پیشنهاد می شود از حالت شب استفاده نمایید. بدین منظور بر روی دکمه بالا کلیک کنید

دانلود با لینک مستقیم

وب سرور IIS چیست؛ ۲ روش اصلی پردازش آن

وب سرور IIS چیست؛ ۲ روش اصلی پردازش آن

0
(0)

وب سرور IIS چیست. IIS یک وب سرور انعطاف پذیر و همه منظوره از مایکروسافت است که روی سیستم های ویندوز اجرا می‌شود تا صفحات یا فایل های HTML درخواستی را ارائه دهد. یک وب سرور IIS درخواست های رایانه های کلاینت راه دور را می‌پذیرد و پاسخ مناسب را برمی‌گرداند. در این مقاله به شما خواهیم گفت وب سرور IIS چیست و در ادامه با مزیت‌های آن آشنا خواهیم شد.

 

وب سرور چیست؟

وب سرور چیست؟

یک وب سرور نظیر IIS می‌تواند نرم افزار، سخت افزار یا هردو باشد که با هم کار می‌کنند. در مورد نرم افزار، وب سرور شامل بخش هایی است که نحوه دسترسی کاربران وب به فایل های میزبانی شده را کنترل می‌کند.

یک وب سرور حداقل یک سرور HTTP است که HTTP  (که مرورگر پس از خرید هاست و راه اندازی سایت، برای مشاهده صفحات وب استفاده می‌کند) و URL‌ها (آدرس های وب سایت) را درک می‌کند. سرور HTTP از طریق نام دامنه وب سایت هایی که ذخیره می‌کند قابل دسترسی است و محتوای سایت های میزبانی شده را به دستگاه های کاربر نهایی ارائه می‌دهد.

در مورد سخت افزار، وب سرورها رایانه هایی هستند که نرم افزار وب سرور و فایل های مؤلفه سایت مانند اسناد HTML، فایل های جاوا اسکریپت و تصاویر را ذخیره می‌کنند. سپس این سرور به اینترنت متصل می‌شود و از تبادل فیزیکی داده‌ها با سایر دستگاه های متصل به وب پشتیبانی می‌کند. (در صورت نیاز به تهیه هاست ویندوز اینجا کلیک نمایید.)

وب سرور IIS چیست؟

وب سرور IIS چیست؟

Internet Information Services که با نام IIS نیز شناخته می‌شود، یک وب سرور مایکروسافت است که بر روی سیستم عامل ویندوز اجرا می‌شود و برای تبادل محتوای وب استاتیک و پویا با کاربران اینترنت استفاده می‌شود. IIS می‌تواند برای میزبانی، استقرار و مدیریت برنامه های کاربردی وب با استفاده از فناوری هایی مانند ASP.NET و PHP استفاده شود.

 

روش های پردازش درخواست IIS

روش های پردازش درخواست IIS

یک کامپیوتر یا در حالت کاربر یا در حالت هسته کار می‌کند. تفاوت بین حالت کاربر و حالت هسته در این است که حالت کاربر حالت محدودی است که در آن برنامه‌ها در حال اجرا هستند و حالت هسته حالت ممتازی است که رایانه هنگام دسترسی به منابع سخت افزاری وارد آن می‌شود. سرور بین این دو حالت تغییر میکند. تغییر مکرر زمینه می‌تواند سرعت را کاهش دهد اما اجرای تمام فرآیندها در حالت هسته امکان پذیر نیست. به این دلیل است که؛ اگر یک فرآیند با شکست مواجه شود، کل سیستم عامل ممکن است با شکست مواجه شود.

 

Kernel Mode .1

در وب سرور، شنونده HTTP، درایور دستگاه حالت هسته، بخشی از زیرسیستم شبکه و بخشی از IIS – به طور دقیق حالت هسته IIS که پشته پروتکل http (Http.sys) نامیده می‌شود، به درخواست های http گوش می‌دهد.

HTTPS.sys، به‌عنوان یک ارسال‌کننده، ممکن است درخواست را مستقیماً به فرآیند کارگر مناسب ارسال کند، یا به‌عنوان یک صف درخواست، آن را در صف قرار دهد، تا اینکه یک فرآیند کارگر آن را دریافت کند. هنگامی‌که پاسخ آن درخواست به آن رسید، آن را به مرورگر مشتری برمی‌گرداند. همچنین به عنوان یک کش سطح هسته، مقداری حافظه پنهان در سطح هسته را انجام می‌دهد و در صورت امکان، خروجی کش شده را مستقیماً بدون نیاز به پردازش در سطح کاربر برمی‌گرداند.

 

User Mode .2

در سطح کاربر IIS، خدمات مدیریت وب (WAS) را داریم که درخواست را از HTTP.SYS می‌گیرد و به Application Pool مربوطه ارسال می‌کند.

هنگامی‌که Application Pool درخواست را دریافت می‌کند، فقط درخواست را به فرآیند کارگر (w3wp.exe) می‌دهد. فرآیند کارگر “w3wp.exe” URL درخواست را برای بارگیری پسوند ISAPI صحیح جستجو می‌کند. پسوندهای ISAPI روش IIS برای رسیدگی به درخواست‌ها برای منابع مختلف است. هنگامی‌که ASP.NET نصب شد، پسوند ISAPI خود (aspnet_isapi.dll) را نصب می‌کند و نقشه را به IIS اضافه می‌کند.

 

عملیات پردازش درخواست‌ها در IIS

هنگامی‌که مشتری برای برخی اطلاعات از یک وب سرور درخواست می‌کند، درخواست ابتدا به HTTP.SYS IIS می‌رسد. سپس HTTP.SYS درخواست را به Application Pool خاص ارسال میکند. سپس Application Pool درخواست را به فرآیند کارگر برای بارگیری افزونه ISAPI ارسال می‌کند که یک شی HTTPRuntime ایجاد می‌کند تا درخواست را از طریق HTTPModule و HTTP handler پردازش کند. پس از آن، رویدادهای ASP.NET Page Life Cycle شروع می‌شود.

این یک نمای کلی از پردازش درخواست IIS بود تا به مبتدیان اطلاع دهد که چگونه درخواست در backend پردازش می‌شود.

 

کلام آخر

در این مقاله در مورد چیستی سرور IIS یا خدمات اطلاعات اینترنتی و معیارهای کار آن توضیح دادیم. ویژگی های اساسی آن را انعطاف پذیر و محبوب می‌کند. برای کار با سرور IIS باید درک درستی از پورت‌ها داشته باشید. اگر به کمک بیشتری نیاز دارید میتوانید با متخصصین وب‌رمز تماس حاصل نمایید.

       دانلود
به این برنامه امتیاز دهید

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیازها: 0

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می‌دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *