پیشنهاد می شود از حالت شب استفاده نمایید. بدین منظور بر روی دکمه بالا کلیک کنید

دانلود با لینک مستقیم

پاکسازی پوست چیست؟

پاکسازی پوست چیست؟

0
(0)

امروزه تقریبا تمامی انسان ها به داشتن پوستی زیبا و شاداب اهمیت ویژه ای می دهند و به دنبال راهکارهای مناسب برای زیبایی و شادابی پوست خود می باشند، داشتن پوست زیبا و شاداب تاثیر فوق العاده ای در ظاهر دارد و همچنین موجب افزایش اعتماد به نفس در افراد می شود.

عوامل بسیاری در ایجاد مشکلات پوستی دخیل می باشند مانند قرار گرفتن در معرض آلودگی ها، نور خورشید، کنترل نکردن تغذیه و همچنین استرس و اضطراب علل اصلی مشکلات پوستی می باشند.

در این صورت پاکسازی پوست در کنار مراقبت از پوست باعث تمیز شدن و از بین رفتن سلول های مرده می شود. پاکسازی پوست معمولا به روش های لایه برداری و روش های خانگی صورت میگیرد و در صورتی که پوست مشکلات زیادی داشته باشد باید از روش های لایه بردار موجود در کلینیک های پزشکی برای نتیجه گیری سریع تر استفاده کرد و همچنین استفاده از روش های خانگی برای هر نوع پوستی مفید نمی باشد و در آن حدی که شما انتظار دارید شاید جوابگو نباشد. همچنین روش های خانگی بسیار زمان بر خواهند بود تا به نتیجه مطلوب برسند.

روش های پاکسازی پوست چه کاری را انجام می دهند؟

  • حذف سلول های مرده
  • پاکسازی پوست ازالودگی ها، چربی ها و مواد اضافه روی پوست
  • آبرسانی تغذیه و بهبود خونرسانی پوست

پس با در نظر گرفتن موارد گفته شد حتما به این نتیجه رسیدیدکه پاکسازی پوست چقدر اهمیت دارد و بیشتر مشکلات عمده پوستی ناشی از تمیز نشدن پوست می باشد. با تمیز نگه داشتن مداوم پوست و استفاده از روش های پاکسازی پوست می توانید پوستی سالم و زیبا داشته باشید.

انواع روش های پاکسازی پوست

انواع روش های پاکسازی پوست

روش های خانگی

این روش ها را میتوانید خودتان در خانه انجام دهید، و این روش ها باعث پاک سازی سطحی پوست می شود.

چند روش ساده پاکسازی پوست در خانه :

بخور: این روش ساده و کم هزینه باعث آبرسانی و خونرسانی بهتر پوست شما خواهد شد، و با این روش باعث میشود منافذ بسته پوست شما باز شود و باعث از بین رفتن آلودگی ها و چربی های پوست شما می شود.

روش استفاده: یک قوری را با آب پر کنید و درپوش آن را ببندید و روی گاز بگذارید تا جوش بزند، بعد از این کار آن را از روی گاز بردارید و یک حوله را روی سر خود بگذارید و سر خود را به بخورهای خارج شده از قوری نزدیک کنید این کار را حداقل 10 دقیقه انجام دهید. بعد از این کار صورت را ارام با دستمال تمیز خشک کنید و برای جلوگیری از خشکی صورت بعد از این کار از مرطوب کننده استفاده کنید. این کار را دو بار در هفته انجام دهید.

عسل: یکی از مواد طبیعی که به پوست شما کمک بسیاری میکند و از بسته شدن منافذ پوست جلوگیری میکند، عسل دارای خاصیت ضدباکتری بوده و از پوست شما در برابر میکروب ها محافظت میکند.

روش استفاده: عسل خالص را روی قسمت های صورت خود بمالید و اجازده دهید که تقریبا 15 دقیقه روی پوستتان بماند. تا زمانی که خشک شود وقتی که خشک شد صورتتان را با آب گرم بشویید.

ماسک خیار: این ماسک باعث تازگی پوست شده و منافظ پوست را باز میکند و همچنین در درمان جوش و چین و چروک های صورت بسیار مفید می باشد.

روش تهیه و استفاده: یک عدد خیار، یک عدد سفیده تخم مرغ: سفیده تخم مرغ را با هم زن بزنید تا پف کند سپس خیار را رنده کنید و خیار رنده شده را به سفیده تخم مرغ اضافه کنید و هم بزنید.

چند روش ساده پاکسازی پوست در خانه :

هنگامی که ماسک آماده شد، آن را به صورت بزنید و بعد از 15 دقیقه بشویید.

ماسک شیر: این ماسک پوست شما را فوق العاده نرم و ملایم میکند و پوست شما را تمیز نگه میدارد.

روش استفاده: یک قاشق چای خوری نمک را در دو قاشق سوپ خوری شیر بریزید و در هنگام خواب به پوست خود بمالید این کار پوست صورت شما را فوق العاده نرم و ملایم میکند.

لیمو ترش: لیمو با توجه با داشتن خاصیت اسیدسیتریک، باعث جلوگیری از مسدود شدن منافظ پوست شده و همچنین میتوان از لیمو به عنوان یک لایه بردا استفاده کرد و صورت شما را از هرگونه آلودگی تمیز کند.

روش استفاده: آب لیموی تازه را روی پوست خود بمالید و به مدت 5 الی 10 دقیقه ماساژ دهید، بعد با آب ولرم بشوید و در انتها برای جلوگیری از خشکی پوست از مرطوب کننده استفاده نمایید.

جوش شیرین: جوش شیرین میتواند با از بین بردن سلول های مرده و همچنین پاکسازی صورت از هر گونه آلودگی، از مسدود شدن منافظ پوست جلوگیری کند. جوش شیرین باعث تعادل ph پوست شده و آن را سالم و شاداب تر نشان میدهد.

ما در اینجا چند روش موثر خانگی با طرز تهیه آسان را برای شما توضیح دادیم روش های خانگی بسیاری وجود دارند مانند ماسک برنج، ماسک شکر، ماسک زرد چوبه، ماسک توت فرنگی، ماسک جو، ماسک جعفری و بسیاری از روش های خانگی دیگر که شما میتواند استفاده کنید.

روش آرایشگاهی

این روش در آرایشگاه ها و مراکز سلامت پوست توسط افراد دوره دیده و دارای مجوز بهداشت صورت میگیرد. معمولا در این روش از دستگاه های بخور و ماساژ و کرم های خاصی استفاده می شود و این روش پاکسازی معمولا قویتر از پاکسازی خانگی بوده ولی باز هم پاکسازی عمیق را انجام نمیدهد.

مراحل انجام پاکسازی پوست در آراشگاه ها:

در مرحله اول فرد متخصص با نگاه کردن به پوست شما تشخیص می دهد که باید از چه نوع پکیج متناسب با پوست شما استفاده کند. مثلا اگر شما دارای پوست چربی می باشید باید از پکیج متناسب با پوستتان استفاده کند چرا که این روش زمانی موثر خواهد بود که از پکیج متناسب با پوستتان استفاده شود.

در مرحله دوم برای باز شدن منافذ پوستتان از بخور دادن پوست صورتتان با دستگاه بخور استفاده می شود.

در مرحله سوم که مهترین مرحله پاک سازی می باشد مرحله اسکراب یا لایه برداری می باشد.در این مرحله کرم ها و محلول های متناسب با پوست شما، بر روی پوستتان ماساز میدهند و بعد از چند دقیقه با استفاده از دستگاه های مختلف که قدرت مکش کافی دارند را بر روی پوست صورتتان ماساژ میدهند با این روش سلول های مرده پوست شما پاکسازی می شوند و در نهایت پوست شما بسیار شفاف تر از قبل خواهد شد.

 

در مرحله چهارم با توجه به اینکه منافذ پوست شما کامل باز شده اگه پوستتان دارای جوش های سرسیاه بود، با استفاده از دستگاه های کمدون یا پیلینگ  جوشهای سرسیاه با اعمال فشار از پوستتان خارج می شوند. در این مرحله به نسبت عمق جوش ها ممکن است کمی احساس درد کنید.

در مرحله پنجم با توجه به پاکسازی کامل پوست نوبت به ریلکس شدن پوست میشود که در این مرحله با ماساژ دادن پوست باعث خون رسانی و ارامش پوست شما میشود و هر چه خون رسانی بهتر صورت گیرد پوست شاداب تری خواهید داشت.

در مرحله ششم مرحله اخر پاکسازی پوست در ارایشگاه ها از ماسک متناسب با پوست شما به مدت 5 ای 15 دقیقه استفاده می شود و در انتهای مرحله پاکسازی برای در امان ماندن پوست از الودگی ممکن است توسط متخصص از ضدافتاب استفاده شود.

 

نکات مهم بعد از پاکسازی پوست در ارایشگاه ها

  • بعد از پاکسازی بلافاصله در معرض نور خورشید قرار نگیرید.
  • در صورت امکان حتما از ضدآفتاب استفاده نمایید.
  • تا بهبودی سرخی پوست سعی کنید از هیچ مرطوب کننده ای استفاده ننمایید.

پاکسازی پوست به روش کلینیک

این روش باید توسط متخصص پوست یا تکنسین دارای مدرک بهداشت و درمان انجام شود. این روش باعث پاکسازی عمیق پوست میشود و با روش های مختلفی انجام می گیرد.

روش های پاکسازی کلینیکی برای پاکسازی عمیق استفاده میشوند و میتوان تفاوت روش پاکسازی کلینیکی با ارایشگاهی را در این دانست که در روش پاکسازی کلینیکی از مواد و دستگاه هایی استفاده می شود که در روش های ارایشگاهی حق استفاده از آنها را ندارند و میتوان برای کسانی که پوستشان در عمق بیشتری اسیب دیده و روش های ارایشگاهی جواب گو نمی باشد میتوانند برای پاکسازی پوستشان از روش کلینیکی معتبر استفاده نمایند.

منبع: https://mayaskincare.ir/skin-cleaning

       دانلود
به این برنامه امتیاز دهید

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیازها: 0

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می‌دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *