پیشنهاد می شود از حالت شب استفاده نمایید. بدین منظور بر روی دکمه بالا کلیک کنید

دانلود با لینک مستقیم

راهنمای تست لپ تاپ استوک و دسته دوم

راهنمای تست لپ تاپ استوک و دسته دوم

4.5
(8)

راهنمای تست لپ تاپ استوک و دسته دوم

خرید لپ تاپ استوک از بازار نیازمند تجربه و دانش لازم است. بسیاری از فروشنده‌ها دارای روش‌های مختلفی هستند که می‌توانند به‌وسیله آنها لپ تاپ دارای مشکل خود را به مشتری که آگاهی کافی ندارد بفروشند؛ بنابراین بهتر است پیش از خرید این محصول نکاتی را در این زمینه به‌دست آورد و یک تست کامل از آن گرفت.

تست‌کردن و انجام بررسی‌های لازم قبل از خرید این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا به‌میزان سلامت لپ تاپ پی ببرید. از آنجایی که بازار تکنولوژی، بازار پرریسکی است، خرید لپ تاپ‌های دسته دوم نیز گاهی اوقات، نه‌تنها از صرف هزینه بیشتر جلوگیری نمی‌کند، بلکه خسارت‌های بزرگی‌ را روی دست مشتری خواهد گذاشت.

تست ظاهری لپ تاپ استوک

اولین بررسی و تستی که در خرید لپ تاپ دسته دوم باید انجام شود، تست و بررسی ظاهری آن است. در بررسی ظاهری توجه داشته باشید که جای شکستگی، ضربه، چسب‌شدگی یا دیگر آسیب‌های ظاهری روی دستگاه وجود نداشته باشد.

ظاهر دستگاه معمولا نشان‌دهده این است که محصول چه مقدار کارکرده ، اما از آنجایی که لپ تاپ دست دوم است و قیمت پایین‌تری نسبت به لپ تاپ‌های نو دارد، نباید زیاد روی خط‌وخش‌های جزئی حساس شد.

بررسی لولاهای لپ تاپ استوک

درب لپ تاپ را چندین بار باز و بسته کنید و توجه داشته باشید که خیلی سفت یا خیلی شل نباشد. سعی کنید گوش خود را به لولاها نزدیک کنید و به‌دقت به صدای آن به‌هنگام باز و بسته‌شدن گوش دهید تا صدای ناخوشایندی ندهد.

توجه به این نکته ضروری است که لپ تاپی که بدون خط‌وخش است اما با کارتن بازشده یا بدون کارتن باشد، استوک محسوب می‌شود. به این معنی که این لپ تاپ‌ها از فروشگاه‌های کشورهای اروپایی بازگرداننده‌ شده است. اما اگر دارای خط‌وخش ریز باشد، دست دوم محسوب می‌شود و باید با قیمت دست دوم نیز خریداری شود.

بررسی پیچ‌های دستگاه و تعمیرشدگی

برای بررسی تعمیرشدگی لپتاپ استوک به لبه‌ها، لولاها و فریم مانیتور نگاه کنید. اگر جای آچار و تعمیرشدگی وجود داشت به این معنی است که دستگاه تعمیرشده است. اما اگر روی پیچ‌های لپ تاپ جای آچار باشد حتما به‌معنی تعمیرشدگی لپ تاپ نیست بلکه ممکن است در مواردی رم یا هارد لپ تاپ ارتقاء یا تعویض شده باشد.

در بسیاری از لپ‌ تاپ‌های دست دوم، باتری دستگاه تعویض شده؛ بنابراین، اگر روی پیچ‌های درب پشتی لپ تاپ جای آچار وجود داشت، نمی‌توان اثبات کرد که دستگاه 100% تعمیر شده است. تشخیص تعمیرشدگی لپ تاپ‌های دست دوم اندکی دشوار است؛ بنابراین، اگر در این زمینه سررشته ندارید، بهتر است از یک متخصص کمک بگیرید.

تست صفحه‌نمایش لپ تاپ استوک

در تست صفحه‌نمایش لپ تاپ باید به مواردی مانند شفافیت صفحه‌نمایش، روشنایی یا تیرگی بیش‌ازحد در یک قسمت و یک‌دست‌بودن نور صفحه در سراسر آن توجه کرد. ضربه یا شکستگی، عدم پرش تصویر و واضح‌بودن رنگ‌ها به‌طور کامل از دیگر مواردی است که باید در بررسی صفحه نمایش به آنها توجه داشت.

از موارد مهمی که در بررسی صفحه نمایش باید مورد توجه قرار بگیرند، پیکسل‌ها هستند. یکی از راه‌های اطمینان از سلامت پیکسل‌های مانیتور، استفاده از نرم‌افزار Pro Dead Pixel Buddy PassMark است که نشان می‌دهد صفحه‌نمایش تا چه اندازه بدون مشکل است. این برنامه روی تمامی رزولوشن‌ها کار کرده و حتی از سیستم‌هایی که دارای رزولوشن بالا هستند نیز پشتبانی می‌کند.

پیکسل سوخته

پیکسل سوخته به پیکسل‌هایی گفته می‌شود که درواقع خاموش‌ شده‌اند و سیاه‌رنگ هستند. این پیکسل‌ها به‌غیر از صفحه مشکی روی دیگر صفحات نیز قابل تشخیص هستند اما پیشنهاد می‌شود برای شناسایی بهتر آنها از صفحات با رنگ روشن‌تر و ترجیحا سفید استفاده شود.

پیکسل داغ

در صورت وجود پیکسل داغ تمامی ساب پیکسل‌ها در هر شرایطی روشن می‌مانند یا به‌‌اصطلاح به‌صورت هاله در می‌آیند. در این حالت بدون توجه به رنگ تصویر تمامی ساب پیکسل‌ها به‌صورت همزمان روشن می‌شوند و ترکیب رنگ‌های آبی، سبز و قرمز اصلی و ایجاد یک رنگ سفید پیوسته باعث هاله نور می‌شود.

پیکسل گیرکرده

از دیگر اشکالاتی که ممکن است برای پیسکل‌های صفحه‌نمایش به‌وجود آید، پیکسل گیرکرده است. پیکسل گیرکرده یا رنگی به پیکسلی گفته می‌شود که در آن یک یا چند ساب پیکسل همواره روشن یا خاموش باشند.

تست هارد لپتاپ استوک

یکی از راه‌های تست هارد لپتاپ دست دوم، استفاده از نرم‌افزارهای مفید در این زمینه است. یکی از معروف‌ترین و کارآمدترین نرم‌افزارهای تست هارد لپ تاپ، نرم‌افزار Hard Disk Sentinel است که علاوه‌بر سلامت هارد دیسک می‌توان از آن برای پارتیشن‌بندی و مدیریت هارد و پشتیبان‌گیری از اطلاعات نیز استفاده کرد.

تست صفحه‌کلید لپتاپ استوک

از موارد مهمی که باید در خرید لپ تاپ دست دوم آن را بررسی کرد، صفحه‌کلید است. وجود کلیدهای فراوان تست این مورد را بسیار دشوار کرده است اما نباید از آن غافل شد؛ زیرا امکان خرابی در صفحه کلید لپ تاپ‌های دست دوم به‌دلیل مکانیکی‌بودن آنها بسیار رایج است.

یکی از نرم‌افزارهایی که می‌تواند در این زمینه بسیار کمک‌کننده باشد، نرم‌افزار KeyboardTest است که به کاربر این امکان را می‌دهد تا به‌سادگی از سلامت تمامی کلیدهای لپ تاپ اطمینان حاصل کند.

تست باتری لپتاپ استوک

تست باتری از مهم‌ترین مواردی است که باید به‌صورت ویژه در لپ تاپ‌های دست دوم مورد بررسی قرار بگیرد؛ زیرا در این دستگاه‌ها احتمال خرابی باتری بسیار بالاست. یکی از نرم‌افزارهای کاربردی برای تست سلامت باتری، نرم‌افزار BatteryInfoView است که اطلاعات کاملی از باتری لپ تاپ در اختیار فرد قرار می‌دهد.

تست کارت گرافیک لپ تاپ استوک

از آنجایی که کارت گرافیک در اثر فشارهای بالا مانند گیم یا نرم‌افزارهای گرافیکی سنگین همیشه در معرض خرابی قرار دارد، تست آن مخصوصا به‌هنگام خرید لپ تاپ دست دوم بسیار ضروری است. بهترین نرم‌افزار برای تست کارت گرافیک، نرم‌افزار FurMark است. این نرم‌افزار در زمان تست بیشترین فشار را روی کارت گرافیک وارد می‌کند و به این ترتیب عملکرد آن را مورد سنجش قرار می‌دهد.

جمع‌بندی

انجام تست‌های لازم به‌هنگام خرید دستگاه باعث می‌شود تا شما از سلامت دستگاهی که تهیه می‌کنید، اطمینان حاصل کنید. البته این نکته را نباید فراموش کرد که خرید لپ تاپ دسته دوم همواره با ریسک همراه است و حتی اگر در تست‌ها ایرادی مشاهده نشود، ممکن است به مرور زمان مشکلات خود را نمایان کنند.

بنابراین پیشنهاد می‌شود به‌جای خرید لپ تاپ دست دوم، لپ تاپ استوک خریداری کنید. نوت بوک استوک بهترین و معتبرترین فروشگاه اینترنتی برای خرید انواع لپ تاپ‌های استوک با تضمین تجربه حرفه‌ای است.

       دانلود
به این برنامه امتیاز دهید

میانگین امتیاز 4.5 / 5. تعداد امتیازها: 8

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می‌دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *