پیشنهاد می شود از حالت شب استفاده نمایید. بدین منظور بر روی دکمه بالا کلیک کنید

دانلود با لینک مستقیم

پارکت چوبی ملچ

پارکت چوبی ملچ

0
(0)

مَلَچ با نام علمی Ulmus glabra یکی از گران قیمت­ترین چوب­های موجود در بازار می­باشد. درخت ملچ جزء درختان کم رشد و کم­یاب می­باشد. ارتفاع این درخت 25 تا 35 متر و همچنین قطر تنه آن به 1 تا 5/1 مترمی­رسد. نجارهای قدیمی به خوبی با نام این چوب آشنا هستند. قبل از اینکه کشور ایران در زمینه چوب به کشورهای همسایه وابسته شود، چوب ملچ و ممرز و همچنین الوارهای چوب راش از جنگل­های شمال ایران تهیه می­شد. تنها مشکل چوب ملچ این بود که مدت زمان زیادی برای خشک شدن لازم داشت. رنگ چوب ملچ قهوه­ای مایل به قرمز است و رگه­های سبز نیز در آن نمایان می­شود.

ویژگی­های چوب ملچ

چوب ملچ با نقش و نگارهای زیبای روی آن از جمله چوب­های دکوراتیو ایران محسوب می­شود. مرغوب­ترین نوع چوب ملچ به ملچ طلایی معروف است، که با موج­ها و رنگ زیبایی که دارد بسیار دلنشین می­باشد.  این چوب عاری از بو و طعم است و با حرارت دیدن به راحتی خم خواهد شد و همچنین برای ساخت انواع پارکت چوبی و کابینت جذابیت بسیار زیادی دارد. چوب درخت ملچ گونه­ای از درخت نارون و نیز سازگار با انواع آب و هوا، از جمله آب و هوای خشک و مرطوب است. درخت ملچ مقاومت بالایی دارد و در استان­های شمالی کشور به وفور دیده می­شود. چوب این درخت به دلیل کم­یاب بودن بیشتر به منظور روکش صنعتی چوبی مورد استفاده قرار می­گیرد. چوب موجود در بازار ایران ازنوع چوب ملچ آمریکایی و سوئیسی می­باشد. از این چوب در ساخت کاسه­ی تنبور، سطوح مبلمان، درب و پنجره­سازی، قایق سازی، کابینت سازی، سازه­های چوبی،ساخت تخته نرد، ساخت صفحه میز شطرنج، تکنیک بوک مچینگ (Book Matching) و غیره استفاده می­شود.

تکنیک Book Matching چیست؟

تکنیک بوک مچینگ یا چینش جناقی روکش، یکی ازحرفه­ای ترین روش­های زیبا سازی سطوح در زمینه­ی هنر چوب است. هنرمندان و اساتید حوزه چوب با قرار دادن روکش­های چوب با رگه­های یکسان و قرینه در کنار هم، آثار هنری بسیار زیبایی خلق می­کنند. گاهی اوقات تصویری از یک انسان یا حیوان را با این تکنیک نمایان می­سازند.

تفاوت چوب ملچ و چوب بلوط

چوب ملچ درشت بافت و ناهموار است و در برابر خم شدن و حشرات مضر چوب خوار بسیار مقاوم است. علاوه بر این چوب ملچ قابلیت تورق بسیار خوبی دارد. چگالی این نوع چوب در حدود 66/0 گرم بر سانتی­متر مکعب است و به دلیل ویژگی­های منحصر به­فرد این چوب، در کارهای مربوط به دکوراسیون مصرف بسیار زیادی دارد. چوب درخت بلوط با چگالی حدود 75/0 گرم بر سانتی­متر مکعب از سختی و استحکام زیادی برخوردار می­باشد و در برابر قارچ­ها و حشرات از مقاومت بالایی برخوردار است. این نوع چوب دارای رنگ قهوه­ای روشن تا تیره، محکم، راست تار و فشرده می­باشد و همچنین در برابر ساییدگی و رطوبت از مقاومت بالایی برخوردار است.

مزایای استفاده از پارکت چوبی ملچ

قیمت پارکت­های چوبی ملچ با توجه به کیفیت و تنوعی که دارند بسیار پایین است و به همین دلیل استفاده از پارکت چوبی ملچ به عنوان کفپوش  از نظر اقتصادی با صرفه می­باشد.  این نوع از پارکت­ها از رشد کپک و قارچ در محیط منزل جلوگیری می­کنند. همچنین در مقابل نور خورشید، فشار، سایش، اشعه ماورای بنفش و دیگر عوامل، مقاومت بالایی از خود نشان می­دهند. با توجه به اینکه کفپوش­های چوبی به راحتی حرارت را انتقال می دهند برای مکان­هایی که به سیستم گرمایش از کف مجهز هستند بسیار مناسب می­باشند.

زیبایی­های منحصر به فرد پارکت چوبی ملچ

نقش آفرینی رگه­های چوب ملچ با گره­های موجود در سطح چوب زیبایی این نوع از پارکت­ها در فضای خانه شما را دو چندان می­کند. چوب ملچ به دلیل خواص بی­نظیری که دارد در اکثر سازه­های چوبی به کار می­رود.

نکات مراقبت از پارکت­های چوبی ملچ

  • یکی از مهم­ترین نکات برای مراقبت از پارکت­های چوبی ملچ این است که، همیشه سعی کنید پارکت­ها را جارو کنید.
  • برای جلوگیری از ورود ماسه و دانه­های سنگ ریزه به سطح پارکت چوبی ملچ، بهتر است که از پادری استفاده شود.
  • حتما در مکان­های مرطوب کفپوش دیگر روی پارکت چوبی ملچ استفاده شود تا رطوبت به پارکت آسیب نرساند.
  • لازم است که رطوبت هوا را در محدوده­ای بین30 تا 50 درصد در نظر بگیریم.
  • تا حد امکان از کفش­های پاشنه بلند و ورزشی برای تردد روی پارکت­های چوبی ملچ استفاده نکنید.
  • در صورت ریختن آب روی پارکت چوبی ملچ باید خیلی سریع آن را با دستمال و تی خشک نمود.
  • هنگام جابجایی مبلمان هرگز آن­ها را روی پارکت چوبی ملچ نکشید. برای جلوگیری از آسیب دیدن پارکت وسایل را از روی زمین بلند کنید.
  • گلدان­ها را روی پارکت چوبی ملچ قرار ندهید. در صورت قرار دادن گلدان روی پارکت از ظرف مخصوص زیر گلدان استفاده کنید.
  • برای تمیز کردن پارکت­های چوبی ملچ از تماس مستقیم آب بپرهیزید و از مواد شوینده شیمیایی هرگز استفاده نکنید.
  • به منظور جلوگیری از تغییر رنگ پارکت­های چوبی ملچ آن­ها را در معرض نور خورشید قرار ندهید.

مجموعه مورفلور به عنوان بزرگترین تولید کننده پارکت در ایران محسوب می شود و شما می توانید جهت استعلام قیمت انواع پارکت چوبی با کارشناسان این مجموعه از طریق شماره های 77083225 – 77801530  تماس گرفته و یا با مراجعه به سایت https://morfloor.ir اطلاعات لازم را کسب نمایید.

       دانلود
به این برنامه امتیاز دهید

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیازها: 0

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می‌دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *