پیشنهاد می شود از حالت شب استفاده نمایید. بدین منظور بر روی دکمه بالا کلیک کنید

دانلود با لینک مستقیم

کولرهای صنعتی با فن های آکسیال و پد سلولزی

کولرهای صنعتی با فن های آکسیال و پد سلولزی

0
(0)

ما با ساختار کلی کولر های آبی به دلیل استفاده فراوان آنها در کشورمان آشنا هستیم. کولر های آبی صنعتی و خانگی بسیار متنوع هستند و هر یک دارای اجزای مربوط به خود می باشند. در این مقاله قصد داریم شما را با کولر صنعتی با فن های آکسیال آشنا کنیم.

 

کولر صنعتی از چه اجزایی تشکیل شده است

همانطور که ذکر شد تولید کولر های صنعتی بسیار متنوع بوده و ممکن است در برخی از مدل ها قطعات متفاوتی در ساخت کولر مورد استفاده قرار گیرد. بطور کلی کولر های صنعتی از الکتروموتور، پد های سلولزی، فن آکسیال و بدنه کولر ساخته می شوند که در این مقاله قصد داریم شما را بیشتر با فن های آکسیال و پد های سلولزی آشنا کنیم.

فن آکسیال چیست و چه تفاوتی با فن سانتریفیوژ دارد؟

 

فن آکسیال از پر استفاده ترین فن ها در صنایع مختلف می باشد این فن با نام فن های محوری نیز شناخته می شوند که دلیل این نامگذاری به سبب نحوه چرخش پره هایآن می باشد.

ما از فن های آکسیال در ابعاد متنوع در زندگی روزمره خود استفاده می کنیم و کاربرد آنها را نسبت به فن سانتریفیوژ خیلی بیشتر مشاهده کرده ایم از آنها برای تهویه اشپرخانه ها ، سرویس ها، خنک کردن بخش های مختلف خانه، خنک کردن بیشتر قطعات و تجهیزات الکترونیکی مانند کیس های رایانه بهره می گیریم.

موتور های الکتریکی با قدرت های مختلفی به محور فن متصل می گردد و سبب چرخش آن می شود. در مدل های صنعتی آکسیال این موتور ها بسیار قدرتمند تر و با توان بسیار بالاتری پره ها را به چرخش در می آورند.

فن های آکسیال از نظر ساختار خیلی ساده تر نسبت به سانتریفیوژ ها هستند و قیمت ارزان تر آنها یکی از مهم ترین مزیت های آنهاست .

این مدل فن ها برای خنک کردن محیط های بزرگ صنعتی بسیار کارا هستند به این دلیل که حجم بسیار بالای از هوا را می توانند جابه جا کنند.

فن آکسیال

فن سمت راست تصویر سانتریفیوژی و سمت چپ آکسیال می باشد.

پد سلولزی چیست؟

پد سلولزی

پد سلولزی یک صفحه کاغذی ضخیم موج دار در ابعاد و سایزهای های مختلف میباشد. جنس این پد از کاغذ کرافت بوده ومعمولا ازدرخت کاج وبامبو ساخته میشود. که به این پد باجنس کاغذکرافت،پد سلولزی گفته میشود. پدهای سلولزی به وسیله ترکیبات شیمیایی رزین به جهت جلوگیری از فاسد شدن و تجزیه شدن در مواجه با آب مقاوم سازی شده است. پد ها در قاب آلومینیوم یا گالوانیزه مستقر میگردند.

این پد مشابه پوشال های موجود در کولر های آبی خانگی میباشد، کیفیت و راندمان پد سلولزی بیشتر از پوشال بوده و  بازدهی آن درحدود۱۲درصد بیشتر از پوشال میباشد. پد سلولزی با ساختار هندسی منظم، موجب میشود آب به صورت یکنواخت بر روی پد سلولزی توزیع شده و درنتیجه، خنک نمودن هوا مطلوب تر شود. در پد های سلولزی جذب آب درحدود ۱۰۰ لیتر در هر متر مربع پد بوده که این میزان موجب میگردد سطح تماس هوا با آب نسبت به پوشال افزایش یابد.

کولر های صنعتی با پد های سلولزی و فن آکسیال

کولر صنعتی

تولید کولر صنعتی با پد سلولزی به جای پوشال و همچنین بکار گیری فن های های آکسیال به جای  سانتریفیوژها، کولر های با راندمان بسیار بالا و عملکرد فوق العاده مناسب را برای کاربری های مختلف بخصوص سالن های صنعتی بزرگ ایجاد نموده است .

 

جهت مشاوره رایگان و استعلام قیمت و تهیه محصولات می توانید از طریق شماره تماس 09124884905

با ما در ارتباط باشید

همچنین برای مشاهده پروژه های بیشتر و کسب اطلاعات جامع تر در خصوص انواع کولر های صنعتی می توانید به وب سایت ما به آدرس  garmataaban.com    مراجعه نمایید.

مه پاش چیست چه کاربری دارد

مه پاش یکی دیگر از محصولاتی که در بازه های زمانی گرم سال بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و به کاهش دما و افزایش رطوبت بسیار کمک می کند.

مهپاش به علت زیبای بصیری که ایجاد می کند در بسیاری از رستوران ها و کافه نیز مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه هم در مدل های صنعتی و هم خانگی کاربرد دارد .

برای استعلام قیمت مه پاش و خرید آن می توانید از طریق شماره تماس های 09124884905 با ما در ارتباط باشید.

دیگر مزایای کولر صنعتی با پد سلولزی و فن آکسیال

کاهش چشمگیر مصرف برق و آب

امکان نصب تجهیزات جانبی بر روی دستگاه همچون ترموستات و اینورتر

جابه جای ساده دستگاه با اتصال چرخ به آن

امکان استفاده از برخی مواد در آب کولر در جهت ضد عفونی و خوشبو کردن محیط

استفاده از محافظ بر روی فن ها

استفاده از ورق های مستحکم  و ضد زنگ

پاسخگویی به سوالات متداول 

سوال : چه مدل و تعدادی کولری برای تامین سرمایش سالن نیاز است؟

تعداد کولر های مورد استفاده، رابطه مستقیمی با مساحت سالن مورد نظر دارد. کولر های صنعتی در ابعاد و ظرفیت های مختلفی طراحی می شوند که هریک برای کاربری خاصی کاربرد دارند که تعیین دقیق تعداد و ظرفیت های دستگاه نیاز به بررسی عوامل مختلف مکان مورد نظر دارند که در این رابطه کارشناسان ما در خدمت شما هستند.

مشاوره رایگان با شماره تماس 09124884905

سوال : آیا کولر های صنعتی نیاز به کانال کشی دارند؟

اغلب کولر های صنعتی با فن های آکسیال یا سانتریفیوژی طراحی شدند. کولر های که از فن های اکسیال استفاده می کند نیاز به کانال کشی ندارند که خود این موضوع از مزیت های آکسیال می باشد.

سوال : آیا پد های سلولزی کولر قابلیت تعویض دارند؟

معمولا پد های سلولزی طول عمر بسیار بالاتری نسبت به پوشال های قدیمی دارند و به سادگی نیز قابل تعویض هستند.

سوال : ایا کولر های صنعتی بعد از نصب امکان تغییر مکان دارند؟

بله بدون مشکل خاصی کولر های صنعتی را می توان پس از آماده سازی محل جدید به مکان مد نظر انتقال داد.

       دانلود
به این برنامه امتیاز دهید

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیازها: 0

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می‌دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *