پیشنهاد می شود از حالت شب استفاده نمایید. بدین منظور بر روی دکمه بالا کلیک کنید

دانلود با لینک مستقیم

قیمت دلار کانادا در کلگری

قیمت دلار کانادا در کلگری

5
(2)

دلار کشور کانادا در مقایسه با دلار کشورهای دیگر مانند آمریکا از قبیل واحدهای پولی مانند یورو، پوند، ین جزو شناخته شده ترین اندوخته های ارزی دنیا محسوب می شود. در سال 1871 به دنبال تصویب قانون ارز یکنواخت توسط دولت کانادا، انواع واحدهای پولی این کشور جایگزین دلار ملی کانادا شد.

لازم به ذکر است که صرافی های مختلفی در کلگری فعالیت می کنند که شما با استفاده از خدمات گسترده ای که این صرافی ها ارائه می دهند و می توانید کارهایی از قبیل خرید دلار، ارسال و دریافت حواله های ارزی، انتقال ارزهای متفاوت در بازه ی زمانی کوتاه را به این صرافی ها بسپارید و با خیال راحت کارهای مبادلات انواع ارزها را انجام دهید. ناگفته نماند که صرافی ها در کلگری، در زمینه ی هر کدام از خدمات مورد نیاز شما درباره ی ارسال و دریافت حواله ها، خرید دلار و … به شما راهنمایی هایی کاربردی ارائه می دهند.

درباره قیمت دلار کانادا در کلگری بیشتر بخوانید.

دلار کانادا در کلگری

همانطور که می دانید کانادا جزو کشورهای توسعه یافته و دارای بهترین شرایط اقتصادی محسوب می شود. به همین علت، در سراسر دنیا دلار کانادا مورد توجه بانک های مرکزی قرار گرفته است. امروزه نیز دلار به عنوان واحد پول کانادا شناخته شده است.

وظیفه ی توزیع دلار کانادا در کلگری را بانک کانادا (BOC) بر عهده دارد. نکته جالب توجه این است که روی 1 دلاری کانادایی، یک مدل پرنده ی آبزی به اسم لونی طراحی شده و به همین دلیل به این دلار کانادا، لونی نیز گفته می شود. البته تولید 1 دلاری که به اسم لونی نیز شناخته می شد در سال 1989 و اسکناس 2 دلاری هم در سال 1996 متوقف شد.

همچنین، در سال 2013 روند تولید پنی نیز در کشور کانادا توقف پیدا کرد. با اینکه روند تولید پنی در سال 2013 موقف شد، اما باز هم پنی به عنوان واحد پولی قانونی کشور کانادا مورد استفاده قرار می گیرد.

نرخ دلار کانادا در کلگری

بانک مرکزی کانادا، به منظور ممانعت از جعل دلار کانادا اقدام به چاپ مجموعه ای جدید از اسکناس ها کرده است. در کلگری، سری هفتم چاپ دلار کانادا که از پلیمر ساخته شده با نام Frontier‌ نامگذاری شده است. حتماً برایتان جای سوال است که چرا اسکناس ها با پلیمر ساخته شده اند؟

در پاسخ به این سوال می توان گفت که پلیمر ماده ای است پلاستیکی که علاوه بر اینکه بر اینکه به واحد پولی ارزش می دهد، به ویژگی های امنیتی آن نیز افزوده است. در سال 2011، سری هفتم چاپ دلار کانادا معرفی شد و اولین اسکناس چاپ شده نیز 100 دلاری بود.

قیمت روز دلار کانادا در کلگری

قیمت دلار در کلگری به عوامل متعددی بستگی دارد و این عوامل روی میزان نرخ دلار در کانادا و در شهر کلگری تاثیر می گذارند. برخی از این عوامل تاثیر گذار بر قیمت دلار کانادا در کلگری عبارتند از:

  • میزان تورم قیمت ها؛
  • میزان نرخ بهره؛
  • قیمت انواع کالاها و محصولات؛
  • میزان بهره وری.

اصلاحات رایج صرافی های کلگری

از آنجایی که قصد دارید از خدمات صرافی های کلگری استفاده کنید، بهتر است که با اصطلاحات رایج صرافی ها نیز آشنا شوید.

  • حواله خرید و فروش: حواله خرید نسبت به حواله ی فروش ارزان تر است، چون صرافی این حواله را از شما خریداری می کند. اما نرخ حواله ی فروش توسط قیمت پیشنهادی صرافی ها تعیین می شود که می خواهند به شما حواله را بفروشند. اگر در کلگری ساکن هستید و قصد حواله دارید، از راه هماهنگی با صرافی انتخابی تان می توانید این کار را انجام دهید. صرافی به شما شماره حساب خارج از ایران می دهد و وقتی پول را وایز کردید، این پول از طریق صرافی به هر حسابی که خواستید واریز می شود. توجه داشته باشید که چون تمام مراحل انتقال وجه به حساب فردی که می خواهید برای وی پول واریز کنید از راه شماره حساب در کشور کانادا بوده است، به این پول حواله می گویند.
  • اصطلاح نرخ ارز دولتی: برخی کالاهای ضروری و مهمی که شما قصد دارید وارد کشورکنید، از طرف دولت مهر تائید می گیرند. در واقع، این ارز، ارزی است که به منظور واردات کالاهای مختلف به شما داده می شود که باید توسط دولت مورد تایید قرار بگیرند، مانند کالای مهمی مثل دارو چون عرضه اش کم شده و دولت به ندرت قادر به پرداختش می باشد و قبلاً زیاد بوده ولی امروزه در دسترس نمی باشد.
  • اصطلاح کارمزد صرافی ها: وقتی به صرافی می روید و از صرافی شماره حساب دریافت می کنید تا به منظور واردات کالاها در کشور هزینه ای را پرداخت کنید، این صرافی مقداری از پول را به عنوان کارمزد در نظر می گیرد. در واقع، درصدهای کارمزدی که صرافی در نظر می گیرد مبلغ زیادی نیست و به این مبلغ کارمزد صرافی می گویند. نرخ کارمزد ارسال حواله به کلگری با توجه به صرافی مورد نظرتان متفاوت است. اما معمولاً نرخ ثابتی برای انجام بسیاری از کارها توسط صرافی ها معین می شود. البته نوع حساب و میزان مبلغی که وازیر کردید هم روی میزان کارمزد صرافی ها تاثیر می گذارند. این ملبغ ممکن است برای حواله‌های شخصی بین 40 تا 70 دلار کانادا و 100 دلار نیز برای حواله های شرکتی و دانشگاهی باشد. این مبالغ می تواند در هر صرافی متفاوت باشد.
  • اصطلاح پی پال (PayPal)

این نوع حواله برای مبالغ زیر 10 هزار دلار مناسب است. اگر قصد انتقال پول را به کشوری دیگر دارید، از این حواله استفاده کنید، چون واریز سریع تر انجام می شود. شما می توانید با افتتاح حساب در سایت پی پال و از طریق داشتن مستر کارت، انتقال وجه را انجام دهید. آیا می دانید از پی پال در چه مواردی استفاده می شود؟ از پی پال برای خرید از سایت eBay، ثبت نام در دانشگاه های کلگری، شارژ حساب های بازی های رایانه ای و مهمتر از همه برای ثبت نام گرین کارت آمریکا استفاده می شود. شناخته شده ترین سیستم انتقال پول بین المللی در بین کشورهای مختلف مانند کانادا با دیگر کشورها، پی پال است.

روش های حواله دلار در کلگری

آیا در کلگری زندگی می کنید و قصد دارید برای خانواده تان در ایران پول حواله کنید؟ آیا فرزندتان برای تحصیل در کانادا به این کشور مهاجرت کرده و قصد دارید از ایران برای فرزندتان پول انتقال دهید؟ نگران نباشید، شما می توانید هر مبلغی که خواستید را از طریق صرافی های معتبر کانادایی به ایران یا هر کشور دیگری حواله و وایز کنید. روش های متفاوتی برای حواله دلار در کلگری وجود دارد. برخی از روش های متداول حواله دلار در کلگری عبارتند از:

حواله توسط شرکت هایی که وظیفه ی انتقال ارز به صورت مستقیم را برعهده دارند و جزو بزرگترین شرکت های انتقال پولی جهان محسوب می شوند، عبارتند از:

  • کارنسی دایرکت یا Currencies Direct؛
  • ترنسفر وایز یا transfer wise.

البته شرکت های کانادایی دیگری نیز پروسه ی حواله دلار کانادا از کلگری را انجام می دهد.

حواله دلار در کلگری از طریق صرافی

اگر در کانادا و در شهر کلگری زندگی می کنید و قصد انتقال پول به ایران را دارید، بهترین راه، حواله از طریق صرافی است. بنابراین، اگر ساکن کشور کانادا هستید و در شهر کلگری زندگی می کنید، بهترین راه استفاده از خدمات صرافی های مطمئن در کلگری می باشد. صرافی های مطمئن در کلگری، پروسه ی حواله و انتقال ارزها را در سریع ترین زمان ممکن برای شما انجام می دهند و در بازه ی زمانی کوتاه مبلغ درخواستی به هر حسابی که خواستید در کشور ایران واریز خواهد شد.

اسناد لازم جهت ارسال حواله دلار به کلگری

اگر قصد انتقال پول یا ارسال حواله دلار به کلگری را دارید، به مدارکی احتیاج خواهید داشت تا هویت تان احراز و بررسی شود. در این بخش لیستی از مدارک مورد نیاز را برای شما گردآوری کرده ایم که عبارتند از:

  • شماره ترانزیت؛
  • اطلاعات شخصی مانند آدرس، شماره تماس، نام خانوادگی؛
  • اطلاعاتی درباره ی حساب بانکی که به خودتان تعلق داشته باشد؛
  • کپی مدارکی از قبیل شناسنامه، کارت ملی و پاسپورت نیز مورد نیاز است.

یک صرافی خوب باید چه ویژگی هایی داشته باشد

همانطور که می دانید صرافی ها خدمات گسترده ای را در زمینه ی انتقال حواله، خرید دلار و… به شما ارائه می دهند. بنابراین، باید صرافی مطمئن را جهت انجام کارهای مالی انتخاب کنید. در بخش زیر شما را با ویژگی های یک صرافی خوب آشنا می کنیم که هنگام انتخاب صرافی در کلگری برای شما مفید و کاربردی خواهند بود:

  • امنیت: همانطور که گفتیم امنیت مهمترین ویژگی یک صرافی به شمار می آید. شما باید از مکان دقیق صرافی اطلاع داشته باشید، به سایت صرافی مراجعه کنید و حتی نظرات کاربران را درباره ی آن صرافی مشاهده کنید تا با اطمینان بیشتری آن صرافی را جهت انجام کارهای مبادلات ارز و… انتخاب کنید. صرافی باید ایمن و مطمئن باشد و از دارایی ها و اطلاعات حسابتان محافظت کند.
  • قابلیت پاسخگویی و پشتیبانی: یکی دیگر از نکات مهمی که هنگام انتخاب صرافی در کلگری باید در نظر بگیرید، مبحث پشتیبانی و پاسخگویی است. صرافی باید پاسخگوی سوالات شما باشد و در صورتی که با ابهام و چالشی مواجه شدید، صرافی به خوبی پاسخگوی شما باشد و جهت رفع مشکلات راهنمایی هایی به شما ارائه دهد. البته، صرافی که هدفش جلب رضایت مشتری باشد، حتماً سیستم پاسخگویی فعالی نیز دارد.
  • سابقه کاری صرافی کلگری: سعی کنید که صرافی هایی را انتخاب کنید که سابقه کاری و تجربه ی بیشتری دارند.
  • میزان کارمزد صرافی: یکی دیگری از ویژگی هایی که هنگام انتخاب صرافی باید در نظر بگیرید، میزان کارمزد صرافی است. صرافی را انتخاب کنید که کارمزد کمتری نسبت به سایر صرافی ها دریافت می کند.
قیمت دلار کانادا در کلگری

سوالات متداول

آیا امکان انتقال حواله به کلگری وجود دارد؟

بله، شما می توانید از طریق صرافی های معتبر به کلگری حواله انتقال دهید و این کار در کوتاه ترین بازه ی زمانی صورت می گیرد.

حواله و انتقال وجه در کلگری به چه میزان است؟

نرخ انتقال ارز و حواله در صرافی ها متفاوت است.

انتقال وجه از کشور دیگر به کلگری چقدر طول می کشد؟

عاملی که روی مدت زمان انتقال وجه تاثیر می گذارد، نوع حواله است. معمولاً برای انتقال وجه از یک کشور دیگر به 1 تا 3 ساعت زمان احتیاج است. البته، انتقال وجه و حواله بهتر است که صبح ها صورت بگیرد تا واریز و انتقال در سریعترین زمان ممکن انجام شود.

آیا امکان حواله به دانشگاه های کلگری نیز وجود دارد؟

بله، شما می توانید به دانشگاه کلگری هر مبلغی که خواستید را حواله کنید. به منظور حواله دلار به دانشگاه، به شماره حساب دانشگاه و شماره دانشجویی و شماره ملی و مدارکی از این قبیل نیاز است.

آیا این امکان وجود دارد که بعد از تایید مشتری از حواله انصراف دهید؟

این امکان وجود ندارد که بتوانید حواله را کنسل کنید، ولی بازهم امکان انصراف از حواله به نظر صرافی بستگی دارد.

       دانلود
به این برنامه امتیاز دهید

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد امتیازها: 2

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می‌دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *