پیشنهاد می شود از حالت شب استفاده نمایید. بدین منظور بر روی دکمه بالا کلیک کنید

دانلود با لینک مستقیم

چگونه بهترین پردازنده را برای سیستم انتخاب کنیم؟

چگونه بهترین پردازنده را برای سیستم انتخاب کنیم؟

0
(0)

انتخاب یک سی پی یو مناسب مهم ترین دغدغه کاربرانی است که قصد دارند سیستم حرفه‌ای جمع کنند، یا با عوض کردن چند قطعه مهم سیستم خود را ارتقا دهند. سوال بسیاری از کاربران این است که چگونه بهترین سی پی یو برای سیستم خود انتخاب کنیم؟ برای انتخاب یک سی پی یو مناسب، ابتدا باید توجه داشت دیگر قطعاتی که قصد داریم در کنار خرید سی پی یو خریداری کنیم در چه سطحی خواهند بود؟ آیا هدف ما از خرید سی پی یو و یا ارتقاء یک سیستم جدید چیست؟ قیمت سی پی یو می‌تواند نکته مهم دیگری باشد که باید به آن توجه داشت. در ادامه این مطلب به بررسی ویژگی های بهترین سی پی یو های بازار و محدوده قیمت سی پی یو های خوب بازار می‌پردازیم.

چگونه بهترین پردازنده را برای سیستم انتخاب کنیم؟

پردازنده (CPU) مغز کامپیوتر شماست و عملکرد کلی سیستم به آن وابسته است. انتخاب و خرید سی پی یو که مناسب سیستم شما باشد و با مادربرد شما نیز سازگاری داشته باشد بسیار مهم است، وگرنه می‌تواند منجر به مشکلات عملکردی و حتی آسیب دیدن قطعات شود. همچنین ممکن است به دلیل قیمت سی پی یو و بالا رفتن هزینه ها هنگام خرید سی پی یو به سازگاری آن با مادربرد توجه نکنید و یک سی پی یو نامناسب اما ارزان بخرید. باید بدانید انتخاب و خرید سی پی یو مناسب کامپیوتر را به یک سیستم استاندارد تبدیل می‌کند و از نظر فنی عملکرد مناسبی ایجاد خواهد کرد، چرا که عدم تطابق مشخصات سی پی یو و دیگر قطعات سیستم می‌تواند باعث شود یکی از آن ها به مقدار توان مشخصی که دارد کار نکند.

به طور مثال اگر سی پی یو شما قوی تر از مادربرد باشد مادربرد نمی‌تواند تمام توان آن را در سیستم مورد استفاده قرار دهد. بهتر است خرید سی پی یو ای را مد نظر قرار دهید که از همه نظر عملکرد خوبی داشته باشد و قیمت سی پی یو انتخابی شما نیز مناسب و مقرون به صرفه باشد. می‌توانید در سایت های فروش قطعات کامپیوتری مانند مهرگان آی تی انواع پردازنده و قیمت سی پی یو های مختلف را مورد بررسی قرار دهید تا انتخاب هوشمندانه‌ای داشته باشید و بتوانید قیمت سی پی یو را پیش از خرید مورد مقایسه و بررسی قرار دهید تا خرید خوبی داشته باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با خرید سی پی یو از مهرگان آی تی لینک زیر را کلیک کنید.

https://mehreganit.com/product-category/computer/cpu/

نکات مهم در انتخاب بهترین سی پی یو سیستم

در ادامه نکاتی را بررسی خواهیم کرد که در خرید سی پی یو باید بررسی کنید تا خرید خوبی داشته باشید.

  • توجه به نوع سوکت پردازنده

سوکت، کانکتور فیزیکی است که پردازنده را به مادربرد سیستم شما متصل می‌کند. هر پردازنده از یک نوع سوکت خاص استفاده می‌کند و مادربرد شما نیز تنها از سوکت‌های خاصی پشتیبانی می‌کند. توجه به این سوکت پردازنده هنگام خرید سی پی یو بسیار مهم است چرا که تعیین کننده نوع مطابقت آن با مادربرد شماست.

  • بررسی چیپست مادربرد

چیپست مادربرد بر عملکرد سیستم و سازگاری با پردازنده تأثیر زیادی می‌گذارد. برخی چیپست‌ها از ویژگی‌ها و فناوری‌های خاصی پشتیبانی می‌کنند که ممکن است برای پردازنده‌های خاص ضروری باشد.

  • توجه به نسل پردازنده

پردازنده‌های هر نسل، ویژگی‌ها و عملکرد متفاوتی دارند. معمولاً پردازنده‌های نسل جدیدتر، عملکرد بهتری دارند، پس در هنگام خرید سی پی یو توجه داشته باشید از نسل 13 و 14 اینتل سی پی یو مناسبی انتخاب کنید که سیستم عملکرد به روز و حرفه‌ای تری داشته باشد.

  • مصرف برق پردازنده

به مصرف برق پردازنده توجه کنید و مطمئن شوید که منبع تغذیه شما توانایی تأمین برق مورد نیاز آن را دارد.

  • خنک‌ کننده سی پی یو

توجه داشته باشید پردازنده‌های قدرتمندتر به فن خنک کننده قوی‌تری نیاز دارند.

  • قیمت سی پی یو

بودجه خود را مشخص کنید و پردازنده‌هایی را در نظر بگیرید که با بودجه شما همخوانی دارند.

  • توجه به نوع کاربری سیستم

قبل از انتخاب بهترین سی پی یو مد نظرتان، به این فکر کنید که می‌خواهید از سیستم خود برای چه کاری استفاده کنید. برای مثال، اگر قصد دارید بازی‌های سنگین انجام دهید، به پردازنده‌ای قدرتمند با هسته‌ها و رشته‌های زیاد نیاز دارید.

کدام نسل سی پی یو بهتر است؟

نسل هر سی پی یو نشان دهنده مشخصات زیادی خواهد بود. مثلا وقتی می‌شنوید سی پی یو نسل چهاردهم است، باید بدانید پردازنده از آخرین نسل سی پی یو های اینتل است و قیمت سی پی یو های نسل چهاردهم طبیعتا بیشتر خواهند بود. نسل سیزدهم نیز مثل نسل چهاردهم همچنان نسل جدید و قدرتمندی به حساب می‌آید. قیمت سی پی یو از هر دو نسل سیزدهم و چهاردهم مناسب یک سیستم گیمینگ و رده بالا خواهد بود. نسل های قبل تر به مرور زمان در حال قدیمی شدن هستند و انتخاب آن ها برای اسمبل یک سیستم رده بالا عاقلانه نخواهد بود.

جمع بندی

وقتی صحبت از انتخاب بهترین سی پی یو و قیمت سی پی یو و می‌شود، قطعا برای گیمینگ یا هر کار سنگین دیگری مانند رندرینگ به سی پی یو و مادربردی نیاز دارید که در کنار هم عملکرد خوبی ایجاد کنند، پس بهتر است برای عملکرد بالاتر سیستم خود هزینه کنید و نوع سی پی یو ای که مشخصات حرفه‌ای تری دارد را تهیه کنید که به مشخصات مادربردتان هم نزدیک باشد.

برای تهیه سی پی یو انتخاب‌های زیادی دارید، چه از شرکت اینتل و چه AMD که هردو سی پی یو های متنوعی برای سیستم تولید کرده‌اند. سری AMD Ryzen 7000، به خصوص مدل‌هایی که X3D در نام آن‌ها دارند، ارزش خرید بسیار خوبی دارند، زیرا با در نظر گرفتن بالاترین سطح عملکرد تولید شده‌اند. همچنین سی پی یو های نسل چهاردهم اینتل می‌توانند بهترین گزینه برای شما باشد.

       دانلود
به این برنامه امتیاز دهید

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیازها: 0

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می‌دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *