پیشنهاد می شود از حالت شب استفاده نمایید. بدین منظور بر روی دکمه بالا کلیک کنید

دانلود با لینک مستقیم

ویژگی‌های VPS مناسب برای استریمینگ

ویژگی‌های VPS مناسب برای استریمینگ

0
(0)

محتوای ویدیویی محبوب‌ترین نوع محتوا است و به‌نظر می‌رسد این محبوبیت طی چند سال آینده نیز به قوت خود باقی خواهد ماند. استریم ویدیو یک ترند نسبتا جدید است که مورد توجه عده زیادی از کاربران به ویژه نسل جوان قرار گرفته است. از نظر فنی، استریم نوعی فناوری است که امکان انتقال مداوم فایل‌های صوتی یا تصویری از یک سرور به یک کاربر نهایی را فراهم می‌کند.

به بیان ساده، استریمینگ همان اتفاقی است که هنگام تماشای سریال محبوب‌تان در فیلیمو یا نتفلیکس و شنیدن پادکست در اسپاتیفای می‌افتد. در استریمینگ یا پخش زنده محتوا شما در واقع هیچ فایلی را به‌طور کامل دانلود نمی‌کنید. در این روش، فایل‌های صوتی یا تصویری به چندین تکه تقسیم می‌شوند تا با بالاترین سرعت از طریق اتصال اینترنت منتقل شوند.

همین موضوع باعث می‌شود تا برای استریمینگ به یک سرور سریع و با کم‌ترین تاخیر نیاز داشته باشیم. در غیر‌این‌صورت تاخیرهای زیادی در پخش صدا و تصویر ایجاد می‌شود که طبیعتا به تجربه لذت‌بخش کاربر آسیب می‌زند. برای اینکه بهترین نتیجه را از استریمینگ دریافت کنید معمولا باید به سراغ سرورهای اختصاصی بروید.

اما پیچیدگی کانفیگ و راه‌‌اندازی این سرورها و از آن مهم‌تر، هزینه بالایی که باید بپردازید باعث می‌شود تا بسیاری از کاربرانی که در زمینه تولید محتوا یا گیمینگ فعالیت می‌کنند امکان تهیه یک سرور اختصاصی را نداشته باشند. در این شرایط، بهترین گزینه جایگزین سرور مجازی است که اکثر مزایای یک سرور اختصاصی را ارائه می‌دهد و درعین‌حال قیمت مقرون‌به‌صرفه‌ای دارد.

علاوه‌براین، یک سرور مجازی از نوع مدیریت‌شده و یا ویندوزی به‌راحتی قابل تنظیم است و اکثر کاربران با کمی مطالعه و جست‌وجو می‌توانند تنظیمات لازم را انجام دهند. در این مقاله قصد داریم ویژگی‌های یک VPS مناسب برای استریمینگ را توضیح دهیم.

سرور اختصاصی چیست؟

سرور اختصاصی به یک ماشین فیزیکی با تمام منابع (شامل پهنای باند، پردازنده، رم، فضای ذخیره‌سازی و غیره) اشاره دارد که برای استفاده شما رزرو شده است. این نوع سرور به‌دلیل امنیت کامل و کنترل سفارشی برروی تنظیمات آن، برای افراد حرفه‌ای و کسب‌وکارهایی که به منابع مصرفی بالایی نیاز دارند یک گزینه ایده‌آل محسوب می‌شود.

در واقع اکثر وب‌سایت‌ها یا اپلیکیشن‌هایی که روزانه با حجم قابل توجهی از ترافیک مواجه هستند، بر روی سرورهای اختصاصی میزبانی می‌شوند.

در مقایسه با یک هاست اشتراکی ارزان‌قیمت که در آن بخشی از منابع تعیین‌شده در سرور اصلی با صدها کاربر دیگر به‌اشتراک گذاشته می‌شود، یک سرور اختصاصی کل منبعی را که در پلن انتخابی خریداری می‌کنید در اختیارتان قرار می‌دهد. این یعنی هر شرایطی که پیش بیاید شما به این منابع دسترسی دارید و هیچ کاربر دیگری نمی‌تواند از آن‌ها استفاده کند.

سرور مجازی یا VPS یک فضای مجازی اما خصوصی را به وب‌سایت یا اپلیکیشن شما اختصاص می‌دهد. اگرچه در یک سرور اختصاصی گزینه‌های سفارشی‌سازی و سرعت بالاتری را به‌دست می‌آورید اما وقتی از راحتی استفاده و هزینه اولیه صحبت می‌شود، سرورهای مجازی بی‌رقیب هستند.

برای میزبانی و استریم محتوا چه ویژگی‌هایی در یک VPS ضروری است؟

در اینجا به تعدادی از ویژگی‌های ضروری که برای استریم باکیفیت و بدون مشکلاتی مانند قطعی یا کندی سرعت به آن‌ها نیاز دارید اشاره می‌کنیم. همچنین با مراجعه به صفحه خرید VPS ارزان هلند می‌توانید پلن‌های مقرون‌به‌صرفه در لوکیشن هلند را بررسی و خریداری کنید.

پهنای باند

از آنجایی که سرور اصلی که سرورهای فیزیکی بر روی آن ایجاد شده‌اند در یک دیتاسنتر میزبانی می‌شود، برای استریم پهنای باند زیادی در دسترس شما قرار دارد. به‌خاطر داشته باشید که پهنای باند برای سرورهای مجازی می‌تواند چند ترابایت باشد که در هر ارائه‌دهنده‌ای متفاوت است.

فضای ذخیره‌سازی داده‌ها

قبل از استریم کردن، فایل‌های صوتی و تصویری باید بر روی یک دیسک ذخیره شوند. به‌همین دلیل فضای ذخیره‌سازی که در سرور مجازی در دسترس شما قرار می‌گیرد اهمیت زیادی دارد. اگر به‌طور منظم استریم می‌کنید به یک VPS با فضای ذخیره‌سازی با ظرفیت و سرعت بالا نیاز دارید.

سرورهای مجازی که از درایوهای SSD مبتنی‌بر پروتكل NVMe بهره می‌برند سرعت بسیار خوبی را ارائه می‌دهند. اما اگر ظرفیت ذخیره‌سازی بیش‌تر برایتان اهمیت دارد می‌توانید به سراغ پلن‌هایی با فضای ذخیره‌سازی چند ترابایتی با هارد دیسک‌های استاندارد بروید.

کنترل سرور

برای اینکه همه‌چیز تحت کنترل شما باشد، سرور مجازی خریداری‌شده باید دسترسی روت را به شما ارائه دهد. با این دسترسی می‌توانید نرم‌افزارها و حتی سیستم عامل دلخواه خود را در یک محیط ایزوله نصب کنید. همچنین درصورت نیاز می‌توانید مشخصات سخت‌افزاری سرور مجازی خود را ارتقا دهید.

برای مثال، پس از خرید VPS آلمان ویندوز و لینوکس می‌توانید از ارائه‌دهنده درخواست کنید تا میزان رم یا فضای ذخیره‌سازی را ارتقا دهد تا امکان استریم ویدیوهای باکیفیت‌تری را داشته باشید.

امنیت سرور

برخلاف یک هاست اشتراکی، در سرور مجازی فضا و منابع اختصاص داده شده به شما فقط در اختیار خودتان است. به‌همین دلیل پیکربندی نامناسب یا نصب نرم‌افزارهای مخرب توسط کاربران در سایر سرورهای مجازی به‌جز در موارد نادر تاثیری بر روی عملکرد استریمینگ شما نخواهد گذاشت. علاوه‌براین، سرورهای مجازی دارای فایروال‌های داخلی هستند و در برابر حملات سایبری رایج مانند DDoS محافظت می‌شوند.

با خرید یک سرور مجازی مدیریت‌شده، ارائه‌دهنده VPS به‌صورت خودکار آپدیت‌های ضروری را انجام می‌دهد. بنابراین، نیازی نیست بابت آسیب‌پذیری‌های امنیتی نگران باشید.

مقیاس‌پذیری

پس از اینکه کانال استریمینگ شما رشد کرد باید بتوانید در هر ساعتی از شبانه‌روز از تعداد زیادی کاربر میزبانی کنید. خوشبختانه پلن‌های VPS در اغلب موارد مقیاس‌پذیر هستند. این یعنی شما می‌توانید قبل از اینکه عملکرد استریمینگ شما دچار مشکل شود و یا تجربه بدی را با مخاطبان خود ارائه دهید منابع سخت‌افزاری لازم را ارتقا دهید و فقط برای منابع اضافی هزینه بپردازید.

راه‌حل‌های VPS مدیریت‌شده معمولا به‌همراه یک ابزار مانیتورینگ بار کاری ارائه می‌شود. این ابزار دقیقا به شما نشان می‌دهد که در حال حاضر از چه مقدار از منابع سرور استفاده می‌کنید. به‌این‌ترتیب می‌توانید به‌خوبی پیش‌بینی کنید که چه زمانی نیاز به ارتقاء منابع سخت‌افزاری وجود دارد.

سرعت بالاتر

فرض کنید بخش عمده‌ای از مخاطبان شما در یک منطقه مشخص مانند ایران سکونت دارند. در این شرایط با خرید سرور مجازی ایران می‌توانید امکان تماشای استریم‌ها با حداکثر سرعت و کم‌ترین زمان تاخیر را برای مخاطبان فراهم کنید. علاوه بر این، وقتی از یک سرور مجازی ایران استفاده می‌کنید ممکن است بتوانید مزایایی مانند ترافیک نیم‌بها را ارائه بدهید که احتمالا به افزایش مخاطبان استریم‌های شما کمک می‌کند.

 

جمع‌بندی

استریم ویدیو به کاربران اجازه می‌دهد بدون دانلود کامل محتوا از تماشای آن لذت ببرند. این کار با فشرده‌سازی محتوا در تعداد زیادی بسته‌های داده کوچک میسر می‌شود. این بسته‌های داده سپس در یک سرور میزبانی و از آنجا توزیع می‌شوند. وقتی که کاربر می‌خواهد ویدیویی را تماشا کند، دستگاه او سیگنالی را به سرور ارسال می‌کند که در جواب بسته‌های داده را به نمایش می‌گذارد.

بنابراین، هنگام انتخاب سرور مجازی، به‌ گزینه‌ای انعطاف‌پذیر و با منابع کافی نیاز دارید. بسیاری از آژانس‌های رسانه‌ای یا گروه‌های بزرگ استریمینگ ممکن است از سرورهای اختصاصی استفاده کنند. اما این سرورها از نظر قیمت و پیچیدگی تنظیمات برای تمام کاربران مناسب نیستند و در اکثر مواقع، سرور مجازی یک گزینه بهتر محسوب می‌شود.

با خرید یک VPS مدیریت‌شده، مشتریان به یک سرور فیزیکی دسترسی پیدا می‌کنند که از قبل کارهای مربوط به نصب سیستم عامل و پیکربندی کنترل پنل در آن انجام شده است. علاوه‌براین، کاربر برای نصب نرم‌افزارها و به‌روزرسانی‌ها همواره به پشتیبانی ارائه‌دهنده دسترسی خواهد داشت.

 

 

       دانلود
به این برنامه امتیاز دهید

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیازها: 0

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می‌دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *