پیشنهاد می شود از حالت شب استفاده نمایید. بدین منظور بر روی دکمه بالا کلیک کنید

دانلود با لینک مستقیم

آزمون مجازی در کانادا

آزمون مجازی در کانادا

0
(0)

شرایط تحصیل آموزش مجازی در کانادا

تعهد کانادا به آموزش نوآورانه و سرمایه‌گذاری دولت فدرال در این حوزه موجب شده این ناحیه در آموزش مجازی و از راه دور پیشگام شود. به شکرانه حضور فناوری، امروزه دانشجویان بین‌المللی نیز می‌توانند از آموزش عالی کانادا برخوردار شوند.

با نگرش به اینکه، آموزش در کالج و دانشگاه‌های کانادا به زبان انگلیسی و فرانسوی است، برای شرکت در دوره‌های آنلاین، تسلط به زبان انگلیسی و فرانسوی الزامی است.

در این‌گونه سیستم آموزشی، احتمال دارد با توجه به رشته‌ای که دانشجو برگزیده است، ناگزیر بشود برخی واحد عملی را پاس کند. در چنین شرایطی، دانشجو می‌تواند دریکی از مؤسسات آموزشی معتبر و مورد تأیید کانادا واحدهای دلخواه خود را بگذارند و آن‌وقت واحدها را به دانشگاه مبدأ انتقال بدهد.

تحصیل به‌صورت مجازی شرایط سنی دارد. دانشجو باید حداکثر ۱۶ سال داشته باشد.

تحصیل مجازی شرط معدل ندارد.

برای پذیرش احتیاجی به عرضه‌ی مدرک قبلی و ریزنمرات ترجمه‌شده نیست. برای نمونه برای دریافت پذیرش در مقطع کارشناسی، احتیاجی به عرضه‌ی ریزنمرات دبیرستان نیست.

هزینه تحصیل آموزش مجازی در کانادا

شرایط پذیرش و هزینه‌ها در این سیستم از یک دانشگاه به دانشگاه دیگر گوناگون است. هزینه تحصیل مجازی در کانادا به فاکتورهایی از همانند، رشته، مقطع تحصیلی و دانشگاه مقصد بستگی دارد.

هزینه آموزش و آزمون مجازی در کانادا برای دانشجوهای خارجی به نسبت شهروندان کانادایی زیادتر است. هزینه آموزش مجازی برای شهروندان کانادایی برای یک دوره کارشناسی سه‌ساله و بدون در نظر گرفتن هزینه‌های جانبی، چیزی تقریباً ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ دلار کانادا است. دوره‌های کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی تقریباً ۵۵۰۰ دلار کانادا ارزیابی‌شده است.

دانشگاه‌های ارزان برای آموزش مجازی در کانادا

با توجه به اینکه بعضی احتمال دارد از عهده هزینه آموزش چه به‌طور مجازی و چه آنلاین برنیایند. ما لیستی از کالج‌ها و دانشگاه‌هایی که آموزش مجازی را با شهریه کمتر عرضه می‌کنند آماده کردیم.

دانشگاه رویال رودز، دانشگاه تامسون ریورز، دانشگاه لورنتین: حدوداً 1500 دلار کانادا، دانشگاه آتاباسکا، دانشگاه فردریکتون و دانشگاه کویینز

نکته

قابل‌قبول است که هزینه آموزش آنلاین قیاس با آموزش حضوری کمتر است اما باید در خاطر داشته باشید که شهریه آموزش آنلاین برای دانشجوهای خارجی به نسبت شهروندان کانادایی زیادتر است.

 

 

مقاطع تحصیلی دانشگاهی در کانادا

مقاطع تحصیلی دانشگاهی در کانادا- دوره‌های UNDERGRADUATE STUDIES

مقاطع تحصیلی دانشگاهی در کانادا را می‌توانیم به دو مقطع: Undergraduate Studies و Graduate Studies دسته‌بندی کنیم.

دوره‌های این مقطع حاوی: سرتیفیکیت (Certificate)، دیپلما (Diploma)، کاردانی (Associate Degree) و لیسانس (Bachelor) است. این دوره‌ها از نظر طول دوره و تمرکزی که روی مهارت ها و آموزش تئوریک مطالب دارند، با یکدیگر گوناگون هستند.

نکته

  • حداکثر شرط ورود به این دوره‌ها، پایان رساندن مقطع دبیرستان و دریافت مدرک دیپلم یا پیش‌دانشگاهی است.
  • بالاترین دوره این مقطع لیسانس یا همان Bachelor است.

سرتیفیکت (Certificate): اولین مقطع این دوره، سرتیفیکت (Certificate) است. این دوره در کانادا اکثراً یک‌ساله هستند؛ یعنی یک یا حداقل دو ترم تحصیلی بیشتر طول نمی‌کشند.

هدف از اجرای این دوره‌ها، تمرکز بر روی مهارت‌های عملی وابسته با رشته برگزیده‌شده دانشجویان و آماده کردن آن‌ها برای ورود به بازار کار است. در این دوره‌ها تمرکز کمتری بر روی آکادمیک است.

نکته

در دوره سرتیفیک شانس اخذ ویزای تحصیلی خیلی کم است.

پیش‌نیاز ورود به دوره سرتیفیکت: داشتن مدرک پیش‌دانشگاهی یا دیپلم

دیپلما (Diploma): بعد از دوره سرتیفیکت، دوره دیپلما (Diploma) راداریم. این دوره‌ها حدوداً ۲ تا ۳ سال طول می‌کشتد و ۴ تا ۶ ترم هستند. با نگرش به اینکه این دوره‌ها نیز دانشجو را برای ورود به بازار کار مهیا می‌کنند شباهت بسیاری به دوره‌های سرتیفیکت دارند اما با این اختلاف که طولانی‌تر و تخصصی‌تر هستند.

پیش‌نیاز ورود به دوره دیپلما: داشتن مدرک پیش‌دانشگاهی یا دیپلم

 Associate Degree: دوره بعدی، Associate Degree است. این دوره معادل کاردانی یا فوق‌دیپلم در نظام آموزشی ایران است. این دوره دانشگاهی که ۲ سال وقت می‌برد در کشور کانادا خیلی کم اجرا می‌شود.

پیش‌نیاز ورود به دوره Associate Degree: داشتن مدرک پیش‌دانشگاهی یا دیپلم

 لیسانس (Bachelor): دوره کارشناسی یا همان لیسانس (Bachelor) بالاترین دوره در مقطع Undergraduate Studies است. دوره‌های کارشناسی در کانادا حدوداً ۴ ساله یا ۸ ترم تحصیلی هستند.

پیش‌نیاز ورود به دوره لیسانس: داشتن مدرک پیش‌دانشگاهی (۱۲ ساله)

 

 

جاب آفریا پیشنهاد شغلی

به چه نحوی جاب آفر اخذ کنیم؟

همان‌طور که از پیش هم اشاره کردیم یکی از راه‌هایی که می‌تواند منتهی به گرفتن اقامت دائم و شهروندی بشود، داشتن توصیه شغلی معتبر است.

برای پیدا کردن جاب افر باید گوش‌به‌زنگ بود. این فرآیند از سوی تقاضاکننده شروع می‌شود؛ یعنی متقاضی باید همه‌ی سایت‌های مربوط با فرصت‌های شغلی را دائم بررسی کند، کارهایی ک هماهنگ با شرایطش است را معین و پایان رزومه شغلی خودش را ارسال کند.

شرکت‌ها رزومه‌های متقاضیان را به‌طور دقیق مطالعه می‌کنند و به کسانی که شرایط ایده آلی داشته باشند، توصیه شغلی ارسال می‌کنند.

یک نیروی کار خارجی با دریافت جاب آفر از طرف یک کارفرمای خارجی می‌تواند موقت برای کارفرما کار کند. جزئیات و شرح وظایف تماماً در نامه تعریف می‌شود.

نامه پیشنهاد شغلی کوتاه‌تر و مختصرتر از قرارداد کاری است. اطلاعاتی که در آن درج می‌شود حاوی:

  • شرح وظایف شغلی نیروی کار
  • توضیح شرایط اشتغال ازجمله ساعات کاری
  • میزان حقوق و مالیات حقوق
  • نامه ارزیابی تأثیرات بازار کار (LMIA)

 

 

مراحل دریافت پیشنهاد شغلی

 

برای دریافت پیشنهاد شغلی ابتدا اول باید یک سری مراحل را گذراند که ما در این بخش به‌اختصار آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

الف جستجوی کار

جستجوی کار در کشورهای خارجی و یافتن یک فرصت شغلی هماهنگ با شرایط و مهارت‌های شما از مراحل اولیه واصلی اخذ جاب آفر یا پیشنهاد شغلی است.

بهترین راه برای پیدا کردن کار، جستجو در وب‌سایت‌های کاریابی است. برای انجام این کار پیشنهاد می‌شود در وب‌سایت‌های کاریابی، حساب کاربری درست کنید و با کامل کردن اطلاعات مرتبط به‌ویژه تخصص، مدارک تحصیلی، گواهی‌نامه و؛ و بارگذاری رزومه کاری، پرونده خود را تکمیل کنید.

و بعدازآن می‌توانید با جستجوی موقعیت‌های شغلی مرتبط و موقعیت‌های شغلی که وب‌سایت پیشنهاد می‌دهد، کار با به میل خود را پیداکرده و درخواست خود را برای شرکت و کارفرما ارسال کنید.

ب اخذ موقعیت شغلی

قرار شد بعد از پیدا کردن موقعیت شغلی، درخواست خودتان را به کارفرما ارسال کنید.

در این پروسه، کارفرما باید به اداره کار کل کشور اثبات کند که نیروی کار خارجی دارای مهارت‌های خاص و ویژه است و نیروهای کار داخلی توانایی انجام آن کار را ندارند و یا در دسترس نیستند.

 

کلام پایانی تحصیل غیرحضوری در کانادا

پس از مطالعه این محتوا، دریافتید مزیت‌ها و معایب تحصیل مجازی در کانادا شده‌اید و احتمالاً می‌توانید تصمیم‌گیری درست‌تری برای تحصیل مجازی یا تحصیل عادی در کانادا داشته باشید ولی هنوز ممکن است در مورد تحصیل مجازی در کانادا سؤالاتی در ذهن داشته باشید. احتمالاً سؤالات زیر ذهنتان را مشغول کرده است؛ که می‌توانید از طریق ارتباط گرفتن با مشاوران ما اسمارت اپلای پاسخ این سؤالات را دریافت کنید.

       دانلود
به این برنامه امتیاز دهید

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیازها: 0

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می‌دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *