پیشنهاد می شود از حالت شب استفاده نمایید. بدین منظور بر روی دکمه بالا کلیک کنید

دانلود با لینک مستقیم

علت خاموش شدن کولر گازی میتسوبیشی

علت خاموش شدن کولر گازی میتسوبیشی

0
(0)

یکی از مشکلاتی که می تواند برای کولر گازی پیش بیاید این است که در حین کار کردن خاموش شود. خاموش شدن کولر گازی در مناطق گرم یا در روزهای گرم سال یک مشکل بسیار جدی است که باید هر چه سریعتر رفع شود. از آنجایی که کولر گازی یک دستگاه است که شامل قطعات مکانیکی و الکتریکی زیادی است علت خاموش شدن کولر گازی میتسوبیشی می تواند موارد مختلفی باشد.

در این مقاله به بررسی علت خاموش شدن کولر گازی میتسوبیشی می پردازیم و روش های رفع آن ها را توضیح می دهیم.

خدمات: تعمیر کولر گازی میتسوبیشی

سیم کشی کولر گازی دچار مشکل شده است

سیم کشی کولر گازی یک کار بسیار تخصصی است که از اهمیت بسیاری برخوردار است. زیرا هرگونه اشتباه در آن باعث اختلال در پنل و مدار کولر گازی و در نتیجه خاموش شدن کولر گازی می شود. به همین دلیل این کار باید طبق اصول و به کمک نصابان کولر گازی انجام شود.

برای اینکه اطمینان حاصل کنید که سیم کشی کولر گازی دچار مشکل شده است یا خیر باید از نقشه کمک بگیرید و اتصالات را با آن مطابقت دهید. در صورتی که در سیم کشی تخصصی ندارید بهتر است از دستکاری تابلو برق اجتناب کنید و از سیم کش مجرب کمک بخواهید.

تنظیمات ترموستات نادرست است

گاهی اوقات علت خاموش شدن کولر گازی بعد از چند دقیقه یک مشکل فنی نیست و به دلیل تنظیمات ترموستات نادرست است. ترموستات یک قطعه است که وظیفه متعادل نگه داشتن دمای کولر گازی را بر عهده دارد و این کار را از طریق قطع و وصل کردن جریان برق به کمپرسور انجام می‌دهد.

عملکرد ترموستات بسیار ساده است. در صورتی که دمای کولر گازی زیاد شود با وصل شدن جریان برق کمپرسور شروع به کار می‌کند و دمای محیط را خنک می‌کند و وقتی دما پایین آمد جریان برق را از کمپرسور قطع می‌کند. در صورتی که ترموستات کولر گازی درست تنظیم نشده باشد ممکن است دستگاه به طور کلی خاموش شود.

بهترین راه برای تنظیم صحیح دمای ترموستات توجه به دمای محیط بیرون است. اما در حالت کلی دمای استاندارد کولر گازی بین 22 تا 25 درجه سانتی گراد است.

فیلتر کولر گازی کثیف است

علت خاموش شدن کولر گازی میتسوبیشی بعد از چند دقیقه می تواند بخاطر کثیف شدن فیلتر باشد. فیلتر یک قطعه بسیار مهم در کولر گازی است که وظیفه تصفیه هوا از انواع ذرات معلق و گرد و غبار را برعهده دارد. همچنین بوهای ناخوشایند موجود در محیط را جذب و باکتری ها و ویروس های موجود در فضا را پالایش می کند. فیلتر کولر گازی بعد از گذشت مدتی کثیف می شود و باید تعویض شود.

فیلتر کولر گازی میتسوبیشی کثیف است

در اغلب کولرهای گازی چراغ تعویض فیلتر وجود دارد و زمانی که نیاز به پاک کردن فیلتر هوا باشد چراغ روشن می شود. در صورتی که فیلتر تعویض نشود ممکن است که باعث شود کولر گازی بعد از انکه شروع به کار کرد خاموش شود.

برای تمیز کردن فیلتر، پنل کولر گازی را باز کنید. برای باز کردن پنل باید دو طرف پوشش یونیت را بگیرید، کمی آن را فشار دهید و به سمت خود بکشید. سپس فیلتر را برداشته و آن را تمیز کنید. برای شستشوی فیلتر نیازی به استفاده از تمیزکننده های قوی نیست. زیرا می تواند به فیلتر آسیب برساند. کافی است فیلتر را با آب کم شستشو دهید و با استفاده از یک برس نرم کثیفی ها را پا کنید. بعد از آنکه فیلتر خشک شد آن را در جای خود قرار دهید.

فن کولر گازی به خوبی کار نمی‌کند

فن در کولر گازی وظیفه خنک کردن قطعات داخلی کولر را بر عهده دارد. در صورتی که فن دچار مشکل شود، کمپرسور داغ خواهد شد. زمانی که دمای کمپرسور بیش از حد معمول بالا برود، کولر گازی خاموش خواهد شد.

برای رفع این مشکل باید فن تعمیر شود. در مواردی ممکن است پره های فن شکسته باشد یا آسیب دیدگی فن طوری باشد که امکان ترمیم آن وجود نداشته باشد. در این صورت فن باید تعویض باشد. برای تعویض فن لازم است که تمام اتصالات فن قدیمی با سایر قطعات باز شود و فن جدید جایگزین شود.

گاز کولر گازی کم است

کم شدن گاز کولر گازی در عملکرد کولر گازی اختلال ایجاد خواهد کرد به نحوی که می تواند دلیل خاموش شدن کولر گازی میتسوبیشی باشد. زمانی که گاز کولر تمام شود و نیاز به شارژ دوباره داشته باشد باید قبل از هر چیز بررسی کنید که آیا کولر گازی نشتی دارد یا خیر؟ در صورتی که کولر نشتی داشته باشد شارژ گاز مشکل را حل نخواهد کرد.

شارژ گاز کولر گازی روش های مختلفی دارد که عبارتند از:

شارژ با استفاده از ترازو یا گاز وزنی

با استفاده از گیج مانوفیلد

به صورت آمپری

کولر گازی میتسوبیشی نیاز به شارژ گاز دارد

شارژ کولر گازی نیاز به تجهیزات مختلف دارد که بهتر است توسط تعمیرکار انجام شود. زیرا در صورت نداشتن ابزار لازم و تجربه کافی ممکن است که نتوانید عملیات شارژ گاز را به درستی انجام دهید.

کمپرسور کولر گازی خراب است

علت خاموش شدن کولر گازی میتسوبیشی گاهی اوقات می تواند یک مشکل فنی جدی مانند خرابی کمپرسور باشد. کمپرسور یا موتور را می توان قلب تپنده دستگاه معرفی کرد که در صورت معیوب شدن باعث خواهد شد تا کولر به درستی کار نکند. برخی از علائم کمپرسور خراب عبارتند از: باد گرم کولر گازی، پریدن فیوز هنگام کار کردن کولر گازی، تکان خوردن یونیت بیرونی هنگام شروع به کار، سر و صدای زیاد و کاهش جریان هوا.

هرگونه خرابی در کمپرسور باید سریعا عیب یابی و تعمیر شود. در غیر این صورت ممکن است که به سایر قطعات هم آسیب وارد شود. از آنجایی که کمپرسور دارای قطعات زیادی است و هر کدام از آن ها باید به صورت جداگانه بررسی شود. بهتر است که این کار را به افراد متخصص و مجرب بسپارید. بهترین راه درخواست اعزام تکنسین از نمایندگی مجاز تعمیرات کولر گازی میتسوبیشی است.

کولر گازی در زمان مناسب سرویس نشده است

کولر گازی مانند سایر دستگاه های تهویه مطبوع به صورت دوره ای به سرویس شدن احتیاج دارد. سرویس نکردن کولر گازی در زمان مناسب یک علت خاموش شدن کولر گازی میتسوبیشی می تواند باشد. هر کولر گازی یا اسپیلت باید حداقل یک بار در سال سرویس شود. بنابراین تعمیرکاران کولر گازی توصیه می کنند که دستگاه قبل از ورود به فصل گرما و سرما و روشن کردن حالت سرمایشی و گرمایشی کولر گازی سرویس شود. سرویس دوره ای کمک خواهد کرد که از بروز مشکلات جدی و پرهزینه پیشگیری کنید.

 

       دانلود
به این برنامه امتیاز دهید

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیازها: 0

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می‌دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *