پیشنهاد می شود از حالت شب استفاده نمایید. بدین منظور بر روی دکمه بالا کلیک کنید

دانلود با لینک مستقیم

خرید بیتکوین – سرمایه گذاری موسسات بزرگ در بیتکوین و تاثیر آن

خرید بیتکوین – سرمایه گذاری موسسات بزرگ در بیتکوین و تاثیر آن

0
(0)

حرکت بیتکوین تا به امروز پر از قله ها و دره ها بوده است. قله هایی که توانسته اند بازار را به لرزه درآورده و اخبار و رسانه ها را از آن خود کنند و دره هایی که گاه توانسته اند سرمایه گذاران را با خطر جدی از دست رفتن سرمایه هایشان روبرو سازند.

حال لازم است به گذشته برگردیم و برای یکبار هم که شده، دنیای 12 ساله بیتکوین را مرور کنیم:

با انتشار وایت پیپر بیتکوین و شروع حرکت بلاکچین آن، اولین بلاک شکل گرفت که این بلاک را بلاک پیدایش مینامیم. بلاک پیدایش بیتکوین درواقع اولین حلقه ای بود که تمام بلاکچین امروزی این ارز دیجیتال از آن نشات گرفته است.

این بلاک، که شروع کننده تمام الگوریتم های پیچیده این ارز دیجیتال است توسط شخص (یا گروه ) ساتوشی ناکاماتو بوجود آمده و پیامی در آن نهفته شد:

” روزنامه The Times در تاریخ ۳ ژانویه ۲۰۰۹ رئیس خزانه‌داری [انگلستان] در آستانه‌ی اهدای کمک مالی به بانک‌ها است.”

این پیام چیزی فراتر از یک پیام ساده بود. ساتوشی ناکاماتو، خالق بیتکوین و بنیان گذار این بلاکچین توانمند توانسته بود برای اولین بار در دنیا، نفرت و انزجار خود از سیستم مالی و بانکداری غیر شفاف را فریاد بزن تا به گوش جهانیان برسد. هیچ فرقی ندارد که ساتوشی فرد است یا گروه. این پیام به تنهایی نشانگر دید جدیدی است که او تلاش میکند به دنیای اقتصاد وارد کند.

در ابتدایی ترین روزها، بیتکوین ارزشی نزدیک به چند سنت داشت. شبکه بیتکوین که امروز برای فعالیت کردن در آن نیازمند ماینر های قدرتمند هستیم، شبکه ای بسیار خلوت بود که در آن میتوانستید با یک لپتاپ (آن هم برای آن دوران قدیم) مقدار زیادی بیتکوین را در یک یا چند روز استخراج کنید.

اما به مرور و با آشنایی هرچه بیشتر سرمایه گذاران و عموم مردم، دنیا به سمت بیتکوین و ارزهای دیجیتال حرکت کرد و این موضوع سبب افزایش هرچه بیشتر تقاضا برای این دارایی ارزشمند شد.

صرافی ارز دیجیتال و خرید بیتکوین و قیمت

بیتکوین اداپشن و یا وفق پیدا کردن عمومی مردم با دنیای بیتکوین و ارزهای دیجیتال از همان روزهای ابتدایی ظهور ارزهای دیجیتال شروع شد اما سرعت بسیار کمی داشت.

در ابتدا برنامه نویسان و سپس سایر اقشار جامعه با دنیای بیتکوین آشنا شدند و به مرور با خرید بیتکوین و سرمایه گذاری در این ارز محبوب، قیمت آن به چندین برابر رسید.

ورود موسسات بزرگ به بیتکوین و نتیجه آن

نقش موسسات بزرگ در رشد و افزایش ارزش بیتکوین را نمیتوان نادیده گرفت. موسسات مالی بزرگ مانند GrayScale یا بانک JP Morgan تنها نمونه های کوچکی از ورود سرمایه های عظیم به دنیای ارزهای دیجیتال هستند.

به مرور سازمان ها و ارگان ها بزرگ و مشهور در پی کشف حقیقت بیتکوین و ارزهای دیجیتال وارد کریپتوکارنسی شدند و همین امر موجب رشد بی نظیر قیمت پادشاه ارزهای دیجیتال در سال 2017 شد.

 

سقف تاریخی بیتکوین در سال 2017

اگر در دنیای ارزهای دیجیتال مطالعه ای هرچند کوتاه داشته باشید، خواهید دید که همه افراد درباره سال 2017 و انفجار قیمت بیت کوین صحبت های زیادی را به میان آورده اند.

برخی ورود موسسات و بانک ها به دنیای ارزهای دیجیتال را مسبب این رشد عظیم میدانند، برخی هاوینگ (یعنی نصف شدن پاداش استخراج بیتکوین ) را عاملی مهم در رشد قیمت در سال 2017 میدانند و برخی دیگر این رشد چشمگیر را ناشی از حرکت خیل عظیم مردم برای خرید بیت کوین و هولد (نگهداری) این ارزها تلقی میکنند. اما حادثه ای که اتفاق افتاد، هیچگاه دور از انتظار نبود.

سال 2017 یکی از کلیدی ترین سال ها در تایم فریم 4 ساله است. روند صعودی بیتکوین از ابتدایی ترین روزهای سال 2016 شروع شد و با گذر هرچه بیشتر زمان و با افزایش تقاضای عمومی برای سرمایه گذاری با دید بلند مدت در این دارایی دیجیتال این روند سرعت گرفت.

سر انجام در ماههای انتهایی سال 2017 با رسیدن قیمت بیتکوین به حدود 19800 دلار ( در برخی صرافی ها تا 20000 دلار) یکی از مهمترین All Time High های بیتکوین شکل گرفت.

پس از این اتفاق و در پی تلاش سرمایه گذاران برای سیو سود، قیمت بیتکوین در ماههای آینده، به چیزی حدود یک پنجم رسید.

چرا ورود موسسات تا این حد تاثیر گذار است؟

پاسخ به این سوال را باید در دو نکته به دقت مورد بررسی قرار داد:

  • موسسات بزرگ سرمایه هایی بزرگ دارند و حضور آنها در بازار میتواند تاثیر گذار باشد.
  • عموم مردم اخبار را دنبال میکنند و به تبعیت از موسسات بزرگ میپردازند.

خرید بیتکوین و ارز دیجیتال با بهترین قیمت

حالا زمان نتیجه گیری است. بیتکوین ثابت است ( یعنی فقط 21 میلیون عدد از آن وجود دارد)، با ورود سرمایه های درشت به بازار و ایجاد طمع (Greed)، هجوم مردم و موسسات برای خرید ارز دیجیتال نظیر بیتکوین افزایش یافته است.

بالانس میان عرضه و تقاضا، قیمت را ناچار به افزایش خواهد کرد. و این چیزی نیست جز بدیهیات تمام بازار های سرمایه.

آیا ممکن است دوباره چیزی شبیه به سال 2017 اتفاق بیفتد؟

قطعا باید گفت بله، همین طور است.

تایم فریم 4 ساله بیتکوین ارتباطی مستقیم با هاوینگ آن دارد.

اگر از سال 2017 چهار سال به پیش برویم به انتهای سال 2021 ( یا اوایل سال 2022) میرسیم. روند فعلی بیتکوین حرکتی درست شبیه به چیزی را نشان میدهد که در سال 2017 اتفاق افتاد. یعنی ایجاد جوی بسیار قوی از فومو ( ترس از جاماندگی) و به طبع آن افزایش قیمت شدید در بازه زمانی کوتاه.

پیشبینی آینده بیتکوین

آینده بیتکوین را میتوان در پیش بینی های افراد معروف دنیای کریپتو جستجو کرد. این پیش بینی ها عموما آینده خرید بیتکوین را آینده ای درخشان بهمراه رشد چند برابری قیمت معرفی میکنند.

جان مک آفی از سرشناس ترین افرادی است که درباره آینده خرید و فروش بیتکوین بارها و بارها سخن به میان آورده است. از نظر او، پادشاه ارزهای دیجیتال میتواند با سرعت در مسیر پیشرفت قدم بردارد.

جان اعتقاد دارد که قیمت بیتکوین احتمالا در انتهای سال جاری میلادی اعدادی همچون 1 میلیون دلار را به وضوح خواهد دید.

در این میان افراد تاثیر گذار دیگر نظیر ایلان ماسک (مدیر عامل تسلا و اسپیس ایکس) هم نظرات مشابهی دارند. ایلان ماسک تاکنون بارها از بیتکوین و سایر ارزهای دیجیتال حمایت کرده است و به نظر او، آینده از آن دارایی های دیجیتال است.

 

 

 

       دانلود
به این برنامه امتیاز دهید

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیازها: 0

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می‌دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *