پیشنهاد می شود از حالت شب استفاده نمایید. بدین منظور بر روی دکمه بالا کلیک کنید

دانلود با لینک مستقیم

مشهد در فصل‌های مختلف سال چگونه است؟

مشهد در فصل‌های مختلف سال چگونه است؟

0
(0)

ایران کشوری چهارفصل است و در هر فصل از سال می‌توان به یکی از شهرهای آن سفر کرد. برای مثال در فصل زمستان به شهرهای جنوبی، در فصل پاییز به استان‌های جنوب‌شرقی یا مرکزی، در فصل تابستان به استان‌های شمال‌غربی و در فصل بهار به شهرهای مرکزی می‌توان سفر کرد. بااین‌حال شهر مشهد تنها شهر ایران است که در همه فصل‌های سال مسافر دارد. در این مطلب ضمن معرفی آب‌وهوای مشهد در فصل‌های سال به مکان‌های دیدنی این شهر که می‌توانید در این فصل‌ها بروید هم اشاره می‌کنیم. با ما همراه باشید تا با آگاهی بیشتر تور مشهد بهتری برای خود بسازید.

مشهد یکی از کلان‌شهرهای ایران و البته شهری مسافرپذیر است. وجود بارگاه منور امام هشتم شیعیان کمک بسیاری به صنعت گردشگری این شهر کرده و همین باعث شده تا بسیاری از جاذبه‌های گردشگری برای مسافران ساخته شود. درادامه این مطلب با شرایط این کلان‌شهر آشنا می‌شوید. شما می‌توانید با مطالعه این مطلب آگاهی مناسبی در رابطه با نحوه شرکت در تور مشهد علی بابا به‌دست بیاورید؛ برای مثال در فصل تابستان با تور مشهد هوایی سفر کنیم یا تور مشهد با اتوبوس.

بهار

بهار ‌یکی از پیک‌های مسافرتی در ایران است که بیشترین سفرهای داخلی در آن اتفاق می‎افتد. طبیعتا تعداد بیشتر این سفرها به مقصد مشهد انجام می‌شود و همین یکی از دلایلی است که شما را برای سفر به آن‌جا در این ماه‌ها منع می‌کنم. شلوغی، ازدیاد جمعیت، شرایط سخت رفت‌وآمد و خطرهای جاده باعث می‌شود نتوانید به‌راحتی سفر کنید و حتی امکان اتفاق بد هم وجود دارد.

بااین‌حال در شهر مشهد در فصل بهار، کمی هوای سرد جریان پیدا می‌کند. البته به‌نسبت زمستان هوا گرم‌تر شده؛ اما شب‌ها نمی‌توانید بدون بالاپوش یا سوییشرت بین فصلی از خانه خارج شوید. طبیعتا با شروع این فصل انتظار می‌رود که گل‌های بهاری و طبیعت طراوت خاصی داشته باشند که مشهد هم از این قاعده مستثنا نیست.

پیشناد ما به شما برای بازدید از مکان‌های دیدنی این شهر در فصل بهار بازدید از باغ موزه‌ها یا پارک‌های کوهستانی این شهر است که اتفاقا کوه سنگی شهرتی زیاد میان مسافران این شهر دارد. به‌جز کوه سنگی، باغ گیاه‌شناسی مشهد، باغ وکیل‌آباد و باغ خونی مثال‌های دیگری برای بازدید سفر بهاری هستند که می‌توانید به آن‌جا بروید.

تابستان

هوای مشهد در فصل تابستان مثل همه نقاط ایران گرم‌تر از بهار است، اما این گرما در مشهد به اندازه فلات مرکزی یا شهرهای خوزستان نیست. همین دلیل مناسبی برای سفر به این شهر در ماه‌های تابستان است. البته باید بدانید که با تعطیلی مدارس و فراغت خانواده‌ها بازهم جمعیت به‌سمت شهر مشهد روانه می‌شود و شما با یک برنامه‌ریزی دقیق می‌توانید ازدست جمعیت فرار کنید!

در تابستان مکان‌های دیدنی و زیبای بسیاری هستند که می‌توانید به تماشای آن‌ها بپردازید. به‌علاوه پارک‌ها و کوه سنگی که الحق شب‌های زیبایی دارند، می‌توانید بدون ترس از شب‌های سرد به کوهنوردی و طبیعت‌گردی در کوهستان‌های اطراف مشهد بروید. ضمن اینکه خانه‌های قدیمی و تاریخی در بعدازظهرهای خنک مشهد مکان مناسبی هستند که اوقات خود را سپری کنید.

پاییز

پاییز یکی از ماه‌های دیدنی شهر مشهد است. زمانی‌که باران‌های متعدد و متوالی، کم ولی ممتد می‌بارد، لحظاتی زیبا و دوست‌داشتنی در حرم امام رضا رقم می‌زند. آب‌وهوای مشهد در پاییز روبه خنکی می‌رود؛ دیگر نمی‌توانید شب‌ها بدون لباس گرم از خانه خارج شوید و به کمی گرمایش محتاج می‌شوید. یکی دیگر از مشکلات این ماه جاده‌های مه‌آلود و لغزنده است که به این شهر منتهی می‌شود. حتما مراقب باشید و با اطمینان از شرایط مطمئن رانندگی راهی آن‌جا شوید. البته شما می‌توانید بدون درنظرگرفتن این مشکلات با استفاده از تور مشهد هوایی راهی این شهر شوید و ترس از لغزندگی و خطر رانندگی هم نداشته باشید. افرادی که در تور مشهد از تهران شرکت می‌کنند، به‌خوبی می‌دانند که جاده‌های تهران به مشهد در ماه‌های آخر سال بسیار خطرناک هستند.

در این ماه می‌توانید صبح تا شب به بازدید از مکان‌های دیدنی تاریخی، خانه‌های قدیمی، آرامگاه‌ها و حتی شهر‌های اطراف مشهد بروید و لذت ببرید. البته مراقب شب‌های سرد آن‌جا باشید؛ زیرا کاملا به‌صورت ناگهانی آب‌وهوا تغییر می‌کند.

ریپورتاژ

زمستان

یکی از ماه‌های سال که برای مشهدی‌ها به ماه سفر پیرها و مجردها شهرت دارد، زمستان است. پیرمرد و پیرزن‌های ایران که در این ماه‌ها هیچ کاری ندارند، همراه یکدیگر راهی این شهر می‌شوند؛ زیرا آب‌وهوای سرد مشهد و شرایط مدارس اجازه حضور بیشتر خانواده‌ها را نمی‌دهد. البته سردی هوا کمی برای آن‌ها مشکل‌ساز است که با شرکت در تور مشهد یا تور مشهد هوایی این مشکل برطرف خواهد شد. آن‌ها دیگر مشکلاتی مثل سرما و گرمای خیابان را تجربه نمی‌کنند و برای زیارت حرم هم می‌توانند صبح و ظهر راهی آن‌جا شوند. اگر از دسته مجردها هستید یا در تور مشهد از تهران یا هر شهر دیگری شرکت کرده‌اید، باید بدانید که همه این شرایط برای شما هم صادق است. بااین‌حال اگر در فصل زمستان راهی این شهر شدید، می‌توانید سری هم به پیست اسکی شیرباد بزنید تا لذت هیجان همراه با سرما را تجربه کنید.

       دانلود
به این برنامه امتیاز دهید

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیازها: 0

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می‌دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *