پیشنهاد می شود از حالت شب استفاده نمایید. بدین منظور بر روی دکمه بالا کلیک کنید

دانلود با لینک مستقیم

استراتژی‌های تولید محتوا برای سئو محلی

استراتژی‌های تولید محتوا برای سئو محلی

0
(0)

روزانه افراد زیادی از با استفاده از موبایل یا کامپیوتر خود به صورت آنلاین در مورد خدمات گوناگونی که در محل زندگی‌شان قرار دارد، جستجو می‌کنند. همه‌ی کسب‌وکارها در اولین قدم تمایل دارند که در شهر خود شناخته شوند و رسیدن به این هدف هم نیازمند تدوین استراتژی‌های تولید محتوا برای سئو محلی است. البته رسیدن به این هدف چندان هم ساده نیست و مراحل خاص خود را دارد.

سئو محلی (Local SEO) چیست؟

قسمتی از استراتژی‌های سئو که به بهینه‌سازی وب‌سایت به منظور دریافت ترافیک محلی بیشتر اشاره دارد، سئو محلی نامیده می‌شود. با انجام این کار و طی‌کردن مراحلی مشخص می‌توان اطمینان حاصل کرد که مشتریان هدف در زمان جستجوی آنلاین به‌‌راحتی مجموعه‌‌ها را با توجه به موقعیت جغرافیایی خود پیدا می‌کنند.

دلایل اهمیت سئو محلی

استراتژی‌های تولید محتوا سئو محلی به دلایل زیر از اهمیت بالایی برخوردار هستند:

  • کاهش ۴۰ تا ۸۰ درصدی مخاطبان روزنامه‌های محلی
  • افزایش روزانه تعداد تلفن‌های هوشمندی که از اینترنت استفاده می‌کنند
  • اعتماد ۷۰ درصدی مخاطبان به کسب‌وکارهای محلی
  • بازگشت سریع‌تر سرمایه در سئو محلی در مقایسه با سایر روش‌های تبلیغاتی
  • رشد ۵۸ درصدی جستجوهای محلی در سال‌های اخیر
  • افزایش نظرات مثبت در مورد کسب‌وکار و به‌ دست آوردن مشتریان بیشتر
  • هدایت ترافیک بیشتر به وب‌سایت
  • سرعت بالا و هدفمندی جستجو محلی و..

استتراتژی‌های سئو محلی

در همه‌ی فرمت‌های مختلف سئو هدف نهایی بهبود رتبه‌بندی و رسیدن به صفحه‌ی نتایج برتر موتورهای جستجو است. اما پیگیری و انجام چه استراتژی سئویی می‌تواند به کسب‌وکارها در رسیدن به این هدف کمک کند؟

۱. بهینه‌سازی کلمات کلیدی

تا چندسال پیش بیشتر کارشناسان سئو باور داشتند که استفاده از کلمات کلیدی بلند تأثیر مثبتی در سئو خواهد داشت؛ اما بررسی الگوریتم‌های گوگل نشان می‌دهد که کلمات کلیدی متوسط برای رتبه‌بندی مناسب‌تر هستند.

۲. اطمینان از رسیپانسیو بودن وب‌سایت

ریسپانسیو بودن یک وب‌سایت به سازگاری آن بر روی دستگاه‌های مختلف مثل موبایل و کامپیوتر اشاره دارد. از آنجایی که امروزه قسمت بزرگی از جستجوهای گوگل با استفاده از موبایل انجام می‌شود باید به این مسئله به طور ویژه توجه کرد.

۳. بهینه‌سازی صفحات فرود یا لندینگ

لندینگ‌ها صفحاتی هستند که به منظور رتبه‌بندی برای عبارات جستجوی خاص طراحی شده‌اند. نکته‌ی مهمی که باید به آن توجه کنید این است که محتوای این صفحات باید در شهرهای مختلف محل ارائه‌ی خدمت با یکدیگر متفاوت باشد.

تولید محتوای غیرتکراری منجر به ایجاد صفحات فرود محلی برای مناطقی می‌شود که مجموعه‌ی شما در آن شعبه‌ی فیزیکی ندارد.

۴. لینک‌سازی داخلی

لینک‌های داخلی به صفحات دیگری در سایت مجموعه‌ی شما اشاره کرده و کاربران با کلیک بر روی آن‌ها از یک صفحه در دامینی مشخص به صفحه‌ی دیگری در همان دامین منقل می‌شوند. استفاده از لینک‌های داخلی می‌تواند نتایج مثبت زیر را به دنبال داشته باشد:

  • معماری صحیح اطلاعات و سلسله مراتب صفحات مختلف
  • توزیع اعتبار صفحه و ارزش آن بین سایر صفحات
  • ناوبری (navigation) صحیح در سایت
  • افزایش تعداد صفحات بازدیدشده توسط کاربران (عمق کلیک)

۵. ترغیب مشتریان به نوشتن نظر

براساس آمارها درصد بالایی از کاربران پیش از استفاده از خدمات یک کسب‌وکار نظرات مرتبط با آن را بررسی می‌کنند؛ بنابراین حتماً از مشتریان پیشین خود بخواهید که نظرشان را در مورد مجموعه‌ی شما بنویسند. بازخورد مشتریان یکی از سیگنال‌های مهم رتبه‌بندی در گوگل محسوب شده و ترغیب مشتریان به انجام این کار می‌تواند درصد استفاده از کلمات کلیدی را هم افزایش دهد.

۶. ساخت و بهینه‌سازی پروفایل در Google My Business

ساخت پروفایل در Google My Business و بهینه‌سازی آن یکی از عوامل مهم بهبود رتبه‌بندی در سئو محلی یا Local SEO است. البته ساخت حساب در این پلتفرم صرفاً قسمتی از کار است و برای رسیدن به نتایج مثبت باید همواره اطلاعات ضروری مرتبط با کسب‌وکار خود را در آن به‌روز نگه ‌دارید.

۷. تولید محتوای مناسب

از دیگر قسمت‌های مهم استراتژی سئو محلی می‌توان به تولید محتوا متنی مناسب اشاره کرد. برای این کار باید در ابتدا نیازهای مردم را در منطقه کسب‌وکار خود شناسایی کرده و در نهایت با توجه به آن برای نوشتن محتوایی مناسب اقدام کنید.

۸. آنالیز سئو وب‌سایت

برای اینکه همچنان در صفحه نتایج برتر گوگل باقی بمانید باید به صورت مداوم سئو وب‌سایت خود را از جهات مختلفی بررسی کنید. آنالیز موارد زیر می‌تواند شما را در رساندن به نتایج مطلوب یاری دهد:

  • آنالیز نقل‌قول‌ها: آیا نقل‌قول‌های سایر وب‌سایت‌ها در مورد اطلاعات مرتبط با کسب‌وکار شما صحیح هستند؟
  • بررسی سرچ کنسول: با بررسی این پلتفرم می‌توان از قابل خزش بودن وب‌سایت برای ربات‌های جستجو اطمینان حاصل کرده و در عین حال از خطاهایی که مانع نمایه‌گذاری کامل صفحات شده‌اند، مطلع شد.
  • تحلیل وب‌سایت‌های رقیب: رقبای شما همان وب‌سایت‌هایی هستند که در فهرست نتایج برتر موتور جستجو قرار دارند؛ در نتیجه با بررسی بک‌لینک‌ها، محتوا، طراحی و… می‌توان در مورد رقبا اطلاعات لازم را به دست آورده و تدابیر به‌کاررفته توسط آن‌ها را مورد استفاده قرار داد.
  • آنالیز Google My Business: همان‌طور که اشاره کردیم پروفایل شما در این پلتفرم تأثیر بسزایی بر رتبه‌بندی کسب‌وکار خواهد داشت؛ بنابراین باید در بازه‌های زمانی مشخصی این بخش را بررسی کرده و از صحیح بودن اطلاعات مندرج در آن اطمینان حاصل کنید.
  • بررسی وب‌سایت مجموعه: عملکرد کلی وب‌سایت شما هم از دیگر عواملی است که بر سئو داخلی آن اثر می‌گذارد.

سخن آخر

همه‌ی کسب‌وکارها برای دیده‌شدن و موفقیت نیازمند پیگیری استراتژی‌های قدرتمند تولید محتوا برای سئو محلی هستند. در سال‌های اخیر با افزایش تعداد مجموعه‌های آنلاین نیاز به پیروی از اصول سئو بیش از پیش احساس می‌شود. شما می‌توانید سئو مجموعه‌ی خود را به صورت کامل به آژانس دیجیتال مارکتینگ منتوریکس واگذار کرده و خیال خود را بابت پیشبرد صحیح آن راحت کنید. برای اطلاع از پکیج‌های مختلف مجموعه و دریافت مشاوره کافی است با شماره تلفن ۹۱۰۰۶۸۶۶-۰۲۱ تماس بگیرید.

 

 

 

 

 

 

 

 

       دانلود
به این برنامه امتیاز دهید

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیازها: 0

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می‌دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *