پیشنهاد می شود از حالت شب استفاده نمایید. بدین منظور بر روی دکمه بالا کلیک کنید

دانلود با لینک مستقیم

صدور فاکتور آنلاین؛ قدمی موثر برای تبدیل شدن به کسب‌وکاری حرفه‌ای

صدور فاکتور آنلاین؛ قدمی موثر برای تبدیل شدن به کسب‌وکاری حرفه‌ای

0
(0)

صدور فاکتور آنلاین یکی از روش‌های چابک‌سازی هر کسب‌وکار برای آسان‌سازی پرداخت و ایجاد تجربه کاربری مثبت در مشتریان است. این ابزار در‌حال حاضر در بسیاری از کسب‌وکارهای آنلاین استفاده می‌شود. شاید به نظر بسیاری از افراد، صدور فاکتور آنلاین برای کالا و خدمات امری بدیهی باشد اما ایجاد سازوکاری برای صدور فاکتور آنلاین، یک محصول یا ابزار است که هر کسب‌وکار آنلاین باید امکان آن را در سایت یا اپلیکیشن خود ایجاد کند.

 

چرا باید از فاکتور آنلاین استفاده کرد؟

 

.

فاکتور یکی دیگر از مواد مورد نیاز در تجارت و داد وستد است و به عنوان یک سند سال‌هاست که مورد استفاده قرار می‌گیرد. فاکتور آنلاین شکل دیجیتال آن است که درحال‌حاضر افراد حقیقی و حقوقی برای خرید خدمت یا کالا از یک کسب‌وکار نیاز دارند تا فاکتور دریافت کنند و آن را ضمیمه اسناد مالی خود کنند. این سند ممکن است برای افراد حقیقی چندان مهم نباشد اما برای شرکت‌ها اهمیت ویژه‌ای دارد. در ادامه به اهمیت فاکتور آنلاین برای کسب‌وکارها می‌پردازیم.

 

رسید خرید مشتری

 

افراد در دنیای واقعی ممکن است خیلی به رسید خرید توجه نداشته باشند؛ این رفتار دلایل مختلفی دارد، خیلی وقت‌ها تصور می‌کنند حواسشان به حساب‌وکتاب هست یا اگر مشکلی به‌وجود بیاید می‌توانند با مراجعه به فروشگاه مسئله را حل کنند. اما در پرداخت اینترنتی مسئله اعتماد بسیار مهم است. علاوه‌برآن هزینه‌های دیگری مثل حمل و نقل کالا، مالیات یا تخفیف‌ها جزئیاتی هستند که در هزینه نهایی تاثیر دارد و مشتری نیاز دارد تا بداند هزینه نهایی او بابت چه مواردی افزایش کاهش پیدا می‌کند.

 

ایجاد تجربه کاربری خوب

 

در حال حاضر فاکتورهای آنلاین کاربردی مثل لینک پرداخت را دارند؛ مشتری می‌تواند با دریافت فاکتور از مسیرهای مختلفی جدا از سایت فروشنده یا خدمت دهنده آن را بپردازد. فاکتور آنلاین این امکان را دارد تا به صورت ایمیل یا پیام برای مشتری فرستاده شود و مشتری پس از بررسی آن با استفاده از لینکی که در آن قرار دارد به درگاه پرداخت بانکی برود و هزینه را بپردازد.

امکان انتخاب زمان پرداخت، بررسی هزینه و موارد خرید، از بین نرفتن موارد انتخاب شده در سبد خرید و… می‌تواند باعث تجربه کاربری مثبت برای مشتریان کسب‌وکار می‌شود و می‌تواند در رشد آن تاثیرگذار شود.

 

سند قانونی

فاکتور می‌تواند به عنوان سند قانونی بسیار مهم باشد. در تجارت سنتی این فاکتور به صورت فیزیکی ارائه می‌شود اما همراه با استقبال مشتریان از خدمات آنلاین هر کسب‌وکاری  که به صورت اینترنتی فعالیت می‌کند نیاز دارد تا نسخه‌ای دیجیتال از فاکتور به مشتریانش ارائه دهد. فاکتور آنلاین می‌تواند برای شرکت‌ها بسیار مهم باشد زیرا از آن به عنوان سندی مالی برای گزارش‌های مالیاتی سالانه خود استفاده می‌کنند تا هزینه‌هایی که برای خرید کالا یا خدمات کرده‌اند به عنوان هزینه ثبت و گزارش شوند.

مشتریان حقیقی نیز نیاز دارند سندی جدا از رسید تراکنش داشته باشند تا در صورت  نیاز بتوانند به فاکتور آنلاین خود مراجعه کنند و  برای مسائلی مثل خدمات پس از فروش یا بررسی دوباره هزینه‌ها استفاده کنند.

فاکتور آنلاین به عنون یک محصول فین‌تکی

 

فاکتور آنلاین اکنون یک ابزار است که در جهان توسط شرکت‌های بزرگ ارائه دهنده خدمات پرداخت مثل استرایپ به کسب‌وکارها ارائه می‌شود. استرایپ در حال حاضر فاکتور‌های آنلاین خود را به صورت یک محصول ارائه می‌دهد که می‌تواند مزایایی مثل سرعت در پرداخت، ذخیره فاکتورها در داشبورد کسب‌وکار و دسترسی سریع به سابقه هر مشتری، امکان محاسبه خودکار مالیات یا هزینه‌های دیگر و اعمال آن در فاکتور، از جمله امکاناتی است که کاربران استرایپ برای بهینه کردن عملکرد کسب‌وکار خود از آن استفاده می‌کنند.

خدمات ارائه فاکتور آنلاین می‌تواند در جلب اعتماد و همینطور سرعت و سهولت پرداخت توسط مشتری تاثیرگذار باشد و مدیریت مالی کسب‌وکار و مشتری را به صورت دوسویه ساختارمند کند. هم اکنون در ایران شرکت‌های خدمات پرداخت الکترونیک صدور فاکتور آنلاین را در کسب‌وکارهای اینترنتی را ممکن می‌کنند.

 

ویژگی‌های فاکتور آنلاین

 

جزئیات متفاوتی می‌تواند در فاکتورهای آنلاین لحاظ شود و موارد آن باتوجه به نیاز تغییر می‌کند. جزئیات بسته به حوزه کاری شرکت، محصول یا خدمت و کانال ارسال (پیامک، ایمیل و…) متفاوت باشد. با این حال، برخی از جزئیات ضروری است و همیشه باید در فاکتور وجود داشته باشد.

 

  • نام/ نشان تجاری (لوگو) کسب و کار
  • عنوان دقیق سند (فاکتور فروش آنلاین، رسید پرداخت آنلاین و…)
  • شماره فاکتور اصلی
  • روش پرداخت مورد استفاده (نقدی، کارتی، آنلاین…)
  • کل مبلغ خرید
  • وضعیت تأیید تراکنش، اعم از اینکه پرداخت تأیید شده یا رد شده است.
  • هر گونه مالیات فروش قابل اجرا
  • جزئیات خرید
  • تاریخ خرید
  • هر مبلغ باقی‌مانده سررسید

اگر رسید پرداخت به فاکتور خاصی پیوست شده باشد، شماره فاکتور باید روی رسید درج شود. اگر فاکتور مربوطه به طور کامل پرداخت شده باشد، این موضوع نیز باید به وضوح قید شود تا از هرگونه سردرگمی جلوگیری شود.

 

منبع :  revolut

 

       دانلود
به این برنامه امتیاز دهید

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیازها: 0

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می‌دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *