پیشنهاد می شود از حالت شب استفاده نمایید. بدین منظور بر روی دکمه بالا کلیک کنید

دانلود با لینک مستقیم

نکات مهم نگهداری سگ

نکات مهم نگهداری سگ

0
(0)

انتخاب سگ به عنوان حیوان خانگی بسیار جذاب و در عین حال پر دردسر است. سگ‌ها نژادهای مختلف دارند و بر اساس ویژگی‌های ذاتی هر کدام رفتارها و خلق و خوی متفاوتی خواهند داشت. اگر تصمیم به نگهداری از سگ دارید باید قبل از آن حتما با انواع مختلف آنها آشنا شوید و بر اساس خصوصیات رفتاری خود تصمیم بگیرید که کدام نوع برای شما مناسب‌تر است. برخی از سگ‌ها به پیاده روی و گردش زیاد علاقه دارند، برخی معمولا آرام‌تر و بیشتر وقت خود را به استراحت مشغول هستند.

اگر قصد خرید سگ از شخصی دارید بهتر است قبل از خرید به طور کامل در مورد خصوصیات و عادت‌های رفتاری سگ آگاه شوید. این کار در نگهداری و مراقبت از حیوان به شما کمک می‌کند. در صورتی که از فروشگاه‌های مختلف اقدام به خرید می‌کنید می‌توانید از افرادی که در آن مرکز کار می‌کنند اطلاعاتی در مورد سگ مورد نظر خود کسب کنید.

غذای سگ

اولین و مهم‌ترین فاکتور برای نگهداری از سگ، غذای سالم و به موقع است. خوردن غذای سالم باعث رشد و سلامتی سگ شده و باعث می‌شود ظاهر و باطنی سالم و سرحال داشته باشد. با مراجعه به پت شاپ‌ها می‌توانید غذای مناسب سگ خود را تهیه کنید. برخی افراد روزانه از غذای مورد استفاده خودشان برای تغذیه سگ استفاده می‌کنند. این کار در صورتی درست است که با مراجعه به دامپزشک از ویژگی‌های سگ خود مطلع شده و مواد غذایی که برای او مناسب است استفاده شود. برای تهیه رژیم غذایی مناسب سگ می‌توانید به پت شاپ آنلاین مراجعه کنید. بعد از تهیه رژیم مناسب می‌توانید از پت شاپ، اینترنتی غذای مناسب برای سگ خود را خریداری کنید. استفاده از غذای خشک سگ که معمولا به صورت بسته بندی یا کنسروی در فروشگاه وجود دارد برای سلامت و دریافت پروتئین، کربوهیدرات‌ها، چربی و موارد دیگر بسیار مفید است. غذای خشک سگ رویال فید در این آنلاین شاپ‌ها موجود است.

تبلیغات در ایزی پی سی

تمرین و بازی

ورزش و بازی نقش مهمی در سلامت حیوان خانگی از جمله سگ دارد. میزان و نوع ورزش با توجه به نژاد آن‌ها متفاوت است اما تقریبا تمام سگ‌ها به ورزش و تحرک نیاز دارند. در طول روز و یا زمان‌های مختلف می‌توانید سگ را به حیاط یا پارک برده تا مشغول بازی شود. اگر سگ شما دارای جثه‌ای کوچک است، بازی کردن در محیط خانه نیز برای او کافی است، اما اگر دارای جثه بزرگ و تنومند است حتما باید به محیط‌های باز رفته تا بتواند مدت زمانی را آزادانه مشغول دویدن شود.

محل استراحت

برای استراحت سگ خود محلی مناسب آماده کنید. می‌توانید از سبدهای چوبی یا حصیری برای این کار استفاده کنید. کف سبد را حتما با پتوی نرم بپوشانید تا به راحتی درون آن به استراحت بپردازد. اگر قصد نگهداری سگ در حیاط منزل خود را دارید بهتر است لانه‌ای مناسب برای او تهیه کنید. کف لانه را از زمین فاصله دهید تا رطوبت به درون آن نفوذ نکند. می‌توانید لانه را به صورتی آماده کنید که در زمان‌های مختلف امکان جابجایی آن وجود داشته باشد.

ریپورتاژ آگهی

نظافت

حتما محل استراحت و پتو زیرانداز حیوان را به طور مرتب بشویید. پتو ممکن است دارای انگل‌هایی باشد که به مرور باعث ایجاد بیماری می‌شوند. محلی مناسب برای مدفوع سگ در نظر بگیرید و به طور مرتب آن را تمیز کنید تا باعث ایجاد بیماری برای حیوان و یا اطرافیان نشود.

یکی از مشکلاتی که معمولا صاحبان سگ‌ها از آن ناراحت می‌شوند ریختن موی سگ در خانه است. اگر موهای سگ را به صورت روزانه شانه و مرتب کنید، ریزش موی آن‌ها تا حد زیادی کاهش می‌یابد. سگ‌ها در فصل‌های بهار و پاییز دچار ریزش موی بیشتری می‌شوند. در این زمان بهتر است به صورت روزانه موهای سگ را شانه بزنید. سگ‌ها به مراقبت و نظافت روزانه نیاز دارند، بنابراین اگر فرصت این کار را ندارید بهتر است از خرید این حیوان منصرف شوید.

 

اگر سگ شما به صورت جزئی کثیف شده می‌توانید با استفاده از برس کشیدن آن را تمیز کنید اما اگر میزان آلودگی زیاد است و بوی نامطبوعی ایجاد شده باید حتما سگ را حمام کنید. برخی سگ‌ها به میزان حمام بیشتری نیاز دارند اما برخی با حمام زیاد پوستشان خشک می‌شود. به سلامت گوش و تمیزی ناخن‌های سگ نیز توجه داشته باشید. به طور مرتب ناخن‌های سگ را با ناخن گیر مناسب کوتاه کنید تا از تجمع آلودگی در آن‌ها جلوگیری شود.

پت شاپ بامی پت

بامی پت یکی از پت شاپ‌های فعال در زمینه فروش و لوازم مورد نیاز حیوانات مختلف از جمله سگ‌ها می‌باشد. این آنلاین شاپ در سال 1398 راه‌اندازی شده است. تیم متخصص بامی پت قبل از خرید به شما در تمام زمینه‌های غذایی، دارویی و … مشاوره رایگان می‌دهد. تمام محصولات مورد نیاز سگ شما در این فروشگاه موجود است و به راحتی می‌توانید از خدمات ارائه شده بهره‌مند شوید.

این فروشگاه تمام تجهیزات مورد نیاز برای سگ‌ شما را با بالاترین کیفیت ارائه می‌دهد. تمام لوازم مورد نیاز برای بازی و سرگرمی و انواع غذاهای رویال فید برای رشد و سلامت سگ شما در این فروشگاه موجود است.

قیمت غذای سگ با توجه به نوع غذا و میزان آن متفاوت است. می‌توانید از غذای سگ رویال ایرانی برای تغذیه سگ خود استفاده کنید. غذای ایرانی قیمت مناسب‌تری دارد و می‌توانید از اکثر فروشگاه‌های ایرانی از جمله بامی پت تهیه کنید.

با خرید غذای سگ از فروشگاه بامی پت می‌توانید از مزایای مختلفی بهره‌مند شوید. از جمله این که اگر ساکن تهران هستید و مبلغ خرید شما بالای 150 هزار تومان باشد سفارشات شما به صورت رایگان برای شما ارسال خواهند شد. در کنار سفارش شما هدیه‌ای نیز از طرف مجموعه برایتان ارسال می‌شود. در صورتی که ساکن تهران نیستید سفارش شما ظرف 3 روز به شما تحویل داده می‌شود. بامی پت دارای تخفیفات و جشنواره‌های مختلفی است که خرید را برای شما لذت بخش می‌کنند.

       دانلود
به این برنامه امتیاز دهید

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیازها: 0

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می‌دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *