پیشنهاد می شود از حالت شب استفاده نمایید. بدین منظور بر روی دکمه بالا کلیک کنید

دانلود با لینک مستقیم

کارتریج طرح یا اورجینال؟ کدام برای پرینتر شما مناسب است

کارتریج طرح یا اورجینال؟ کدام برای پرینتر شما مناسب است

0
(0)

در پرینترها منبعی که تامین کننده جوهر دستگاه است را کارتریج می گویند و وظیفه تامین رنگ موردنیاز برای چاپ سندها را در اختیار پرینتر می ‌گذارد. کاتریج برحسب نوع پرینتر به دو دسته  جوهر افشان و کارتریج  لیزری تقسیم می شوند و در رنگ ‌های مختلف وجود دارند که با توجه به مدل پرینتر ممکن است از یک یا چند کاتریج در رنگ‌ های مختلف استفاده کنند. درواقع کارتریج از مواد مصرفی کاربردی است که این روز ها در هر سازمان و اداره ‌ای و حتی خانه از آن استفاده می ‌شود که در صورت خرابی یا اتمام نیاز به خرید آن پیدا خواهید کرد. زمانی که شما  قصد خرید کارتریج جدید را داشته باشید حتما به این مورد برخورد کرده اید که فروشنده به شما دو نوع کارتریج مختلف با قیمت متفاوت معرفی می کند که یکی کارتریج اورجینال یا اصلی با قیمت بالاتر و کارتریج طرح با قیمت پایین تر است. از نظر کارایی نیز تفاوت های بسیاری نیز با یکدیگر دارند که در اینجا این عوامل را بررسی میکنیم.

تفاوت و تشخیص کارتریج اورجینال و طرح

تشخیص اصلی و یا طرح بودن کارتریج بسیار مشکل بوده و در مواقعی افرادی که سال ها تجربه در این زمینه دارند نیز در تشخیص آن دچار اشتباه می شوند. نشانه هایی وجود دارند که با استفاده از آنها قادر خواهید بود که تونر کارتریج اورجینال را از نوع طرح آن تشخیص دهید.

کارتریج های اصل را شرکت های سازنده اصلی دستگاه کپی و پرینتر طراحی و تولید میکنند، که از کیفیت و گنجایش چاپ بالایی برخوردار هستند. مدل های اصل بالاترین ظرفیت و کیفیت چاپ را داشته و با دستگاه سازگار است و اسیبی به پرینتر نمیرسانند ولی دارای هزینه بسیار بالایی هستند. بر عکس کارتریج های اصل کارتریج های طرح را سازندگان اصلی تولید نمی کنند و کارتریج های شبیه کارتریج اصل هستند و کیفیت متفاوتی با توجه به تولید کننده‌ی کارتریج ارادئه می دهند ، اما قیمت آن‌ها به طور کلی نسبت به کارتریج‌های اصلی بسیار پایین ‌تر است ولی بصورت کلی بی کیفیت نیستند و دارای درجه بندی های مختلف کیفیت هستند

یکی از مشخصه های اصلی وجود هولوگرام بر روی بسته کارتریج است که توسط یک تکنولوژی خاص ساخته شده و هولوگرام طرح کیفیت مشابه آن را ندارد. می توان گفت که هولوگرام اورجینال را نمی توان بصورت سالم از جعبه آن جدا نمود و پس از جداسازی مخدوش می شود. هولوگرام نمونه طرح خاصیت هولوگرام اورجینال را نداشته و بیشتر به برچسب شبیه است که به راحتی از روی جعبه جدا می شود.

تفاوت دیگر تونر کارتریج طرح با اورجینال قیمت آن می باشد. کارتریج های اورجینال قیمت بالاتری را نسبت به طرح دارند و همچنین میزان تعداد چاپ آن ها همیشه بیشتر است.

مشخصه بعدی که می ‌توان به آن اشاره کرد سری ساخت و تاریخ تولید کارتریج است که در پشت جعبه حک شده و در نمونه چینی یا طرح نیز این سریال به صورت چاپ در پشت جعبه وجود دارد. باید توجه داشت که سریال جعبه حک شده و تاریخ تولید روی جعبه با کارتریج هم خوانی داشته باشد. در نظر داشته باشید  تاریخ درج شده روی جعبه کارتریج اصلی، تاریخ تولید بوده نه تاریخ انقضا و می‌بایست این تاریخ از زمان حال عقب ‌تر باشد.

بر روی کارتریج ‌های اصل مشخصات کارتریج و شرکت سازنده حک شده است ولی در کارتریج ‌های طرح مشخصات کارتریج و شرکت با برچسب روی کارتریج نصب می‌شود.

 

خرید یک تونر کارتریج مناسب، نیاز به دقت و توجه فراوان دارد. همچنین می ‌توانید از تجربیات کسانی که اطلاعات کافی در مورد پرینتر، تونر کارتریج و لوازم جانبی آن دارند، کمک بگیرید. در صورتی که نیاز به اسناد و تصاویر با کیفیت ندارید بهتر است مدل طرح را خریداری نمایید.اما اگر به دنبال چاپ اسناد مهم هستید و کیفیت چاپ در الویت است پس بهتر است اورجینال را خریداری کنید. شما می‌ توانید برای خرید کارتریج به فروشگاه کیومیتا مراجعه کنید. در این فروشگاه بهترین برندها را با بالاترین کیفیت و مناسب‌ ترین قیمت‌ ها مشاهده خواهید کرد.

       دانلود
به این برنامه امتیاز دهید

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیازها: 0

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می‌دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *