پیشنهاد می شود از حالت شب استفاده نمایید. بدین منظور بر روی دکمه بالا کلیک کنید

دانلود با لینک مستقیم

ویژگی‌های یک مانیتور اداری خوب چیست؟

ویژگی‌های یک مانیتور اداری خوب چیست؟

0
(0)

مانیتور اداری، نوعی صفحه‌نمایش است که برای استفاده در محیط‌های اداری، تجاری یا کاربردهای روزمره استفاده می‌شود. این نوع مانیتورها معمولا دارای ویژگی‌هایی هستند که برای انجام کارهایی مانند وب‌گردی، کار با نرم‌افزارهای مالی و حسابداری، مکاتبات اداری، کار با آفیس و…  مناسب هستند. در ادامه برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ویژگی‌های مانیتور اداری و سایر محصولات جی پلاس اینجا کلیک کنید.

در زیر به برخی از ویژگی‌های مهم مانیتور اداری اشاره می‌کنیم؛

اندازه صفحه‌نمایش

مانیتورهای اداری نسبت به لپ‌تاپ‌ها، صفحه‌نمایش بزرگتری دارند که مشاهده و کار با محتواهای گسترده را فراهم می‌کنند. آفیس مانیتورها معمولا در اندازه‌های 22 تا 27 اینچی ارائه می‌شوند؛ هرچند ممکن است برخی مانیتورها در اندازه‌های بزرگتر مثل 32 اینچ هم موجود باشند. با این حال استفاده از مانیتورهایی با صفحه‌نمایش بزرگ، برای انجام کارهای گرافیکی و گیمینگ، رایج‌تر می‌باشند. برخی از اندازه‌های رایج در مانیتورهای اداری عبارتند از؛

مانیتور اداری 22 اینچ: این اندازه معمولاً برای مانیتورهای کوچکتر و فضای محدودتر مناسب است. مانیتورهای 22 اینچی عموماً جهت استفاده رومیزی و در محیط‌های کاری کوچک پیشنهاد می‌شوند.

مانیتور 24 اینچ: اندازه ۲۴ اینچ برای مانیتورهای اداری بسیار رایج است. این مانیتورها به عنوان یک گزینه متوسط ارایه می‌شوند و مناسب برای کاربردهای روزمره و محیط‌های متوسط تا بزرگ می‌باشند.

مانیتور اداری 27 اینچی: اندازه ۲۷ اینچ برای مانیتورهای اداری بزرگتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. این اندازه برای نمایش محتواهای گسترده و کاربردهایی که نیاز به دید کلی بیشتری دارند مناسب است؛ برای مثال در صورتی که از نرم‌افزارهای ادیت تصویر و ویدیو استفاده می‌کنید یا علاوه بر کارهای روزمره اداری، فعالیت‌های گرافیکی هم انجام می‌دهید، مانیتور 27 اینچی، دید گسترده‌تری در اختیار شما قرار می‌دهد. همچنین برای افرادی که علاوه بر لپ‌تاپ یا سیستم خود، از مانیتور دوم استفاده می‌کنند هم انتخاب یک مانیتور 27 اینچی، گزینه مناسبی به‌شمار می‌رود.

به علاوه با پیشرفت تکنولوژی، مانیتورهای بزرگتری نیز موجود هستند، از جمله مانیتورهای 32 اینچ یا بزرگتر. به‌ طور کلی انتخاب اندازه صفحه‌نمایش به نیازها و ترجیحات شما بستگی دارد. اندازه بزرگ‌تر صفحه‌نمایش به شما امکان مشاهده و کار با محتواهای بزرگتر و جزئیات بیشتر را می‌دهد، در حالی که اندازه کوچکتر صفحه نمایش مناسب برای فضاهای محدودتر و استفاده رومیزی می‌باشد.

ویژگی های مانیتور اداری خوب

وضوح تصویر

مانیتورهای اداری اغلب دارای وضوح تصویر Full HD (1920*1080 پیکسل) یا حتی بالاتر هستند. این وضوح تصویر بالا به کاربر امکان می‌دهد تا جزییات تصاویر را به صورت واضح مشاهده کند. وضوح صفحه ‌نمایش یا رزولوشن نشان می‌دهد که صفحه ‌نمایش شما به ‌صورت افقی و عمودی چند پیکسل می‌تواند نشان دهد. به‌ این معنی که هنگام مقایسه دو مانیتور با اندازه یکسان اما رزولوشن متفاوت، مانیتور با وضوح بالاتر، موارد بیشتری را نشان می‌دهد و شما نیازی به اسکرول‌ کردن زیادی ندارید.

برخی از رزولوشن‌های رایج در صفحه‌نمایش مانیتورها عبارتند از؛

  • Full HD (1920×1080): وضوح تصویر Full HD به این معنی است که تعداد پیکسل‌های عرضی صفحه نمایش ۱۹۲۰ و تعداد پیکسل‌های ارتفاعی آن ۱۰۸۰ است. نکته مهم دیگر، اندازه صفحه‌نمایش نسبت به وضوح آن است که با مقیاس تراکم پیکسلی سنجیده می‌شود. درواقع تراکم پیکسلی نشان می‌دهد که در هر اینچ نمایشگر، چند پیکسل وجود دارد. برای مثال رزولوشن فول اچ‌دی، در یک مانیتور 24 اینچی دارای تراکم پیکسلی 91 PPI است؛ در حالیکه همان رزولوشن در یک مانیتور 27 اینچی، دارای 81 PPI تراکم پیکسلی می‌باشد. در نتیجه به دلیل تراکم پیکسلی بیشتر، رزولوشن Full HD در یک مانیتور 24 اینچی با جزئیات بیشتری نمایش داده می‌شود.
  • Quad HD (2560×1440): این وضوح تصویر بیشتر از Full HD است و در مانیتورهای بزرگتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. تعداد پیکسل‌های عرضی صفحه نمایش در این رزولوشن، ۲۵۶۰ و تعداد پیکسل‌های ارتفاعی آن ۱۴۴۰ است. این رزولوشن همچنین با نام‌های QHD یا 2K هم شناخته می‌شود.
  • Ultra HD (3840×2160): رزولوشن اولترا اچ‌دی، یکی از وضوح‌های بالاتر است که به عنوان 4K نیز شناخته می‌شود. در این وضوح تصویر، تعداد پیکسل‌های عرضی صفحه نمایش ۳۸۴۰ و تعداد پیکسل‌های ارتفاعی آن ۲۱۶۰ است. مانیتورهای 4K قابلیت نمایش تصاویر با جزئیات بسیار بالا را فراهم می‌کنند.

وضوح تصویر بالاتر به معنای نمایش تصاویر با جزئیات بیشتر است. با افزایش وضوح تصویر، شما قادر به مشاهده جزئیات ریزتری در محتواها، تصاویر و ویدئوها خواهید بود. البته همانطور که بالاتر توضیح دادیم، هنگام انتخاب رزولوشن مناسب باید به سایز صفحه‌نمایش و میزان تراکم پیکسلی هم توجه نمایید.

نسبت تصویر

بیشتر مانیتورهای اداری دارای نسبت تصویر 16:9 هستند که برای نمایش ویدیوها و محتواهای گسترده مانند جدول‌ها و اسناد اداری مناسب است. نسبت تصویر (Aspect Ratio) به نسبت عرض تصویر به ارتفاع آن اشاره دارد. در مانیتورها، نسبت تصویر معمولاً به صورت نسبت تعداد پیکسل‌های عرض به تعداد پیکسل‌های ارتفاع تعبیر می‌شود.

نسبت تصویر معمول در مانیتورها 16:9 است، که به عنوان “واید اسکرین” (Wide Screen) نیز شناخته می‌شود. این نسبت تصویر به معنای این است که عرض تصویر حدود ۱۶ و ارتفاع آن حدود ۹ برابر است.

نسبت تصویر 16:9 در بسیاری از مانیتورهای اداری استفاده می‌شود، زیرا این نسبت تصویر بهترین عملکرد را برای مشاهده ویدئوها، نمایش محتواهای گسترده مانند جدول‌ها و اسناد اداری فراهم می‌کند.

همچنین، نسبت تصویر دیگری نیز در برخی مانیتورها مورد استفاده قرار می‌گیرد که به عنوان “فلت اسکرین” (Flat Screen) شناخته می‌شود. این نسبت تصویر عموماً 4:3 است، که عرض تصویر در آن حدود ۴ و ارتفاع آن حدود ۳ برابر است. این نسبت تصویر قدیمی‌تر است و در برخی موارد خاص هنوز استفاده می‌شود.

اگرچه نسبت تصویر 16:9 برای بسیاری از کاربردها مناسب است، اما در برخی موارد خاص مانند برنامه‌های تلویزیونی و فیلم‌ها، نسبت تصویر 21:9 نیز استفاده می‌شود که به عنوان “الترا واید اسکرین” (Ultra Wide Screen) شناخته می‌شود. این نسبت تصویر به کاربران اجازه می‌دهد تا تصاویر با دید گسترده‌تری را تجربه کنند.

زمان پاسخگویی

زمان پاسخ‌گویی مانیتور به مدت‌زمانی اشاره دارد که رنگ نمایشگر تغییر می‌کند. در حقیقت تغییر رنگ پیکسل‌های مانیتور از رنگ مشکی به سفید و برعکس، برحسب میلی ‌ثانیه اندازه‌گیری می‌شود و هرچه زمان پاسخ‌گویی کمتر باشد، تغییر تصویر سریع‌تر انجام می‌شود. البته این ویژگی در مانیتورهای گیمینگ به‌ویژه برای انجام بازی‌های رقابتی و سریع، اهمیت بیشتری دارد. اما برای کارهای روزمره مانند وب‌گردی، مشاهده فیلم و… اهمیت چندانی ندارد و معمولا مانیتورهایی با زمان پاسخ‌گویی 5 میلی‌ثانیه، مناسب هستند.

       دانلود
به این برنامه امتیاز دهید

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیازها: 0

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می‌دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *