پیشنهاد می شود از حالت شب استفاده نمایید. بدین منظور بر روی دکمه بالا کلیک کنید

دانلود با لینک مستقیم

طراحی سایت وردپرسی یا اختصاصی؟

طراحی سایت وردپرسی یا اختصاصی؟

0
(0)

امروزه طراحی سایت نسبت به قبل اهمیت ویژه ای پیدا کرده است بطوری که هر مجموعه ای برای رشد در فضای دیجیتال نیاز به یک وبسایت برای ارائه محصولات و خدمات خود دارد. تصور کنید همانطور که تا چند سال پیش برای خرید باید به مغازه ای مراجعه کرده و آن مغازه دارای شیشه هایی کثیف و ویترینی نامرتب و شلوغ بود؛ آیا از آن مغازه خرید می کردید؟

امروزه در دنیای وب هم همین ماجرا برقرار است یعنی اگر مجموعه شما صاحب سایت مشابه مغازه در دنیای واقعی است یا اصلا سایتی ندارید بازار را به رقبای خود واگذار کرده اید. به همین علت داشتن سایت فوق العاده قوی و قدرتمند برای کسب و کار شما الزامی است.

دو روش برای طراحی سایت وجود دارد: طراحی سایت با وردپرس و استفاده از CMS اختصاصی. در ادامه به بررسی هر کدام از این انواع طراحی سایت و مزایای هر کدام می پردازیم و در آخر تصمیم می گیریم که برای کدام کسب وکارها چه نوع طراحی سایتی بهتر است.

طراحی سایت اختصاصی

طراحی سایت اختصاصی

طراحی سایت اختصاصی شامل خدماتی است که تمامی طراحی، کدنویسی و پیاده سازی یک وب سایت بصورت اختصاصی با زبان های php، فریم ورک asp.net، پایتون و … صورت گیرد. وقتی صحبت از سایت اختصاصی می شود، هدف بیشتر پیاده سازی تمامی خواسته های کسب وکار است که معمولا این پیاده سازی بر عهده تیم خود مجموعه یا از شرکتی که به آنها سفارش طراحی سایت داده است، می باشد. خیلی از مجموعه های بزرگ، سایت خود را به صورت اختصاصی طراحی کرده اند چون توانسته اند که تیم قدرتمند و بزرگی را برای طراحی سایت خود دور هم جمع کنند.

مزایای طراحی سایت اختصاصی

طراحی سایت اختصاصی مزایای زیادی دارد که در ادامه به بررسی بعضی از موارد آن می پردازیم:

  1. امنیت

یکی از مزایای بسیار مهمی که طراحی سایت اختصاصی دارد، امنیت است. داشتن امنیت به معنای عدم دسترسی به صفحه ورود مدیریت و همنطور جلوگیری از حملاتی که به سایت می شود، است.

  1. سرعت بالاتر و انعطاف پذیر بودن

در طراحی سایت اختصاصی نباید هرگونه کد و جدول اضافی را در پایگاه داده ایجاد کرد زیرا باعث کند شدن سایت می شود و به اطلاعات هم دیرتر می توان دسترسی پیدا کرد. همچنین اگر طراح سایت بر کدهای شما تسلط کامل داشته باشد می تواند در آینده سایت شما را ارتقا بدهد و ویژگی های جدید به آن اضافه کند.

  1. امکان افزودن ویژگی های خاص به وبسایت

در اغلب موارد، طراحی سایت اختصاصی به شرکت هایی توصیه می شود که نیازمند ویژگی خاصی هستند که اجرای آن در سیستم مدیریت محتوای وردپرس سخت یا غیرممکن باشد.

طراحی سایت وردپرسی

طراحی سایت وردپرسی

در چند سال اخیر طراحی سایت با وردپرس افزایش قابل توجه ای پیدا کرده است بطوری که بیش از 40 درصد از سایت های موجود در وب با وردپرس طراحی شده اند. حال باید ببینیم که این CMS چه مزایایی دارد که باعث محبوبیت آن شده است.

مزایای طراحی سایت با وردپرس

طراحی سایت با وردپرس مزایای مختص به خود را دارد که در ادامه به بررسی بعضی از مزایای آن می پردازیم:

  1. انعطاف پذیری وردپرس

یکی از دلایل محبوبیت وردپرس در این چند سال این است که به راحتی می تواند تمامی نیازهای کاربران را برآورده کند. در وردپرس هزاران قالب و افزونه توسعه داده شده وجود دارد که با یک کلیک می توانید آنها را نصب کرده و از آنها استفاده کنید، که به همین علت می توان گفت که وردپرس پاسخگوی تمامی نیازها و سلیقه های مختلف کاربران است.

  1. مدیریت آسان

انعطاف پذیری فوق العاده، ویژگی های قدرتمند و استفاده آسان از آن، وردپرس را به گزینه ای قدرتمند برای تمامی افراد حتی کسانی که آشنایی با برنامه نویسی ندارند، تبدیل کرده است. به دلیل پشتیبانی وردپرس از زبان فارسی به راحتی می توانید از تمامی بخش های مدیریتی آن و سایر قسمت های سایت استفاده کنید.

  1. ساخت سایت های مختلف با وردپرس

معمولا برای شرکت هایی که تازه تاسیس شده اند و می خواهند برای مجموعه خود کار طراحی سایت را انجام بدهند این سوال پیش می آید که آیا از وردپرس می توانند برای طراحی سایت مجموعه خود استفاده بکنند؟ در جواب این سوال می توان گفت که برای ایجاد هر سایتی می توان از وردپرس کمک گرفت از سایت شرکتی، شخصی گرفته تا سایت فروشگاهی.

  1. سئو سایت‌های وردپرسی

سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو امروزه برای تمامی کسب و کارها از اهمیت فراوانی برخوردار شده است. اگر سایت شما سئو نشده باشد در نتایج موتورهای جستجو نمایش داده نمی شوید و برای نمایش در نتایج گوگل، جذب کاربران و همینطور ترافیک بیشتر باید کار سئو را انجام دهند.

اگر سایت مجموعه شما با وردپرس طراحی شده باشد باید بگوییم که کمی از نگرانی های خود در این زمینه کم کنید زیرا وردپرس بیش از حد برای سئو بهینه شده است. در وردپرس افزونه های بسیاری همچون رنک مث و یوست در زمینه سئو وجود دارد که به کاربران خود این اجازه را می دهد که با استفاده از آن افزونه ها سایت خود را برای موتورهای جستجو سئو کنند.

اختصاصی یا وردپرس: برای سایت مجموعه از کدام نوع طراحی سایت استفاده کنم؟

بسیاری از کارفرماها از ما سوال می کنند که بهتر است سایت آنها اختصاصی طراحی شود یا با وردپرس؟ اگر مجموعه شما بزرگ باشد یا یکی از موارد زیر را دارا باشد باید از طراحی سایت اختصاصی استفاده کنید در غیر اینصورت سایت شما باید با وردپرس طراحی شود:

  1. فروشگاه های اینترنتی بسیار بزرگ
  2. ادارات دولتی
  3. سایت های خبری
  4. طراحی سایت های خاص

همانطور که در ابتدای مقاله هم به آن اشاره کردیم امروزه طراحی سایت برای کسب وکارها اهمیت فراوانی پیدا کرده است. با پیشرفت تکنولوژی بهترین بستر برای دیده شدن مجموعه خود استفاده از اینترنت است. به همین علت است که داشتن وب سایت برای هر شرکت یک ضرورت است. برای خواندن مقاله اهمیت برخورداری از وب سایت برای کسب وکارها اینجا کلیک کنید.

برای داشتن طراحی سایت خوب و با کیفیت می توانید یک تیم طراحی در مجموعه خود داشته باشید یا با شرکت هایی که در حوزه طراحی سایت همچون آژانس دیجیتال مارکتینگ ایران وب لایف فعالیت می کنند همکاری کنید و طراحی سایت خود را به آنها بسپارید.

       دانلود
به این برنامه امتیاز دهید

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیازها: 0

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می‌دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *