دانلود با لینک مستقیم

بهترین مانیتور برای بازی، کامپیوتر و کنسول‌های بازی | چشمان گیمرها مهم تر است

بهترین مانیتور برای بازی، کامپیوتر و کنسول‌های بازی | چشمان گیمرها مهم تر است

3.7
(6)

در هنگام انتخاب مانیتور (Monitor) باید به نکات مختلفی توجه کنید که می­تواند در نشان­دادن تصاویر تاثیر زیادی داشته باشد، این مسئله برای آن دسته از افرادی که اهل بازی­های کامپیوتری هستند اهمیت بیشتری دارد.

اینکه تصویر بازی شما تا چه اندازه باکیفیت خواهد بود به Monitor بستگی دارد، درواقع گیمرها معمولا سیستم­هایی را انتخاب می­کنند که قدرت گرافیکی بالایی داشته باشد، از همین رو باید در انتخاب نمایشگر مناسب نیز دقت کافی داشته باشند.

تا پایان مقاله ما را همراهی کنید تا به بررسی فاکتورهای مورد نیاز برای خرید این محصول بپردازیم و فروشگاه معتبری را برای انتخاب بهترین نمایشگرهای گیمینگ به شما معرفی کنیم.

برای انتخاب مانیتور مخصوص گیمینگ چه ویژگی­هایی را باید بررسی کرد؟

در نظر داشته باشید که در اولین قدم برای انتخاب مانیتور کامپیوتر لازم است تا کارت گرافیک سیستم را بررسی کنید، چراکه این بخش تعیین­کننده نوع تصویری است که شما مشاهده خواهید کرد. پس درصورتی­که به­دنبال خرید مانیتور گیمینگ با بهترین کیفیت باشید باید کارت گرافیکی با قدرت بالا نیز روی سیستم خود قرار دهید.

بازی­های کامپیوتری معمولا با کیفیت 4k در اختیار گیمرها قرار می­گیرد و برای این منظور لازم است تا به­دنبال یافتن بهترین صفحه نمایش برای لذت­بردن از آنها باشید. در ادامه مواردی که می­تواند در انتخاب این محصول به شما کمک کند را شرح می­دهیم.

میزان سرعت نمایشگر برای تغییر تصویر

به­طور کلی مدت­زمانی را که مانیتور توانایی داشته باشد بین 2 رنگ مختلف جابه­جا شود را Response Time گویند که هرچه مقدار آن کمتر باشد میزان تارشدگی تصویر نیز کاهش پیدا می­کند. درجه­بندی این فاکتور در خصوص نمایشگرهای مختلف با یکدیگر تفاوت­هایی دارد.

نمایشگرهای ال­ای­دی عملکرد ضعیف­تری در این زمینه دارند به­طوری که برای انجام این کار نیاز به زمانی در حدود 4 میلی­ثانیه خواهند داشت، درحالی­که پنل­های QLED این فرایند را در 3.5 میلی­ثانیه انجام می­دهند.

درحال­حاضر بهترین نمونه­هایی که می­تواند سرعتی برابر با 0.2 میلی­ثانیه برای تغییر رنگ تصویر به نمایش بگذارد مدل­های OLED هستند، از همین رو در زمان خرید صفحه نمایش باید این مورد را در نظر بگیرید.

میزان روشنایی

در هنگام کار با سیستم علاوه­بر روشنایی محیط باید به مقدار نور صفحه­نمایش نیز توجه کافی داشته باشید، چراکه این مورد می­تواند در ایجاد وضوح تصویر برای شما تاثیرگذار باشد. این فاکتور با توجه به نوع پنل و همچنین برند تولیدی تعیین می­شود.

در نظر داشته باشید که پنل­های LED و QLED در مقایسه با نمونه­های OLED توانایی بیشتری در تولید نور دارند و درصورت قرارگیری در محیطی با نور قوی می­توانند تصویری با روشنایی بیشتر را به نمایش بگذارند.

نرخ نوسازی تصویر

فاکتور دیگری که باید در زمان خرید انواع مانیتور مورد بررسی قرار دهید مربوط به نرخ نوسازی تصویر (Refresh Rate) است که هرچه مقدار آن بالاتر باشد تصویر روان­تر و سریع­تری را برای شما به نمایش می­گذارد. در ضمن این را هم در نظر داشته باشید که واحد اندازه­گیری این فاکتور، هرتز است.

نرخ نوسازی تصویر برای آن دسته از افرادی که به­دنبال بهترین مانیتور برای ps5 هستند بسیار حائز اهمیت خواهد بود، زیرا در بازی­ها نمایش تعداد فریم­های بیشتر به­منزله تصویری سریع است که می­تواند به شما این امکان را بدهد تا ظریف­ترین حرکات انیمیشن را به­خوبی درک کنید.

رزولوشن نمایشگر

تعداد پیکسل­های موجود در صفحه­نمایش را به­طور معمول با عدد بیان می­کنند که عاملی برای سنجش میزان وضوح و کیفیت تصویر محسوب می­شود. بر همین اساس هرچه تعداد پیکسل­ها بیشتر باشد به معنای این است که جزئیات بیشتری از تصاویر قابل مشاهده خواهد بود.

ابعاد مانیتور

این مورد می­تواند براساس سلیقه و خواست شما تعیین شود اما درصورتی­که به­دنبال نمایشگرهایی با رزولوشن بالا هستید معمولا نمونه­های 24 و 27 اینچ گزینه مناسبی برای خرید مانیتور به­منظور استفاده گیمرها خواهد بود.

البته می­توان گفت که ابعاد در کنار رزولوشن مناسب تاثیر زیادی در زاویه دید شما در هنگام انجام بازی­های 2 نفره خواهد داشت. از همین رو باید مدلی را انتخاب کنید که بهترین کارایی را در اختیار شما قرار دهد.

ورودی و خروجی مانیتور

مانیتورهایی که درحال­حاضر در دسترس افراد قرار می­گیرند دارای اتصالات مختلفی هستند که برخی از آنها شامل پورت 1.4 Display، HDMI 1.4/2.0، خروجی صوتی و USB می­شود که می­توانید در زمان انتخاب این محصول چنین مواردی را نیز مورد بررسی قرار دهید.

فناوری­های Free Sync و G-Sync

در زمانی که تعداد فریم­های تولیدشده به وسیله کارت گرافیک سیستم با صفحه­نمایش هماهنگی نداشته باشد که معمولا مربوط به مواقعی می‌شود که فریم­ها بیشتر است، مشکلی تحت عنوان پارگی تصویر (Screen Tearing) ایجاد می­شود. برای برطرف­کردن این وضعیت شرکت­های انویدیا و AMD تکنولوژی­های جدیدی را ارائه داده­اند.

فناوری Free Sync متعلق به ای­ام­دی بوده و در هنگام تعیین قیمت مانیتور معمولا هزینه اضافه­ای برای آن در نظر گرفته نمی­شود، در زمان انتخاب نمایشگرهایی با این قابلیت تنها لازم است به این توجه کنید که کارت گرافیک شما باید از نوع AMD باشد.

این در حالی است که فناوری ارائه­شده توسط انویدیا که با نام G-Sync شناخته می­شود، در زمان ارائه نمایشگرها هزینه جداگانه­ای را برای این تکنولوژی به قیمت پایه محصولات اضافه می­کند.

معرفی تعدادی از بهترین مانیتورها برای گیمینگ

هنگامی که قصد خرید این محصول را داشته باشید بدون شک با گزینه­های مختلفی روبه­رو خواهید شد که از نظر کارایی و فاکتورهای مربوط به نمایشگرها تفاوت­هایی را با هم دارند، برخی از بهترین صفحه­نمایش­ها برای گیمینگ شامل موارد زیر است:

  • سامسونگ 27 اینچ مدل ODYSSEY G3 LS27AG320NMXUE
  • سامسونگ 24 اینچ مدل ODYSSEY G3 LS24AG320NMXUE
  • ایسوس 27 اینچ مدل TUF Gaming VG279Q1A
  • ایسوس 24 اینچ مدل ROG STRIX XG248Q
  • شیائومی 27 اینچ مدل Mi 2k

بهترین نمونه­های مانیتور را از فروشگاه بانی نو خریداری کنید

اگر به­دنبال محصولی هستید که کیفیت و کارایی مطلوبی را برای استفاده­های مختلف همچون بازی در اختیار شما قرار دهد، فروشگاه اینترنتی بانی نو نمایشگرهایی با بهترین عملکرد را در اختیار شما قرار می­دهد.

این فروشگاه سابقه درخشانی در زمینه فروش محصولات کامپیوتری و قطعات مورد نیاز آن دارد و نمونه­های اصل و باکیفیت را به مشتریان خود ارائه می­دهد، با خرید از بانی نو می­توانید از خدمات پس از فروش و گارانتی محصولات نیز بهره­مند شوید.

جمع­بندی

برای استفاده از سیستم­های کامپیوتری یا کنسول­های بازی انتخاب یک مانیتور از اهمیت زیادی برخوردار است، به همین دلیل برای این کار باید فاکتورهای مختلفی را مورد بررسی قرار دهید.

برخی از این معیارها شامل رزولوشن، ابعاد، نرخ نوسازی تصویر، اتصالات، تکنولوژی­های جدید، سرعت نمایشگر و میزان روشنایی آن است که هرکدام در نشان­دادن تصویری با وضوح و کیفیت بالا تاثیرگذار خواهد بود. درصورتی­که به­دنبال مدل­های اصل و مرغوب هستید، می­توانید سری به فروشگاه بانی نو بزنید.

       دانلود
به این برنامه امتیاز دهید

میانگین امتیاز 3.7 / 5. تعداد امتیازها: 6

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می‌دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *