پیشنهاد می شود از حالت شب استفاده نمایید. بدین منظور بر روی دکمه بالا کلیک کنید

دانلود با لینک مستقیم

راهنمای انتخاب قالب سایت وردپرس

راهنمای انتخاب قالب سایت وردپرس

0
(0)

وردپرس به عنوان یکی از محبوب ترین سیستم های مدیریت محتوا یا CMS در دنیا شناخته می شود. این CMS بسیار پرکاربرد بوده و چند صد هزار سایت با استفاده از آن ساخته و طراحی شده اند. دلیل این محبوبیت را می توان عدم نیاز به دانش فنی هنگام کار با وردپرس، محیط کاربری جذاب و امکانات متعدد این CMS دانست. علاوه بر این ها، وجود قالب های بی شمار برای سایت های وردپرسی که با آن ها می توان محیط های جذابی را در سایت ایجاد کرد، یکی دیگر از دلایل محبوبیت وردپرس به حساب می آیند.

قالب های سایت های وردپرسی با هدف بهبود ظاهر وبسایت و تعامل راحت تر بازدید کنندگان با بخش های مختلف آن ساخته و طراحی می شوند. علاوه بر قالب های پیش فرض ارائه شده از سوی خود وردپرس، خود افراد نیز می توانند مطابق با سلیقه و نیاز خود قالب های وردپرسی طراحی کنند. برای آن دسته از کسانی که دانش و تخصص طراحی قالب سایت را داشته و به دنبال قالبی اختصاصی هستند، طراحی قالب وردپرس کار دشواری نیست.

اما برای رسیدن به یک قالب زیبا و جذاب وردپرس نیازی به آشنایی با اصول طراحی سایت و ساخت قالب نیست. امروزه قالب های بسیار متنوع و متعددی برای سایت های وردپرسی عرضه شده اند که پاسخگوی نیاز همه وبمسترها و سایت هایشان هستند. فرقی ندارد که صاحب یک وبسایت شرکتی هستید یا یک سایت فروشگاهی، برای انتخاب قالب سایت وردپرسی خود گزینه های متعددی در پیش رو دارید.

قالب سایت یکی از مهم ترین عوامل در جذب مخاطبان به حساب می آید. یک قالب خوب، قالبی است که از المان های گرافیکی مناسب، هارمونی رنگی و فونت مناسب برخوردار است و دسترسی بازدیدکنندگان را به بخش های مختلف سایت آسان تر می کند. چنین قالبی می تواند یک بازدیدکننده را به یک مخاطب دائمی تبدیل و او را به بازدید بیشتر از وبسایت تبدیل کند.

از سوی دیگر، قالبی که در آن میان اجزای گرافیکی موجود در صفحات تناسب وجود ندارد، یا فاقد هارمونی و هماهنگی است و یا تناسبی با موضوع وبسایت ندارد، می تواند به راحتی مخاطبان را فراری دهد. بهترین محتواها هم اگر در قالبی نامناسب به نمایش در بیایند، جاذبه ای نخواهند داشت.

انتخاب قالب سایت وردپرس یکی از اقدامات بسیار مهم است که باید در همان مراحل ابتدایی راه اندازی سایت انجام شود. پس از انتخاب دامین و هاست و راه اندازی بستر سایت، باید قالبی مناسب برای آن پیدا کرد که هم با موضوع سایت متناسب باشد و هم مخاطبان را جذب کند. با توجه به این که نمی توان قالب سایت را در بازه های زمانی کوتاه مدت تغییر داد، باید از همان ابتدا انتخابی مطمئن داشت.

در این راستا، توجه به برخی نکات می تواند منجر به انتخاب قالبی بشود که از هر نظر برای یک سایت مناسب است. در ادامه این مطلب، به بررسی مهم ترین معیارهای انتخاب قالب وردپرس خواهیم پرداخت.

معیارهای انتخاب قالب وردپرس مناسب

برای داشتن یک قالب مناسب برای وبسایت دو راه وجود دارد: یکی سفارش ساخت و طراحی قالب اختصاصی به تیم های تخصصی طراحی قالب سایت و دیگری، انتخاب یک قالب مناسب از میان قالب های موجود. روش اول معمولا به زمان زیادی نیاز دارد و هزینه آن نیز بسیار بیشتر است. به همین دلیل بیشتر وبمسترها روش دوم را انتخاب می کنند و رو به انتخاب از میان قالب های موجود می آورند.

برای انتخاب یک قالب مناسب برای سایت، باید به عوامل مختلفی نظیر تناسب قالب با هدف و ویژگی های سایت، جذابیت بصری قالب، تاثیر قالب سایت بر روی سئو و… توجه کرد. مهم ترین معیارهایی که باید هنگام انتخاب قالب سایت مد نظر داشت عبارتند از:

1- تناسب بین قالب با موضوع و هدف سایت 

شاید اولین فاکتوری که باید هنگام انتخاب قالب سایت وردپرسی در نظر داشت، همین تناسب میان هدف سایت و قالب باشد. امروزه قالب های بسیاری زیبای بی شماری برای سایت های وردپرسی طراحی و عرضه شده اند. پیش از آن که بخواهید در میان این قالب ها جستجو کرده و یکی را انتخاب کنید، باید هدف و خدمات سایت خود را مد نظر داشته باشید؛ در غیر این صورت ممکن است انتخابتان تحت تاثیر زیبایی یک قالب قرار بگیرد.

مثلا ممکن است یک قالب شرکتی را ببینید که به شیوه ای خلاقانه و زیبا طراحی شده، اما وبسایت شما، یک سایت فروشگاهی است. در این صورت آن قالب هر چه قدر هم جذاب باشد، برای سایت شما مناسب نیست. به همین دلیل از همان ابتدا باید هدف سایت خود، خدماتی که ارائه می دهد و نیازهایی که قالب سایت باید متناسب با آن خدمات ارائه دهد مشخص کنید. سپس به جستجو میان قالب هایی بپردازید که متناسب با موضوع سایت شما طراحی شده اند.

2- زیبایی و هماهنگی ظاهری قالب:

عامل مهم دیگری که باید به آن توجه داشت، زیبایی و هماهنگی ظاهری قالب است. همان طور که پیش از این هم گفته شد، بهترین محتوا هم اگر در محیطی نامناسب و فاقد حذابیت عرضه شود، تاثیرگذاری لازم را نخواهد داشت. جذابیت بصری یک قالب سایت وردپرس به عوامل مختلفی مانند رنگ بندی، هماهنگی میان اجزا و عناصر هر صفحه، فونت نوشته ها و… بستگی دارد.

3- هزینه قالب وبسایت

انتخاب یک قالب از میان قالب های آماده موجود، به مراتب هزینه کمتری نسبت به سفارش طراحی قالب اختصاصی دارد؛ چرا که بسیاری از قالب های موجود رایگان بوده و بسیاری دیگر هم با قیمت های بسیار مقرون به صرفه عرضه شده اند. برخی از قالب ها هم یک  نسخه رایگان و یک نسخه پریمیوم (پولی) دارند که در نسخه پولی امکاناتشان بسیار بیشتر است.

از همان ابتدا بخشی از بودجه سایت خود را برای قالب آن کنار بگذارید. معمولا بهترین قالب ها، یک نسخه پولی دارند که به بهترین شکل امکانات مورد نیاز سایت را فراهم می کنند. هزینه ای که برای خرید قالب سایت وردپرس می پردازید، ر واقع نوعی سرمایه گذاری برای موفقیت بیشتر وبسایت است.

4- تاثیر قالب بر روی سئو سایت

بهبود سئو سایت یکی از دغدغه های اصلی هر وبمستری است. در سئو سایت، علاوه بر محتوا، عوامل متعدد دیگری هم نقش دارند؛ مانند نحوه نمایش تصاویر، دسترسی به بخش های مختلف سایت، سرعت بارگذاری و… بسیاری از این عوامل به صورت مستقیم با قالب وبسایت در ارتباط هستند.

قالب سایت علاوه بر آن که باید برای مخاطبان و بازدیدکنندگان جذابیت داشته باشد، لازم است به نحوی طراحی شده باشد که دارای بیشترین همخوانی با ربات های گوگل باشد. یک قالب وبسایت بهینه:

  • به سرعت بارگذاری می شود.
  • کد نویسی حرفه ای دارد
  • ابزارهای لازم برای سئو بخش های مختلف (مثل سئو تصاویر، کلمه های کلیدی، دسته بندی های سایت و…) را فراهم می کند.

– ریسپانسیو بودن و نمایش مناسب در موبایل و تبلت

امروزه بسیاری از کاربران با استفاده از گوشی های هوشمند خود به گشت و گذار در اینترنت و جستجو می پردازند. به همین دلیل ریسپانسیو بودن قالب سایت برای گوشی ها و تبلت ها یک ویژگی ضروری برای هر قالب است. یک قالب ریسپانسیو با قابلیت نمایش مناسب در دستگاه های مختلف تاثیر چشمگیری بر روی رتبه سایت در جستجوی های گوگل دارد. بنابراین هرگاه می خواستید قالبی برای سایت وردپرسی خود انتخاب کنید، حتما نمایش آن در دستگاه های مختلف را بررسی کنید.

6- امنیت بالای قالب

برخی از قالب ها برای آن که امکانات خاصی را به کاربران یا وبمستر ارائه دهند، از کدهای ویژه ای استفاده می کنند که ممکن است امنیت سایت را در معرض خطر قرار دهد. این مسئله مخصوصا زمانی اهمیت بالایی پیدا می کند که شما یک وبسایت فروشگاهی داشته یا از یک سیستم ثبت نام و عضویت در سایت خود استفاده کنید.

پیش از انتخاب قالب برای وبسایت خود، از فقدان مشکلات امنیتی در آن قالب اطمینان حاصل کنید. این کار را می توانید با مطالعه نظرات کاربران دیگر، امتیازی که آن ها به قالب داده اند یا مشورت یا افراد متخصص در حوزه طراحی سایت انجام دهید. معمولا قالب های معروف که امتیاز بالایی دارند از این نظر مطمئن هستند.

7- پشتیبانی مناسب و ارائه آپدیت های منظم برای قالب سایت

یکی دیگر از مهم ترین نکاتی که هنگام انتخاب قالب سایت وردپرسی اهمیت بالایی پیدا می کند، برخورداری از پشتیبانی مناسب است. خدمات پشتیبانی برای قالب هایی ارائه می شوند که نسخه پریمیوم یا پولی آن ها خریداری شده است. پیش از آن که برای خرید این گونه قالب ها اقدام کنید، مطمئن شوید که خدمات پشتیبانی مناسبی دارند.

علاوه بر داشتن خدمات پشتیبانی مناسب، یک قالب باید به صورت منظم آپدیت بشود؛ چرا که اولا هیچ قالبی کاملا بی عیب نیست (و باگ های قالب باید در آپدیت های آن رفع بشوند) و هم چنین قالب سایت باید متناسب با نیازهای روز کاربران به روز رسانی شود.

چگونه می توان قالب سایت وردپرس را تهیه کرد؟

سایت های متعددی امروزه قالب های وردپرس رایگان و پولی را به کاربران خود عرضه می کنند. برای تهیه قالب وردپرس متناسب با سایت خود، باید به سراغ سایتی بروید که هم معتبر باشد و هم تنوع بالایی در محصولاتش دیده شود. وبسایت دوباره سلام به عنوان فروشگاه محصولات اورجینال وردپرس، انتخابی مناسب برای تهیه قالب وردپرس استکه در زمینه طراحی سایت و اپلیکیشن فعالیت میکند.

سایت دوباره سلام، مرجعی برای تهیه محصولات اورجینال برای سایت های وردپرس است. این سایت انواع قالب های وردپرس شرکتی، فروشگاهی، شخصی، تک صفحه ای و… را عرضه می کند. خدمات دوباره سلام به عرضه قالب های وردپرس محدود نمی شود. افزونه های وردپرس، اسکریپت و هر آن چیزی که برای سایت وردپرس خود نیاز دارید، می توانید در دوباره سلام بیابید.

       دانلود
به این برنامه امتیاز دهید

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیازها: 0

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می‌دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *