار های کشور ایران خدمت خریداران ارائه داده اما فقط به علت بالا رفتن قیمت ارز و نواسانات غیر منطقی آن دیگر خرید از آن مشکل شده است.

       دانلود
به این برنامه امتیاز دهید

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیازها: 0

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می‌دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *