پیشنهاد می شود از حالت شب استفاده نمایید. بدین منظور بر روی دکمه بالا کلیک کنید

دانلود با لینک مستقیم

 نکات مهم ساخت اپلیکیشن فروشگاهی کدام است؟

 نکات مهم ساخت اپلیکیشن فروشگاهی کدام است؟

0
(0)

نکات مهم ساخت اپلیکیشن فروشگاهی , یکی از بهترین روش‌های پاسخگویی به نیاز مشتریان؛ طراحی و ساخت اپلیکیشن فروشگاهی است. در حال حاضر، بیشتر از ۴۰ میلیون نفر در ایران از تلفن‌های همراه هوشمند به‌صورت روزانه استفاده می‌کنند. ساخت اپلیکیشن فروشگاهی به صاحبان مشاغل این امکان را می‌دهد؛ تا به‌صورت شبانه‌روزی با کاربران خود در تعامل باشند.

حال این سؤال مطرح است که برای ربودن گوی سبقت از سایر اپلیکیشن‌های فروشگاهی رقیب؛ باید چه‌کارهایی انجام داد؟ در ادامه این مطلب از سایت (نام سایت)، به معرفی نکات مهم ساخت اپلیکیشن فروشگاهی ، خواهیم پرداخت.

 

باتوجه‌به گسترش استفاده از اپلیکیشن‌های فروشگاهی؛ طراحی و ساخت اپلیکیشن‌ها نیز، به‌صورت روزانه در حال گسترش است. به همین علت، اگر قصد دارید تا یک اپلیکیشن فروشگاهی برای کسب‌وکار خود داشته باشید؛ حتماً به نکاتی که در ادامه این مطلب ذکر می‌کنیم؛ توجه داشته باشید.

1. اپلیکیشن شما مناسب چه افرادی است؟

قبل از ساخت اپلیکیشن فروشگاهی، باید به‌درستی بدانید که اپلیکیشن شما، پاسخگوی نیاز چه افرادی است؟ آیا هدف شما ساخت یک اپلیکیشن فروشگاهی معمولی است یا یک مارکت پلیس؟ شناخت کافی از گروه هدف بازاریابی؛ شما را در تمام مسیر طراحی، ساخت، تولید محتوا و معرفی اپلیکیشن یاری خواهد کرد.

2. طراحی ساده ولی جذاب را فراموش نکنید!

طراحی اپلیکیشن چه از نظر ظاهر و چه نحوه عملکرد؛ همواره باید ساده ولی جذاب باشد! به این صورت که یک کاربر نوجوان یا میانسال، به‌سهولت بتواند از فروشگاه اینترنتی شما استفاده کند؛ بنابراین هرگز نباید با طراحی‌های شلوغ و پیچیده، کاربران را دچار سردرگمی کنید!

3. قابلیت توسعه‌پذیری اپلیکیشن فروشگاهی را فراموش نکنید!

ازآنجایی‌که اپلیکیشن‌های فروشگاهی با سرعت روزافزونی در حال تغییر هستند؛ شما نیز باید همواره کسب‌وکار اینترنتی خود را به‌روزرسانی کنید! متأسفانه بسیاری از اپلیکیشن‌های فروشگاهی ساخته‌شده توسط سایت‌های فروشگاه‌ساز؛ قابلیت توسعه‌پذیری و شخصی‌سازی را ندارند! به همین علت؛ باید حتماً در زمان سفارش طراحی اپلیکیشن فروشگاهی، به امکان توسعه‌پذیری اپلیکیشن با مناسب‌ترین قیمت، توجه کنید.

4. اپلیکیشن فروشگاهی باید سرعت بالایی داشته باشد!

یکی از نکات مهم ساخت اپلیکیشن فروشگاهی، سرعت بالا در زمان کار با آن است. برای این منظور شما باید عوامل متعددی را مدنظر داشته باشید؛ از جمله مهم‌ترین عوامل مؤثر بر سرعت عبارت است از:

  • استفاده از سرور و هاست قدرتمند
  • کدنویسی اصولی و حرفه‌ای

5. به UI و UX اپلیکیشن در زمان طراحی توجه کنید:

یکی دیگر از نکات مهم ساخت اپلیکیشن فروشگاهی، توجه به کاربرپسند بودن آن است! برای این مسئله علاوه بر توجه به جلوه‌های بصری و گرافیکی اپلیکیشن، باید به نحوه کار آسان با اپلیکیشن نیز توجه داشته باشید. برای مثال: استفاده از تصاویر باکیفیت از محصولات، امکان جستجو میان محصولات، استفاده از دسته‌بندی‌های اصولی و…

6. شناخت رقبا اپلیکیشن فروشگاهی را جدی بگیرید!

همان‌طور که گفتیم؛ استفاده از اپلیکیشن‌ها برای خرید محصولات مختلف یا دریافت خدمات گوناگون، بسیار رایج شده است. به همین علت؛ شما قبل از طراحی و ساخت اپلیکیشن فروشگاهی، باید رقبای مطرح خود در این حوزه را شناسایی کنید. شناخت دقیق از عملکرد سایر رقبا به شما کمک می‌کند؛ تا علاوه بر استفاده از ایده‌های آن‌ها، یک ارزش‌افزوده نیز به اپلیکیشن فروشگاهی خود، اضافه کنید.

7. فرآیند انجام خرید را ساده کنید:

شاید برایتان جالب باشد که بدانید؛ بسیاری از مشتریان بالقوه زمانی که با یک فرایند پیچیده برای ثبت سفارش مواجه می‌شوند؛ کاملاً از خرید خود منصرف خواهند شد. به همین علت؛ باید حتماً فرایند ثبت‌نام و ثبت سفارش محصولات را ساده کنید. برای این کار، حتماً اطلاعاتی را دریافت کنید که ضروری است؛ همچنین حتماً دکمه ثبت‌نام و خرید را در دسترس و دید کاربران خود، قرار دهید.

8. امنیت اپلیکیشن فروشگاهی را جزو اولویت‌های خود قرار دهید:

ازآنجایی‌که کاربران باید در اپلیکیشن فروشگاهی، اقدام به پرداخت درون برنامه‌ای داشته باشند؛ الزامی است تا یک درگاه پرداخت معتبر و امن برای اپلیکیشن فروشگاهی خود، تهیه کنید. همچنین دریافت مجوزهای ضروری مانند نماد اعتماد الکترونیک، می‌تواند با افزایش اعتبار اپلیکیشن شما، کمک بسیار زیادی کند.

9. در کاربران خود انگیزه ایجاد کنید:

مهم‌ترین گام قبل از انتشار اپلیکیشن فروشگاهی، ایجاد احساس انگیزه و شوق در کاربران برای دانلود و استفاده از اپلیکیشن است! برای این منظور، حتما از رنگ‌ها، آیکون‌ها و محتواهای مناسب استفاده کنید. بهتر است بدانید که بسیاری از کاربران، به دلیل عدم جذابیت بصری اپلیکیشن، استفاده از آن را خسته‌کننده دیده و آن را کنار می‌گذارند.

سخن آخر:

همان‌طور که می‌دانید؛ هدف از طراحی اپلیکیشن فروشگاهی افزایش فروش محصولات است. ازآنجایی‌که بسیاری از مردم دیگر بیشتر خریدهای خود را به‌صورت اینترنتی انجام می‌دهند؛ طراحی و ساخت اپلیکیشن، اهمیت بسیار زیادی برای بقا کسب‌وکارهای مختلف، پیدا کرده است.

در این مطلب از سایت، به معرفی نکات مهم ساخت اپلیکیشن فروشگاهی پرداختیم. رعایت تمامی این نکات، به شما برای داشتن یک اپلیکیشن فروشگاهی موفق، کمک بسیار زیاد خواهد کرد.

 

       دانلود
به این برنامه امتیاز دهید

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیازها: 0

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می‌دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *