پیشنهاد می شود از حالت شب استفاده نمایید. بدین منظور بر روی دکمه بالا کلیک کنید

دانلود با لینک مستقیم

هنگام خرید لپ تاپ دل به چه نکاتی می بایست دقت کرد

هنگام خرید لپ تاپ دل به چه نکاتی می بایست دقت کرد

0
(0)

امروزه کمپانی‌های مختلفی در زمینه تولید و عرضه به‌روزترین و توانمندترین لپ‌ تاپ‌ها در جهان فعالیت می‌کنند که یکی از این کمپانی‌ها، شرکت دل است. از این رو، خرید لپ تاپ دل از نظر کیفیت سخت‌افزاری و نرم‌افزاری همواره یکی از گزینه‌های جذاب برای کاربران بوده است و می‌تواند نیاز هر کاربری را متناسب با هر نوع استفاده  برآورده کند. اما چون سطح اطلاعات اغلب کاربران درباره ویژگی‌های هر مدل لپ تاپ متفاوت است و ممکن است هنگام انتخاب و تهیه لپ تاپ دل مناسب با نیاز کاری خود از بین مدل‌های متنوع آن دچار چالش شوند، در ادامه شرکت دلیران اولین نمایندگی رسمی دل در ایران نکاتی که هنگام خرید لپ تاپ دل باید مورد توجه قرار دهید را برای شما بیان کرده‌ است. مجموعه دلیران نمایندگی لپ تاپ دل در ایران بوده است و در کمک به خریداران و خدمت پس از فروش به مشتریان خود جهت انتخاب و خریدی مناسب با بهترین قیمت در ایران پیش‌گام بوده است و خدمات پس از فروش این شرکت واقعا تجربه خوبی برای خریداران لپ تاپ دل ایجاده کرده است. پس با ما انتهای این مطلب همراه شوید اطلاعات بیشتری را در این زمینه کسب کنید.

راهنمای قدم به قدم خرید لپ تاپ دل

لپ تاپ دل یکی از برندهای شناخته‌ شده در بین سایر رقبای موجود در بازار است و با توجه به قابلیت‌ها و ویژگی‌های خاص نرم‌افزاری و سخت‌افزاری توانسته نظر بسیاری از خریداران را به سمت خود جلب کند.

هنگام انتخاب و خرید یکی از بهترین مدل‌های لپ تاپ دل باید به نکات مهمی توجه کنید تا در بازار گرانی ارز و نوسانات قیمت تجهیزات دیجیتالی تمام نیازهای خود را پوشش دهید. بر این اساس در ادامه نکاتی را که هنگام خرید لپ تاپ دل باید به آنها دقت کنید را مورد بررسی قرار داده‌ایم تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

دلیران نمایندگی رسمی لپ تاپ دل

پردازنده مرکزی لپ تاپ

یکی از مهمترین قطعات مورد استفاده در یک لپ تاپ، پردازنده مرکزی یا CPU آن است. بنابراین هنگام انتخاب باید مشخصات CPU را مورد بررسی قرار دهید و به چند هسته‌ای بودن و همچنین سرعت انجام فعل و انفعالات آن بر مبنای GHz دقت کنید. البته میزان هسته و سرعت CPU به نوع کاربری شما بستگی دارد و هر چه استفاده شما حرفه‌ای‌تر باشد به همان میزان قدرت پردازش آن بالاتر باشد. با توجه به این قابلیت‌ها همواره پردازنده‌های نسل جدید بسیاری در بازار عرضه می‌شوند که لپ تاپ‌های اینتل هفت هسته‌ای به دلیل قدرت بالای پردازشگر، بیشترین طرفدار را دارند.

رم لپ تاپ

یکی دیگر از موارد مهمی که باید هنگام خرید لپ تاپ dell باید به آن توجه کنید حافظه رم است. در این قطعه حافظه RAM اطلاعات مورد نیاز کاربران ذخیره می‌شود و سپس در CPU مورد پردازش قرار می‌گیرد. بنابراین حافظه رم باید با پردازنده مرکزی یا CPU هم‌پوشانی داشته باشند و مناسب با یکدیگر انتخاب شوند. از طرفی دیگر هر چه حافظه RAM لپ تاپ بیشتر باشد به همان میزان نیز سرعت اجرا و پردازش لپ تاپ نیز بیشتر می‌شود. در حال حاضر بیشترین حجم و ظرفیت RAM موجود در بازار 16، 32 و 64 گیگ است که متناسب با پیشرفت تکنولوژی به طور قطع این مقادیر افزایش خواهد یافت.

البته در این بین به نوع RAM نیز توجه کنید و حتما سیستم‌هایی را که حداقل رم آنها از نوع DDR4 را تهیه کنید. لازم به ذکر است شرکت دل در لپ تاپ‌های میان رده و متوسط خود همواره از مدل‌های HDD استفاده می‌کند که از نظر قیمتی مناسب توان خرید و بودجه اغلب کاربران است.

هارد لپ تاپ

هارد یا حافظه لپ تاپ جهت ذخیره‌سازی اطلاعات کاربران کاربرد دارد. این نوع حافظه ذخیره‌سازی در دو نوع داخلی و خارجی موجود هستند و در صورتی که میزان هارد داخلی لپ تاپ نیاز کاربر را برآورده نکند، می‌توان از هاردهای خارجی استفاده کرد.

انواع هاردهای HDD و SSD در بازار موجود هستند که در این بین هاردهای HDD نسبت به مدل SSD بسیار ارزان‌تر هستند و در لپ‌ تاپ‌های غیرحرفه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرند. امروزه هاردهایی با فضای ذخیره‌سازی یک ترابایت بیشترین طرفدار را دارد.

صفحه نمایش لپ تاپ

صفحه نمایش

یکی دیگر از فاکتورهای مهم در زمینه انتخاب لپ تاپ دل توجه به مشخصات صفحه نمایشگر دستگاه مورد نظر است. صفحه نمایش لپ تاپ دل در سایزهای متوسط و بزرگ طراحی و در بازار عرضه شده‌اند که یک نوع پرطرفدار و محبوب آن صفحه نمایش 15.6 اینچی است. از این رو یکی از عوامل موثر در قیمت لپ تاپ دل، سایز صفحه نمایش است و هر چه بزرگ‌تر باشد به همان میزان نیز قیمت این دستگاه افزایش پیدا می‌کند.

بنابراین سایز صفحه نمایش لپ تاپ بستگی به نوع کاربری شما دارد که قصد تماشای فیلم و انجام بازی‌های مختلف را دارید، نمایشگرهای بزرگ‌ بهترین انتخاب است. البته هنگام خرید به میزان وضوح تصویر صفحه نمایش لپ تاپ مورد نظر خود توجه کنید. هر چه عدد Resolution صفحه نمایش بیشتر باشد به همان میزان تصاویر با کیفیت بالاتری به نمایش در می‌آیند.

از دیگر نکاتی که هنگام انتخاب لپ تاپ دل در کنار صفحه نمایش باید به آن توجه کنید میزان قابلیت ساپورت تعداد رنگ‌ها، کنتراست صفحه و همچنین وجود رویه مات روی آن است. وجود رویه مات باعث می‌شود که انعکاس نور خورشید تاثیری روی کیفیت تصاویر نگذارد و از طرفی دیگر به راحتی زیر تابش نور خورشید از لپ تاپ خود استفاده کنید.

 

کارت گرافیک

یکی دیگر از نکات مهمی که باید هنگام انتخاب و خرید لپ تاپ دل به آن توجه کنید، کارت گرافیک و میزان آن است. کارت‌های گرافیکی به عنوان پردازنده‌های تصویری در لپ تاپ با دو عامل مهم سرعت پردازش اطلاعات و حافظه کارت گرافیک نصب شده بر روی آن مورد سنجش قرار می‌گیرند. اگر به دنبال اجرای بازی‌های سنگین هستید و انجام کارهای حرفه‌ای را با دستگاه خود مدنظر دارید حتما به قدرت کارت گرافیک لپ تاپ انتخابی خود متوجه کنید.

باتری لپ تاپ

نکته دیگری که در خرید لپ تاپ دل باید به آن توجه کنید، میزان عمر و قدرت باتری دستگاه است. جهت استفاده مداوم از این وسیله بدون محدودیت مکانی و زمانی نیاز به یک باتری قوی دارید که زمان نگهداری شارژ باتری در آن بسیار مهم است. بنابراین مدل لپ تاپی را انتخاب کنید که بتواند حدود 7 تا 9 ساعت کارایی مستمر را داشته باشد و در طول این مدت استفاده نیازی به شارژ کردن مجدد باتری نداشته باشید.

از طرفی دیگر، مدت زمان لازم برای شارژ شدن کامل باتری دستگاه نیز از دیگر نکاتی است که باید هنگام انتخاب لپ تاپ دل به آن دقت کنید. البته با اقداماتی همچون کم کردن نور نمایشگر، کاهش صدا، خاموش کردن دیگر قابلیت‌های دستگاه اعم از وای فای، بلوتوث و غیره می‌توان میزان مصرف باتری را بهینه‌سازی کرد.

قیمت لپ تاپ دل

در این مطلب تمام نکاتی که در انتخاب لپ تاپ دل باید به آن توجه کنید را مورد بررسی قرار دادیم، اما یکی از نکات دیگر در انتخاب این دستگاه مربوط به قیمت آن می‌شود. قیمت لپ تاپ دل بستگی به نیاز کاری شما و انتظارات شما از قابلیت‌ها و ویژگی‌های یک مدل لپ تاپ دارد. بنابراین باید متناسب با نیاز خود و بودجه‌ای که پیش‌بینی کرده‌اید یک مدل مناسب لپ تاپ دل را از فروشگاه‌ها و نمایندگی‌های دلیران برای خود خریداری کنید.

 

جمع‌بندی

در این مطلب سعی کردیم که تمام نکاتی که هنگام خرید لپ تاپ دل مورد توجه قرار دهید را بررسی کنیم تا بهترین انتخاب را داشته باشته باشید. بر این اساس قبل از انتخاب یک مدل لپ تاپ دل حتما ویژگی‌های آن را از نظر CPU، RAM، هارد، گرافیک، صفحه نمایش دستگاه، قدرت و عمر باتری دستگاه مورد بررسی قرار دهید تا متناسب با نیاز خود و بودجه‌ای که در نظر گرفته‌اید، مدل مورد نظر خود را از سایت دلیران خریداری کنید یا به صورت حضوری به این شرکت واقع در بلوار کشاورز، ابتدای خیابان فلسطین مراجعه فرمایید، تا بتوانید از خدمات پس از فروش برند دل توسط نمایندگی ایران آنها استفاده نمایید. همچینین شرکت دلیران (نمایندگی دل) با دارا بودن مشاوران مجرب می تواند به صورت برخط، تلفنی و حضوری بهترین مشاوره را به شما بدهند تا با منابعی در دسترس دارید انتخاب مناسب خود را داشته باشید.

از طرفی دیگر مدل لپ‌ تاپ‌ دل نیز به نوع کاربری شما از نظر استفاده در محیط‌های خانگی و اداری دارد و به نحوه پشتیبانی آنها از نرم‌افزارهای خاص نیز توجه کنید.

       دانلود
به این برنامه امتیاز دهید

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیازها: 0

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می‌دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *