پیشنهاد می شود از حالت شب استفاده نمایید. بدین منظور بر روی دکمه بالا کلیک کنید

دانلود با لینک مستقیم

مقایسه‌ی تلویزیون های ایرانی و قیمت خرید آنها

مقایسه‌ی تلویزیون های ایرانی و قیمت خرید آنها

0
(0)

با توجه به افزایش قیمت تلویزیون‌های وارداتی، تولیدات داخلی بیشتر از گذشته مورد توجه قرار گرفته‌اند. برندهای قدیمی در کنار برندهای جدید و محصول مشترک بین ایران و سایر کشورها حال بخش بزرگی از بازار فروش تلویزیون را به خود اختصاص داده‌اند. در این مقاله مقایسه‌ای خواهید داشت میان تلویزیون Xvision و تلویزیون GPlus. هر دو این برند خوشنام تولید داخل هستند.

کمپانی‌های تولیدکننده‌ی تلویزیون ایکس‌ویژن و جی‌پلاس

تلویزیون‌های جی‌پلاس به نوعی ادامه دهنده‌ی راه ال‌جی در ایران هستند. این تلویزیون‌ها توسط کمپانی گلد‌ایران که پیش‌تر در زمینه‌ی خدمات پس از فروش و گارانتی محصولات ال‌جی فعالیت می‌کرد، تولید می‌شوند.

به نظر می‌آید تجربه‌ی تولیدی ‌ال‌جی وارد خط تولیدی تلویزیون GPlus شده است. ضمن آنکه هم‌چنان می‌توان به خدمات پس از فروش و گارانتی‌های گلدایران اعتماد داشت.در این میان باید به قیمت تلویزیون جی‌پلاس نیز توجه نشان داد. دریافت کیفیت قابل‌قبول با صرف هزینه‌ی کمتر برای خریدارن ایرانی اهمیت زیادی پیدا کرده.

اما ایکس‌ویژن برندی‌ست که پیش‌تر با دستگاه‌های دیجیتال تلویزیونی شاخته می‌شد. و چند سالی‌ست که در عرصه‌های دیگر لوازم برقی منزل وارد شده است. تلویزیون‌ Xvision به خوبی از پس اعتماد بازار برآمده.

اما کدام کمپانی پشت برند ایکس‌ویژن است؟ شرکت مادیران (مرکز ماشین‌های اداری ایران) با بیش از 50 سال سابقه‌ی فعالیت برای ما شناخته شده است. این شرکت در کنار فعالیت‌های مختلف‌اش سال‌ها به عنوان یک ضمانت‌نامه‌ی معتبر برای برندهایی مانند سامسونگ شناخته می‌شد.

حالا با راه‌اندازی خط تولید لوازم خانگی حضور قدرتمند‌ خود را در بازار نشان داده. محصولات ایکس‌ویژن، از جمله تلویزیون نامی آشنا در میان برندهای ایرانی محسوب می‌شوند.

 

مقایسه‌ی کیفیت تصویر بین تلویزیون جی‌پلاس و ایکس‌ویژن

تلویزیون‌های هوشمند ایکس‌ویژن اغلب دارای کیفیت تصویری Full HD هستند. میزان شفافیت و وضوح بالایی در نمایش تصاویر دارند. در ساخت صفحه‌ی نمایش تلویزیون Xvision از فناوری HDR استفاده شده. صفحه‌ی LED آن‌ها طیف رنگی گسترده‌ای را ایجاد می‌کنند. در نتیجه کاربران با تصاویر شفاف و طبیعی‌تری مواجه هستند.

نسل جدید تلویزیون‌های 4K ایکس‌ویژن نیز به لحاظ وضوح تصویر قابلیت رقابت با نمونه‌های مشابه خارجی را دارد. زاویه دید گسترده،‌ پشتیبانی از سیستم‌های مختلفی مانند PAL و NTSC و وضوح 2160×3840 تصاویر از دیگر ویژگی‌‌های تلویزیون ایکس‌ویژن هستند.

قیمت تلویزیون

جی‌پلاس هم در زمینه‌‌ی تولید تلویزویون‌های Full HD و 4K جزء بهترین تولیدکننده‌های داخلی است. در ساخت پنل‌های صفحه‌ی نمایش از تکنولوژی‌های مدرن A و IPS+ استفاده شده. شفافیت بالای تصاویر مرهون به دلیل تجهیز به فناوری HDR است. کنتراست بالا، کیفیت تصویری شفاف و گستره‌ی رنگی وسیع و زنده از دیگر ویژگی‌های تصویری تلویزیون GPlus محسوب می‌شود.

قیمت تلویزیون جی‌پلاس و ایکس ویژن با توجه به کیفیت بالای تصویرشان اقبال بیشتری در بازار ایران برای هر دو برند فراهم کرده.

مقایسه‌ی ویژگی‌های صوتی جی‌پلاس و ایکس‌ویژن

دومین مولفه در بررسی مقایسه‌ای میان تلویزیون‌های جی‌پلاس و ایکس‌ویژه سیستم صوتی دو برند است. خرید تلویزیون‌ با توجه به برتری سیستم صوتی برای بسیار از افراد مانند گیمر‌ها اهمیت فوق ‌العاده‌ای دارد.

ایکس‌ویژن در برخی از مدل‌های خود از سیستم صوتی pure sound بهره برده. در حالی در برخی مدل‌های شاخص از سیستم صوتی Harman Kardon استفاده کرده.بنابراین هنگام خرید تلویزیون ایکس‌ویژن به تفاوت‌‌های سیستم صوتی آن باید توجه کرد.

اکثر مدل‌های ایکس‌ویژن از دو بلندگو برای پخش صوت بهره می‌برد.در مجموع توان خروجی صدا برابر با 20 وات می‌شود. بلندگوها در بیشتر مدل‌ها در بخش پایینی تلویزیون تعبیه شده‌اند که منجر به پخش فراگیر صدا می‌شود.

در ساخت سیستم صوتی در تلویزیون‌ GPlus عمدتا از سیستم دو کاناله با توان خروجی 16 وات استفاده شده. در واقع هر کانال توان پخش 8 واتی صوت را دارد. با این وجود صدای خروجی صدایی شفاف و واضح است که کاربران را بی‌نیاز از خرید سیستم صوتی جداگانه می‌کند.

از دیگر فناوری‌های به‌کار رفته در ساخت سیستم صوتی در تلویزیون‌های جی‌پلاس می‌توان به Adaptive sound control, DTS و دالبی اشاره کرد. کاربران می‌توانند صدای خروجی را با توجه به نوع (فیلم، موسیقی، گفتگو محور) تنظیم کنند و به این طریق کیفیت صوت در حال پخش را شفاف‌ و مناسب سازند.

درگاه‌های ارتباطی در ایکس‌ویژن و جی‌پلاس

درگاه‌‌های ارتباطی به عنوان نقطه‌ی اتصال تلویزیون با سایر دستگاه‌ها و امکانات اهمیت زیادی دارد. به همین دلیل در بررسی ویژگی‌‌های مدل‌های مختلف تلویزیون پرداختن به درگاه‌های ورودی و خروجی برای کسانی که قصد خرید تلویزیون دارند مهم است.

اگر بخواهیم برندهای ایرانی را از این نظر با مدل‌های مشابه خارجی مقایسه کنیم، معمولا کمبودهایی وجود دارد. با این وجود درگاه‌های ارتباطی در تلویزیون‌ Xvision‌ قابل توجه‌اند. درگاه‌های USB، HDMI، کامپوزیت و کامپوننت به علاوه‌ی پشتیبانی از درگاه‌های ارتباطی چون MHL، CEC و HDMIARC در ایکس‌ویژن تعیبه شده است. امکان اتصال به آنتن خارجی در کنار دریافت‌کننده‌ی داخلی و اتصال به هدفون نیز از دیگر امکانات ارتباطی تلویزیون‌های ایکس‌ویژن است.

در تلویزیون‌های جی‌پلاس نیز با درگاه‌های ارتباطی مشابهی روبرو هستیم. پورت‌های USB، HDMI، کامپوزیت و کامپوننت در تمامی مدل‌ها به چشم می‌خورد. همچنین تلویزیون‌های جی‌پلاس از طریق WiFi، خروجی هدفون و بلوتوث نیز به دستگاه‌های دیگر  متصل می‌شوند.

خرید و قیمت تلویزیون

سیستم عامل در تلویزیون‌های هوشمند ایکس‌ویژن و جی‌پلاس

سیستم عامل در هر دو برند تلویزیون‌های هوشمند ایکس‌ویژن و جی‌پلاس اندروید است. در مجموع به وسیله‌ی هر دو مدل می‌توان به از مرورگر تلویزیون استفاده کرد، اپلیکیشن‌های کاربردی را بر روی آن‌ها نصب کرد.

برای نصب اپلکیشن‌های تلویزیونی مانند فیلیمو، یا مشابه‌های خارجی آن تنها لازم است کاربر در کافه بازار و سایر ارائه‌کننده‌گان اپ‌های تلویزیونی جستجو کند. ضمن آنکه به صورت پیش‌فرض برنامه‌های کاربردی بر روی هر دو مدل نصب هستند.

 

امکانات ویژه‌ی تلویزیون‌های جی‌پلاس

علاوه بر مواردی که در بالا برشمردیم ذکر چند نکته دیگر ضروری‌ست. برخی مدل‌های تلویزیون GPlus به امکاناتی نظیر ضبط بر روی حافظه‌ی خارجی، کاهش نویز تصاویر و صداها و تقویت سینگال مجهز هستند. این ویژگی‌ها بیشتر در سری پاور (power) جی‌پلاس به چشم می‌خورند.

اغلب مدل‌های جی‌پلاس از شبکه‌‌های دیجیتال و تکنولوژی DVBT2 پشتیبانی می‌کنند. در ساخت تلویزیون‌های جی‌پلاس از تکنولوژی Time Shift استفاده شده. این تکنولوژی به کاربر اجازه می‌دهد در زمان تماشای برنامه‌های تلویزیونی به راحتی به چند دقیقه قبل برگردند و بخشی را مجدد تماشا کنند.

 

نقاط ضعف تلویزیون جی‌پلاس و ایکس‌ویژن

در کنار تمام مزیت‌هایی که از هر دو مدل برشمردیم باید اذعان کنیم نقاط ضعفی هم وجود دارد. برای مثال پردازنده‌ی تلویزیون‌های جی‌پلاس از قدرت‌ پایین‌تری برخورداند. این امر منجر به سرعت پایین پردازش فرامین دستگاه می‌شود.

از سوی دیگر دایره تاثیر گذاری کنترل در تلویزیون‌های ایکس ویژن دقت پایینی در مقایسه با برندی مانند ال‌جی دارد.

محدودیت‌های تلویزیون ایکس‌ویژن به حافظه‌ی دستگاه و توان سخت‌افزاری آن باز می‌گردد. بنابراین برای نصب اپلیکیشن‌های مورد نیازتان ممکن است فضای کافی در اختیار نداشته باشید. و یا با افزایش میزان برنامه‌های نصب شده سرعت پردازش اطلاعات کاهش پیدا کند.

جمع‌بندی

ایکس‌ویژن و جی‌پلاس هر دو از برند‌های قدرتمند ایرانی هستند که فروش خوبی‌ هم در بازار دارند. با توجه به سابقه‌ی تولیدی هر دو برند باید بگوییم، در آینده شاهد پیشرفت‌های بیشتری در هر دو خواهیم بود. کما اینکه در حال حاضر تلویزیون Xvision و GPlus در بسیار از زمینه‌ها مانند کیفیت صفحه‌ی نمایش، قابلیت رقابت با برندهای خارجی را دارند. به همین دلیل بسیاری از کاربران خرید تلویزیون ایرانی را با توجه به قیمت و کیفیت ترجیح می‌دهند.

       دانلود
به این برنامه امتیاز دهید

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیازها: 0

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می‌دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *